Civic FC5 Fc5 10 bin bakimi ve yasananlar

Katılım
9 Eki 2019
Mesajlar
333
Çözümler
1
Tepki puanı
289
Konum
cankırı
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar herkese hayırlı akşamlar.
17.10.2020 tarihinde ankaradaki boraya ulk 10bin bakimi icin gittim. Burada boburlenerek benim ilk 10bin bakim ücretsiz diyordum. büyük konusmusum. Aracim 8700 km de olmasina ragmen sadece yılımı gecirdigim icin bu indirimden faydalanamadim. Bakim icin 1550 tl yerine bu yasadigim sikintidan dolayi 1350 tl odedim. Müşteri temsilciliği yapan bayan kardesim de abi biz bunu fabrikaya yazacagiz kabul edilirse sana geri odeyecegiz demesine rağmen iş işten geçti tabiki.
Neyse olan oldu. Parayi odedik.
Dedim koltugu indirince paaat kuuut ses geliyo . Baktikar, yooo bak ne guzel inip kalkıyor dediler.
Dedim Bluetooth sikinti cikirayor, yoooo bak ne guzel benim telefonumu buldu.
Dedim sag taraftan zirilti geliyo, yoooo gelmiyo. Sokeriz ama uzun surer.
Dedim ben ne ....... Guzelim arabaya laf atiyorum. Ciktim geldim.

GM 5 Plus cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
İşte bu noktada bir kalite standardının oturtulması gerekiyor. Tam bu noktada Serviste yağ değiştirmenin fark yaratması gerekiyor. Siz en ucuz tedarik ettikleri yağı mı tercih ederdiniz yoksa Honda'nın bu motorlar için bunu kullanmayı önerdiği yağı mı ? Size 0w20 yağ olsa dahi "getirmeyin koymam" diyen bir işletmenin savunulacak bir tarafı yok. Tamamen kar odaklı. Fb7'lerde getirilen yağı koyuyorlardı ancak fc5'te koymuyorlar bunu da "garanti" tehtidi ile dayatıyorlar. Bunlara boyun eğmeyin. Savunmayın da...

Ben ki filtreler değiştirildi deyipte, bagajda eski filtreleri göremeyince filtreleri kontrol edip, filtrelerin değişmediğini farkeden bir madurum. Servisler 0w20 yağ koymayı zorunlu kıldığı aracımı bugün götürsem 10w40 koyarlar. Siz de öyle çok güvenmeyin. Bu işletmeler kaliteli hizmeti değil, kar marjını yüksek tutacak şekilde bir hizmet sunmaktalar. 1-2 tanesi hariç. Asgari düzeyde de bilgi sahibi olsa herkes "polen filtresi değişiminin zorunlu olmadığı, balata spreyi ve cam suyunun vs istenmemesi" gibi, bunu 10binlerle çarparsak elde edilecek tasarruf çok ciddi aslında. Bunu bir de 10'larca bakımla eşleştirin zaten yağı honda type 2 koyduracak bir tasarrufa erişirsiniz. Benim derdim bu bilinç. Yağın varilden konuluyor olması değil sadece.

Yağın motorun parçalarına etkisi çok uzun dönemlidir. 10-20bin km'de olmaz. Bu kalitesiz yağların yol açabileceği durumları Honda'nın sağlam motorları tolere eder epey ancak bu motorun max. ömründen ne kadar yer bilemeyiz. O nedenle yetkili serviste koydurabileceğiniz en iyi yağı, diğer parçalardan tasarruf ettirerek koydurun derim.



