Askala
0
Merhaba arkadaşlar. Fc5 dizel otomatik kullanan arkadaşlardan yorum alacağım. Özellikle düşük devirlerde vites geçişlerinde tak diye vuruntu oluyor mu ? Başına gelen varsa çözüm için ne yapıldı ?
2018 dizel otomatik aracımın şasi kodu fc8
Fc5 değil. Sizin de aynı mı?
2009 FD6
2015 FB7
2018 FC5
Ya tek fc5'te değil bende fk7 hatchback dizel var 4'ten 5'e atarken çat diye vuruyor ve son zamanlarda sıklığı arttı aracım daha 22 binde 2018 ve cidden canımı sıkmaya başladı bu durum ve bu şanzıman ya da motor sıcak soğuk olmasıyla alakası yok 2-3 kere yapmasa 4.de mutlaka bi vuruyorMerhaba arkadaşlar. Fc5 dizel otomatik kullanan arkadaşlardan yorum alacağım. Özellikle düşük devirlerde vites geçişlerinde tak diye vuruntu oluyor mu ? Başına gelen varsa çözüm için ne yapıldı ?
Ya tek fc5'te değil bende fk7 hatchback dizel var 4'ten 5'e atarken çat diye vuruyor ve son zamanlarda sıklığı arttı aracım daha 22 binde 2018 ve cidden canımı sıkmaya başladı bu durum ve bu şanzıman ya da motor sıcak soğuk olmasıyla alakası yok 2-3 kere yapmasa 4.de mutlaka bi vuruyor
Aynı sorun bende de var maalesef.Asıl sıkıntı vites geçişlerini hissetmeden ziyade diğer arkadaşlarında yazdığı gibi düşük devirlerdeki kararsızlık sonrası küt diye vurma olayı. 20.000 bakımına gittiğimde göstereceğiz bakalım. Cvt şanzımana göre iyi olur, Bmw'de de aynısı var dedik ama biraz hayal kırıklığı oldu açıkçası.
bununla ilgili süreci paylasırsanız sevinirim. ben de cok etkili bir durum yok ama yine de arada bir yapması uzun vadede nasıl etkileyecek onu merak ediyorum.Konu hortlatmış olacağım ama benzer sorunla karşılaşanlara yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum.
53 bindeki 2018 aracım 25 binden itibaren vuruntu yapmaya başladı özellikle 3-4 geçişinde. Bir ara çok kötüydü sert bir vuruntu ve panik yaptıracak bir ses çıkıyordu direkt servise götürdüm ve kalibrasyon yapıldı. O günden sonra şiddeti bayağı azaldı ama hala vuruntu devam ediyor. Servisten dediklerine göre mikron düzeyinde aşınmalar oluştuğundan bazen kalibrasyon yaptırmak lazımmış, da ben her 10-15 kmde bir bu arayabayı servise götüreceksem ne anlamı var yani. Çok net eksi puan.
Çıkarımlarıma göre soğukta, deviri uzun süre 2'de tuttuğumda, 3-4 veya 4-5 arası devir alırken gaz pedalını rahatlatıp vites attırdığımda vuruntu oluyor. Araştırmalarıma göre bu elzem bir sroun değil sadece konforu etkileyen birşey. Alt takozundan diyen de var şanzıman yağından da ZFlerde gayet doğal diyen de. Orasını bir türlü anlamadım.
Ayısığı Honda bunu ilk başlarda bir sorun olarak gördü çünkü hep 'nasıl olur allah allah' modunda cevaplar vererek müdahale ettiler. Lakin son gidişimde benimle test sürüşüne çıkan eleman (aynı sorun için aynı serviste çıktığım 4. test sürüşü) bunu sorun olarak görmediğini belirtti ve ben de bunun üstüne Honda Türkiye'den yetkililerin gelmesini talep ettim. 3-4 gün içinde ekip gelecek.
Umarım beni oyalarak arabamın garantiden çıkmasını beklemiyorlardır. 10 yıldır sadece Honda kullnanan ve FD6'nın sorunsuzluğuna güvenip yine devam eden biri olarak şunu da belirtmek isterim; Honda'nın böyle bir yönü olduğu da gayet aşikar. Eğer bu sorun değilse neden ilk 25 bin kmde en ufak böyle birşey yaşamadım?