fc5 dizel otomatik park ettikten sonraki fan çalışması ve yüksek sesli çıtırtılar.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan j c K
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
S

Silinen üye 20336

Guest
Aracı stop ettiğim zaman fan çalışmaya başlayınca aracı çalıştırıp tekrar stop ediyordum ve bazen ilk seferde bazen daha fazla seferde fanı durdurmayı başarıyordum. Fanın yanlış zamanda devreye girdiğini düşündüğüm için sıcak motoru hızla soğuttuğunu ve başta turbo olmak üzere motorun tamamına zarar verdiğini düşündüğümden fanı durdurmaya çalışıyordum...

Yazışma vasıtasıyla sayenizde konu hakkında bilgilenince geçmişte arabanın motoruna zarar gelmesin düşüncesiyle yaptığım şeyin DPF temizlik faaliyetini sabote etmek olduğunu öğrenmiş oldum?

m2hamid başta olmak üzere bilgilerini paylaşan herkese ve tabiki konuyu açan j c K’ya teşekkür ederim...


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
76
Tepki puanı
49
Konum
turkiye
Aracınız
Civic FC5 2018
Dpf temizligi sirasinda araci stop etmissiniz,
Dpf temizligi icin motor extra sicakliklara cikarir kendini,bu sicakliklarda durdugunda ise bu soguma citirtilari gelir. Bidahaki sefere kapatmadan once egzos dan cikan sicak havanin pis yanik bir kokuya sahip olup olmadigini kontrol edin oyle kapatin araci .
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,301
Çözümler
9
Tepki puanı
13,151
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Moral bozmak için yazmıyorum ancak dizel motorlar gerçekten hassaslar :unsure:
Özellikle DPF olayı uzun vadede başlı başına bir sorun potansiyeli barındırıyor, aslında Honda'nın uzun süre dizellerden niye uzak durduğunu da biraz haklı çıkarıyor.
Çevremdekilerin 1.3 multijet motorlu fiat ve opellerinde 20-30binlik bakımlarda servislerin sürekli motor temizleyici kullandıklarını anlatıyorlardı.
Bu konu sonrası şu videoyu da izleyince aslında turbo dizellerin ne kadar hassas olduğunu tekrardan anlamış oldum, temiz yakıt çok önemli.
Videodaki anlatan kişide birçok soruna bu normal o normal olabilir diyor sürekli, bu sorunların yarısını Civic kullanıcısı yaşasa ne olurdu bilemiyorum :cautious:

 
S

Silinen üye 20336

Guest
İstanbul ve Ankara’ya gittiğimde taksicilerle otomobil sohbeti yapıyorum.
Genel olarak edindiğim bilgi;
Bir kaç yılda 500-600 bin km’lere ulaşabiliyorlar. Çoğunluğun tercihi de toplamda daha ekonomik olduğu için benzin+lpg.
Dizelin motor ömrü, bakım maliyetleri hatta yakıt tüketiminde dezavantajlı olduğu görüşü hakim.

Ötv, kdv, mtv ve akaryakıt fiyatları can yakmasa;

Biz de benzinli ve büyük hacimli motorlarları olan aslan gibi otomobilleri kullanabilsek...

Kim bakardı dizelin yüzüne:)

Örnek; İkinci el bakımlı bir 740i’nin sunacaklarını aynı paraya hangi otomobil sunabilirki...


Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst