FC5 ile FB7 Arasında ki Farklar !

Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepki puanı
341
Konum
Zonguldak Ereğli
Aracınız
Civic FB7 2012
Abi bugun bayiye gittik arac konusunda anlastik. Bize soyle bir paket sundular sence mantikli mi bunu yaptirmamiz gerekir mi ?

8494c6814a1087632a16aa650b206796.jpg
Sanırım her işlem 3M marka olacak. Bu yüzden performans takibi mümkün. Ancak yine de ne kadarlık iyileştirme yapılacağının belirtilmesi gerekli. Mesela cam filmi hangi tip ve sınıf olup ışıkta ve UV filtrelemede ne verecek? Seste kaç dB azalma garanti ediliyor?

Bence fd6 ve fb7nin şanzıman daha iyi. Bu cvt şanzımana bi türlü alışamadım. 5bin devire dayıyo gidiyor mu gitmiyor mu o da belle değil bağırıp duruyor. Fb7de en azından vites küçültüp iyi hızlanıyor ara hızlanmalarda. Yalıtım konusunda evet biraz fark var da yine bi alman grubu kadar asla... Bence hâlâ fd6 ve fb7...
CVT şanzımanın kesin konfor üstünlüğü var. Geçişlerde, ne yükseltme ne düşürme, hissettirmemesi durumu var. Tekniği sayesinde devir sabitken hızlanma mümkün olabiliyor. Yine aynı teknik sayesinde bizim F1 vites ile manuel yapacağımız gazlamayı burada sadece ayakla yapabiliyoruz.

Fb7'de arkada şaft çıkıntısı yok fc5'te maalesef var
Bu da yine FB7 araçtan geçenler için sorun olabilir.

1-Bende bu arkadaşa katılıyorum fc5 lerde arka cam ile tavan arasında kendiliğinden göçükler olusuyor.
2-Arka cama çamur atıyor
3-fb-7 ye göre daha fazla yakıyor.
Ama iç dizayn ve konfor fc5 in daha iyi
-Bunlar da bir aracın ilk kasasının alınmasındaki risklerden. Ben de FB7'yi makyajsız alıp Eco modelini beklememiştim. Bunun bedeli 40bin yerine 20binde bir subap ayarı. Peki bu C sütunu sorununun telafisi nasıl olacak?
-Arka cama çamur atması çok fena. İlk defa burada duyuyorum ve önümüzdeki mevsimde bol bol duyacağız demektir.
-CVT şanzımanın bilinen sıkıntısı bu, konfor karşılığında sarfiyattaki artış.

Eğer alacaksan 183 hp ligi al sonra pişman olursun 125 hp ligi aldım diye
Eğer Doğrudan enjeksiyon/turbo beslemeli araçlarda LPG çözümü geliştirilip denenmiş ve sorunları giderilmiş bir çözüm olmadığı sürece ülkemiz ekonomik şartlarında keyif alınması zor.
Testlerde 182 yerine 175 PS (HP değil, PS) alınan bir araçta zaten 200kmh sınırlaması(?) da konmuşken, bir FB7 aracına konan 211kmh sınıra bile itirazı olan bizler (sanırım çoğunluk) bu güçleri benzinli kullanımda nasıl değerlendireceğiz?
 

kayhanbozkus

0
Yönetici
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,340
Tepki puanı
1,103
Yaş
36
Konum
Ankara
Sanırım her işlem 3M marka olacak. Bu yüzden performans takibi mümkün. Ancak yine de ne kadarlık iyileştirme yapılacağının belirtilmesi gerekli. Mesela cam filmi hangi tip ve sınıf olup ışıkta ve UV filtrelemede ne verecek? Seste kaç dB azalma garanti ediliyor?


CVT şanzımanın kesin konfor üstünlüğü var. Geçişlerde, ne yükseltme ne düşürme, hissettirmemesi durumu var. Tekniği sayesinde devir sabitken hızlanma mümkün olabiliyor. Yine aynı teknik sayesinde bizim F1 vites ile manuel yapacağımız gazlamayı burada sadece ayakla yapabiliyoruz.


Bu da yine FB7 araçtan geçenler için sorun olabilir.


-Bunlar da bir aracın ilk kasasının alınmasındaki risklerden. Ben de FB7'yi makyajsız alıp Eco modelini beklememiştim. Bunun bedeli 40bin yerine 20binde bir subap ayarı. Peki bu C sütunu sorununun telafisi nasıl olacak?
-Arka cama çamur atması çok fena. İlk defa burada duyuyorum ve önümüzdeki mevsimde bol bol duyacağız demektir.
-CVT şanzımanın bilinen sıkıntısı bu, konfor karşılığında sarfiyattaki artış.


Eğer Doğrudan enjeksiyon/turbo beslemeli araçlarda LPG çözümü geliştirilip denenmiş ve sorunları giderilmiş bir çözüm olmadığı sürece ülkemiz ekonomik şartlarında keyif alınması zor.
Testlerde 182 yerine 175 PS (HP değil, PS) alınan bir araçta zaten 200kmh sınırlaması(?) da konmuşken, bir FB7 aracına konan 211kmh sınıra bile itirazı olan bizler (sanırım çoğunluk) bu güçleri benzinli kullanımda nasıl değerlendireceğiz?
Tek tek her yorumun icin tesekkurler abi ayrica kullanilacagini soyledikleri urunler 3M degil vazgectim zaten.

HUAWEI MT7-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Kerim3

0
Katılım
1 Eyl 2017
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
İzmir
Aracınız
İç mekan kalitesi daha iyi, konfor daha iyi, yol tutuş daha iyi, akıcılık ve rafine sürüş daha iyi. Yol sesi yalıtımı hariç diğer yalıtımlar daha iyi. Yol sesi yalıtımı hala bildiğiniz gibi.

Bunun dışında, boyası daha kötü. Benim beyaz, 10 bin km'deki aracın kaportalarının keskin noktalarında basınçlı su tabancasından dolayı boya atmaları var. FB7'de en azından sadece tamponda olurdu. Bunda sac kaportada dahi oluyor. Kazasız arabayı boyalı satmak zorunda kalacağım galiba ileride. Bunun dışında trim sesine biraz daha yatkın gibi FC5.
 

sezgi

0
Katılım
29 Kas 2016
Mesajlar
103
Tepki puanı
0
Yaş
39
Yazildi mi bilmiyorum ancak gordugum (galeride bekleyen typer ve hb lerde dahil) sraclsrin hepsinde gocuk var. Gocuk.yok bende diyenlerde var gerci ama dedigim gibi ben gocuksuz araba gormedimbu gozlerle. Honda araclarin stop lambasindan girip arac icini kopukle dolduracakmis. Kendi adima, aracin şasesine guvenmiyorum. Kazada c stunu kopmus 2 arac gordum.

Bunun haricinde epey kiside kaput sallanmasi var yuksek hizlarda. Rs lerde genelde olmuyormus. Kaput ici daha dolu oldugu icin olabilir.

Arabanin yol tutusu bence cok basarili. Onceden 2011 corolla vardi. Yol tutusu basariliydi. Honda fc5 daha fazla guven veriyor.

Aracin surus pozisyonu cok guzel. Spor araba hissi veriyor.

Bagaj agzi biraz dar geldi bana. İci cok genis ama kullanisli degil.

Surucu koltugunun arkadinda cep yok, on yolcu koltugunun emniyet kemeri sensoru yok. Sanirkm maliyet azaltma adina baya biseyden kismislar.

Aracin servis yonu bence problemli. Toyota dumankayadan memnun degildi ama honda daha ilgisiz. Araçla ilgili problemleri bulamiyorlar.

Gordugum araclarin cogunda kayma var. Bagaj kapagi bosluklari gunden gune degisiyor. Bir gun saga bir parmak giriyor, sol taraf sıkı, oteki gun de tam tersi.

Bunun yani sira, kapi ayarlari da bozuluyor. Benim sag on kapı, sag arka kapidan bir miktar ilerde duruyor. Parmak yari kalınlıgı kadar. Bu tip problemi olan cok arkadaş var.

Kaput ayari bozuluyor. Yuksekligi aysrlstmak gerekiyor arada bir. Bu sebeple de hava girip sallanma yapiyor bence. Yuksek hizlarda sallandigi icin korkutmustu beni ve hiz azaltmistim.

Arac uzerindeki navigasyon ile ilgili sikayetler var. Klima sicagini yiyince donup kaldigi icin serviste degistirilenler var.

Cvt sanziman, surus konforu acisindan bence cok iyi. Sarsma vs. Yapmiyor. Yakit acisindan da faydali, ama zorlarsaniz yuksek devire attigi icin daha cok yakit harcatabilir. Bie iki kisinin şanzimani degisti. Kronik bir problem demek ya da dayaniksiz demek icin suanda cok erken.

Arka koltuk diz mesafesi gayet basarili. D sinifi araba hissi veriyor.

Aracta trim sesi cok fazla var. Kapi ile konsol arasina elimi koydugumda kesiliyor. Dedigim gibi servis bilamsdi. Hoparlor ve kapi yalitim degisti ama problem devam ediyor. Hb sahipleri kendi araclarinda daha fazla trim sesi oldugunu idda ediyor. Bir hb sahibini benim araca bindirdim, bizde daha fazla var dedi.

C stunundaki gocukler aracin cesitli yerlerinde var. Camurlukta, kaputta ve c stununun oldugu hizada tavan bolgesinde gocukler olan var. Galerideki sifir aracta da gordum, zamanla planı (farkedileni) de. İlk basta bende yoktur diyordum.

Sehie icinde bir depo lpg (33lt) ile 250km yol gidiyorum.yogun istanbul trafiginfeyim ve sert kullanirim. Ortalama hizim trsfik nedeniyle 35.

Aracin torpidosu bir miktar kucuk geldi bana. Ama genel itibari ile saklama alanlari yeterli.

Aracin ses sistemi bence cok kotu. Gocuk muhabbeti olmasaydi simdiye kadar coktan ses sistemi takardim.

Süspansiyonlar ve yol sürüş keyfinden cok memnunum.

Surucu koltugunun yukseklik aysri var ama yolcu koltugunda olmamasi kotu bence.

Aracin genel isciligi (kaynak yerlerinin Aşırı belli olmasi gibi) zayıf bence.

İkinci eli suanda problemli.

Benim genel goruslerim bunlar. Honda dan vazgecmeyecek biri olsam fb7 yi birakmazdim.
 
Geri
Üst