Merhaba,
2018 FC5 Elegance ile aranıza katıldım. aracımdan genel olarak memnunum.
önceki aracım citroen c4 2012 mcp confort plusdı.
şimdilik dizelden benzinliye geçmiş olmanın artı ve eksilerini tartıyorum.
yakıt konusunda uzun yolda memnun kaldım açıkcası.
İzmir'e giderken C4 ile 5 ortalama yakalamıştım. Dönüşte Civic ile 6.2 tutturdum.
araacımda lpg yok, şimdilik düşünmüyorum da.
ancak aklım executive de kaldı.
aracımı alırken bir heyecan ve acele ile aldım.
acaba elegance ı verip yerine executive almak mantıklı olur mu?
araadaki fiyat farkına değer mi?
kullanıcılarının ve elegancedan executive geçmiş olan varsa onların görüşlerini ve önerilerini rica ederim.
herkese hayırlı forumlar dilerim.
Merhaba Güvenç Bey;
Aracınızı sıfır km almadıysanız, al-satta kaybınız olmayacaksa ve executive için vermeniz gerekecek ilave miktarı borç almayacaksanız tercih edilebilir diye düşünüyorum. Donanım farkları az değil. Ancak donanım tercihleri kişilere göre çok değişiyor. Ayrıca yaşadığımız çağın teknolojisine göre Executive’nin multimedyası da pek başarılı sayılmaz. Yavaş ve arada saçmalayan bir ekran?Elegance’ye kaliteli bir multimedya+ses sistemi montajı yaptırarak Executive’dekine fark atabilirsiniz. Tabi iş onunla bitmiyor. Anahtarsız giriş, led far, deri koltuk v.s... Karar vermek kolay olmayabilir.
Konuyu biraz daha geniş açıdan değerlendirirsek;
1.6 dizelden 1.6 atmosferik benzinliye geçen bir sürücünün hissedeceği eksikliklerin başında tork ve yakıt tüketimi gelir diye düşünüyorum.
C4’ten FC5 yada FK7 Civic’e geçişte hissedilecek bir eksiklik olacağını sanmıyorum. Sadece tabanı biraz daha yüksek olabilir C4’ün bu da kimileri için avantaj olarak değerlendirilebilir piknik, köy, yayla, tarihi yer v.b. stabilize, ham, taşlı, kayalı, kasisli, tümsekli yol seyahatlerinde...
1.6 atmosferik motora lpg montajı yaptırmayı düşünmediğinizi belirtmişsiniz. Tabi cümleye sıkışmış olan bir “şimdilik” kelimesi var

Bu fikrinizin değişme ihtimali yoksa yani “şimdilik”i cümleden çıkarabiliyorsanız ve dizelden geçişteki torku kaybetmek istemiyorsanız tam olarak torkla değil ama tork(220nm)+hp(182hp) karışımıyla daha fazlasını alabileceğiniz 1.5T RS, 1.6 Executive yerine alınabilir...
Donanımları hemen hemen aynı. Ufak tefek farklar mevcut. RS’de direksiyon arkasından vites değiştirme özelliği var ilave olarak hatırladığım kadarıyla. RS’nin böbrekleri(panjuru) siyah ama diğerini de siyaha dönüştürmek zor değil tabi
Honda’nın RS için belirttiği yakıt tüketim değerleri de 1.6 atmosferik benzinliden daha düşük. İzmir dönüşü 6,2 lt/100km değeri yakaladığınızı belirtmişsiniz. Ardınızda bir tane RS olsaydı ve seyahatinizi birlikte art arda yapmış olsaydınız RS sizin aracınızdan bir miktar daha az yakardı. Bu bir miktar kaç lt’dir sürüş detaylarınızı bilmediğim için yerinde bir tahminde bulunamam galiba. Ancak 125 km/s sabit hızla 5,5 lt ve daha aşağısı yakalanabiliyor RS’de.
80-90 km aralığında sabit hızlarda 4,9 lt tüketimi yakaladığım oldu. Forumda konuları var ve benim belirttiğimden daha düşük tüketim yakalayanlar da var??
LPG montajı yaptıranlar da var 1.5T’ye ancak atmosferikteki LPG uyumu ve sorunsuzluğu sağlanabildi mi onu bilmiyorum. Forumda konusu var inceleyebilirsiniz.
Sorunuza bir RS kullanıcısı olduğum için kendi penceremden bakarak naçizane fikirlerimi paylaşmak istedim.
Elbette bütçe sizin, keyif sizin...
ALLAH gönlünüze göre ve hayırlısını versin...