bahsettiğim sorun aracı alır almaz dikkatimi çekti. bir önceki arabamdaki lpg enjektör sesi ile kıyaslayınca, yeni aracımın lpg'li çalışma sesi hiç hoşuma gitmedi.
bu konularda takıntılıyım biraz.. o güzelim motorun sesini mümkün olduğunca orijinal halinde duymak isterim. ne o öyle dizel gibi? dizel dizel sesi vermeli, benzinli ise benzinli... ya da problemli-bakımsız bir motormuş gibi..yani mesele takıntı halini aldı ve peşini bırakmadım.
araştırdım.. forum sakinlerinin de malumu olduğu gibi bu problem BRC kitinin yapısıyla doğrudan ilgili. yani enjektörler sesli çalışıyor. bu modeller böyle!
burası tamam...
fakat araştırmaya devam edince öğrendim ki: sesin fazla olmasının bir sebebi de, montaj esnasında, işçilikte gözden kaçan (yada göz ardı edilen) küçük bir ayrıntı.
o da şöyle: enjektörler bildiğimiz gibi emme manifoltuna bağlı. manifolt motora, motor da kulaklar sayesinde traverse ve şaseye bağlı. dolayısıyla manifoltta oluşan bir titreşim doğal olarak araç bünyesinde haddinden fazla yayılır. çalışma esnasında enjektörün yaptığı da tam olarak bu: manifolta doğru darbe vurmak ve titreşim oluşturmak.
çok mantıklı geldi bana. bu durumu bana tarif eden ustayı uzun zamandır tanırım. tecrübesini ve vasıflarını hesaba katınca bu uygulamayı denemeye karar verdim. çalışmanın neticesini ve fotolarını paylaşacağım en yakın zamanda.
ayrıca yapılacak iş fevkalade basit (iyi bir lpg ustası için tabi..) bildiğiniz, enjektörlerin bağlı olduğu metal bir parça var. diktörgen-uzun...enjektörler oraya direk olarak bağlanmış durumda. zaten yanlış da burada... 2 tane civatası var. sökülecek. enjektörler ile metal plaka arasına kauçuk bir takoz konulup, bağlanacak.
eğer sesi azaltabilirsem -ki umutluyum-, zaten pek sevgili arabamı daha bir seveceğim
bu konularda takıntılıyım biraz.. o güzelim motorun sesini mümkün olduğunca orijinal halinde duymak isterim. ne o öyle dizel gibi? dizel dizel sesi vermeli, benzinli ise benzinli... ya da problemli-bakımsız bir motormuş gibi..yani mesele takıntı halini aldı ve peşini bırakmadım.
araştırdım.. forum sakinlerinin de malumu olduğu gibi bu problem BRC kitinin yapısıyla doğrudan ilgili. yani enjektörler sesli çalışıyor. bu modeller böyle!
burası tamam...
fakat araştırmaya devam edince öğrendim ki: sesin fazla olmasının bir sebebi de, montaj esnasında, işçilikte gözden kaçan (yada göz ardı edilen) küçük bir ayrıntı.
o da şöyle: enjektörler bildiğimiz gibi emme manifoltuna bağlı. manifolt motora, motor da kulaklar sayesinde traverse ve şaseye bağlı. dolayısıyla manifoltta oluşan bir titreşim doğal olarak araç bünyesinde haddinden fazla yayılır. çalışma esnasında enjektörün yaptığı da tam olarak bu: manifolta doğru darbe vurmak ve titreşim oluşturmak.
çok mantıklı geldi bana. bu durumu bana tarif eden ustayı uzun zamandır tanırım. tecrübesini ve vasıflarını hesaba katınca bu uygulamayı denemeye karar verdim. çalışmanın neticesini ve fotolarını paylaşacağım en yakın zamanda.
ayrıca yapılacak iş fevkalade basit (iyi bir lpg ustası için tabi..) bildiğiniz, enjektörlerin bağlı olduğu metal bir parça var. diktörgen-uzun...enjektörler oraya direk olarak bağlanmış durumda. zaten yanlış da burada... 2 tane civatası var. sökülecek. enjektörler ile metal plaka arasına kauçuk bir takoz konulup, bağlanacak.
eğer sesi azaltabilirsem -ki umutluyum-, zaten pek sevgili arabamı daha bir seveceğim