Varil ve şişelerdeki temel fark zaten yağın homojenliğnin bozulmasıdır. Yağın katkıları dibe çökerken daha hafif ester ve baz yağlar üstte kalır. Bu sebeple şişelerin tamamını koyacak olsak bile iyice çalkalamamız gerekirken varilde siz de taktir edersiniz ki bu pek mümkün değil... Bunun dışında paketleme maliyeti konusunda kesinlikle haklısınız ancak benim bakış açımda şöyle: Siz süt satarken 4litre satarken mi süte daha fazla su koymaya cesaret edersiniz yoksa 400lt'ye mi ? Burada da farklı dolgu maddeleri ve eksik katkılar varillere daha kolay saklanabilir diye düşünüyorum bu sebeple ben güvenmiyorum. Özellikle Türkiye'de hiç güvenmiyorum.
Bu olay kıtapcıkdada yazıyor type 2 yag kullanmak zorunda deılsıniz farketmıyor yag .. Ama servıslerin bunu kar marjı olarak görme si hoş değil ..

Olması gerekeni konusuyor uz yoksa o öle olur bu böle oluru deıl dolandırıcı lık yapmak istedıkden sonra bahsettıgım gibi kutu yag da da yapılabılır. ..

servıslere güvenmiyor isenız kendınız yapcanız bakımı o zaman yada servısleri iyi takıp yada guvenebılecegıniz yerdeki servisleri tercih edeceksiniz..

TURKIYEDE guven kelimesi her sene azalıyor buna katılıyorum..


zaten bir kaç bakım sonra bende servis bakımı iptal edecegım ...

TURKIYEDE her ne kadar düzensiz işler donuyor ise düzenli olan işlerde donuyor onun ıcın her servısı duzensızlık yapar konumunda degerlendırmek dogru olmaz

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,942
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Sonuç olarak arkadaşlar paranızın karşılığını almaya bakalım arkadaşlar. Kapalı kapılar ardında olan biteni göstermeyip, işine geldiği gibi yağ koyanları, balata spreyi, cam suyu adı altında binlerce müşterisini damla damla soyanları göz ardı etmemeliyiz. Uyanık olmalıyız. Onlar uyanıksa biz de uyanık olmalıyız.
 
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
113
Tepki puanı
108
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
ben şahsen yetkili servislerin yağı özellikle de filtreleri değiştirdiğinden bile şüpheliyim, o yüzden koysunlar da herhangi bir yağ koysunlar razıyım.

son gittiğimde adamın biri değişen parçaları istedi bulamadılar, adam kavga çıkardı yine bulamadılar. düşün adamın elinde yalandan bile parça yok öğleden sonra 14 olmuş ama hala parça yok :D
ben plakalığı değiştirin dedim tabi efendim sepet efendim dediler, araç geldi plakalık duruyor aynı. ellerini bile sürmemişler.

6 yıl garanti muhabbeti olmasa, %50 indirimli olsun yine de önlerinden geçmem. sanayideki ustalar daha özenliler.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,675
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar Honda Türkiye'den herhangi bir beklentiniz olmasın. Az önce telefon ile görüştüm, "bu konuda servisler karar veriyor" diye komik bir cevap aldım. Peki Honda Türkiye olarak servis prosedürünüz yok mu diye sorduğumda, basitçe yok cevabını aldım. Adamlar yersen mal bu diyor kısaca. İşini iyi yapan servis kaldıysa orijinal Honda yağı kullanır, yoksa nerede ucuz varil yağ var onu kullanır.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Arkadaşlar Honda Türkiye'den herhangi bir beklentiniz olmasın. Az önce telefon ile görüştüm, "bu konuda servisler karar veriyor" diye komik bir cevap aldım. Peki Honda Türkiye olarak servis prosedürünüz yok mu diye sorduğumda, basitçe yok cevabını aldım. Adamlar yersen mal bu diyor kısaca. İşini iyi yapan servis kaldıysa orijinal Honda yağı kullanır, yoksa nerede ucuz varil yağ var onu kullanır.
şanzıman yagınıda sordunuz mu hocam ?



BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,675
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Katılım
21 Ocak 2020
Mesajlar
36
Tepki puanı
32
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2019
Bende aracımı 10 bin bakımın da honda boraya götürdüm malzeme fiyatları zaten çok uçuk ve kabul edip bakıma sokuyorsun arabanı ama işçilik ücretini daha ilk başta ödeme yaparken 1 saat 8 dakika yazmak nedir?
İlgili kişiye sorduğumdaysa saat düzeltilir dedi
Araç bakımın da maşallah 10 binde ki aracın balatalarına bakmak için 4 lastiği söküyolar zaman geçirebilmek için ve arabamın bakımı bittiğindeyse ben honda boraya aracımla giriş yapalı 1 saat 8 dakika olmamıştı.
Resmen hak yeme ve dolandırma üzerine kurulmuş bi servis ben hakkımı helal etmiyorum inşallah kendisinden çıkmasa da Allah oranın sahibine evlat acısı yaşatsın rahat uyku uyutmasın.
Fazladan aldıkları 3-5 kuruş benim için önemli bi mevla değil ama insanın gözüne baka baka böyle kandırılması ve ödemeye mecbur bırakılması insanın gücüne gidiyor.
Ayrıca elden fatura vermiyolar. Sanayide en dandik dükkana girsen elden fatura alırsın...
 
Katılım
12 Haz 2020
Mesajlar
171
Tepki puanı
149
Konum
Ankara
Aracınız
Civic aracım yok
Bende aracımı 10 bin bakımın da honda boraya götürdüm malzeme fiyatları zaten çok uçuk ve kabul edip bakıma sokuyorsun arabanı ama işçilik ücretini daha ilk başta ödeme yaparken 1 saat 8 dakika yazmak nedir?
İlgili kişiye sorduğumdaysa saat düzeltilir dedi
Araç bakımın da maşallah 10 binde ki aracın balatalarına bakmak için 4 lastiği söküyolar zaman geçirebilmek için ve arabamın bakımı bittiğindeyse ben honda boraya aracımla giriş yapalı 1 saat 8 dakika olmamıştı.
Resmen hak yeme ve dolandırma üzerine kurulmuş bi servis ben hakkımı helal etmiyorum inşallah kendisinden çıkmasa da Allah oranın sahibine evlat acısı yaşatsın rahat uyku uyutmasın.
Fazladan aldıkları 3-5 kuruş benim için önemli bi mevla değil ama insanın gözüne baka baka böyle kandırılması ve ödemeye mecbur bırakılması insanın gücüne gidiyor.
Ayrıca elden fatura vermiyolar. Sanayide en dandik dükkana girsen elden fatura alırsın...
Ne oluyor Hocam , sitede bişeyler var sanki beddua eden edene . Sakin olun hocam beddua edip çoluk çocuk günahsız olabilecek kişilere beddua etmek müslüman kişiliklerimize yakışmaz . Zorla kimse kimseye bedel ödetmez , bedeli ödediyseniz razı gelmiş demektir. Yanlışlık yaptılarsa hakkınızı arayınız tabi ki . Ama Beddua etmek yakışmaz . Vebal almayın hocam .
 
Katılım
7 Haz 2020
Mesajlar
91
Tepki puanı
36
Konum
Mersin
Arkadaşlar ben aracımı alalı 3.5 ay oldu.bir aya kadar 10 bin bakıma gireceğim.2020 Haziran ayında alanlara 10bib bakımı ücretsiz deniliyor.ben temmuzda aldım.5 aylık araçla 10 bin bakıma gireceğim.sanirim bakım ücretini alırlar...

Redmi Note 9 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,162
Çözümler
10
Tepki puanı
12,952
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar ben aracımı alalı 3.5 ay oldu.bir aya kadar 10 bin bakıma gireceğim.2020 Haziran ayında alanlara 10bib bakımı ücretsiz deniliyor.ben temmuzda aldım.5 aylık araçla 10 bin bakıma gireceğim.sanirim bakım ücretini alırlar...

Redmi Note 9 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu hususu satış temsilciniz ile görüşün, size bu hakkı tanımlamışlarsa sistemde de kaydı olması gerekir.
 
Geri
Üst