Fc5 lastik basınç ikaz ışığı hk.

Katılım
5 Nis 2019
Mesajlar
96
Tepki puanı
17
Konum
Zonguldak
Aracınız
Civic FB7 2013
Merhaba,
Ablamın aracı ile izmirden ankaraya yola çıktık. Yol öncesi yağ, lastik basınç vs kontrol işlemlerini yaptırdık. Afyona geldiğimizde araçta lastik ikaz ışığı yanmaya basladı. Afyonda zTen kalmalı mola verecektik tam geldiğimiz yerde ışık yanınca böyle park ettik aracı. Simdi kontrol ettim hala ışık yanıyor. Tekerleklerde de iniklik yok gibi normal duruyorlar. Şuan ne yapmamız gerekiyor tekrwr benzin istasyonunda basınc kontrolü mü yaptıralım önce yoksa netten basınc kalibrasyonu gördüm onu mu yapalım?
Kalibrasyon olayı da buynus bunu mu yapalım direk?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20190702_190758.jpg
    IMG_20190702_190758.jpg
    97.8 KB · Görüntüleme: 114
  • Screenshot_20190702_155103.jpg
    Screenshot_20190702_155103.jpg
    117.1 KB · Görüntüleme: 119
Demek istediğim bu Kalibrasyon olayının
Isik rahatsiz ediyorsa kalibre ettikten sonra petrolden basinc kontrolu yapabilirsiniz

SM-A320F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam biz araçtan anlamayan insanlarız şimdi en ufak ışıkta tedirgin oluyoruz ki daha afyondan ankaraya geçeceğiz. Şimdi bu İzmirde yaptırdığımız basınc işleminde sıkıntı mı olmuştur neden ışık yandı. Ve kalibre olayı tam ne işe yarıyor once onu mu yapalım yoksa tekrar istasyonda basınc kontrolü mü yaotıralım
 
Gözle görülür şekilde inmemişse problem olmaz. Yolunuza devam edebilirsiniz.
 
Gözle görülür bi değişiklik yoksa vida vs batmış olabilir yavaş yavaş iniyodur havası yine de dikkatli olmakta fayda var
 
Lastik inmeden de yanabiliyor. Benim basima geldi, kontrol ettirdim havalari normaldi. Yalniz iki uc defa kalibre edince sonuyor. Sonrasinda sorun olmadi. Lastik basinc sensoruyle ilgili forumda detayli aciklamalar var.
 
Merhaba;
Arabayı parkettikten sonra inebilir lastik.Tecrübeme göre lastik sensörü iyi çalışıyor, Tüm lastikleri kontrol edin böyle durumlarda, aynısı hafta sonu başıma geldi, Çeşme otobanına girişte yandı lamba, ilk defa sinyal verince kenara çektim baktım lastikler taş gibi duruyor. Devam ettim benzinlikte durunca kontrol lastik şişirme makinesinde kontrol ettim sol ön lastik diğer lastiklere göre biraz inikti şişirdim ve yola devam ettim , gece parkettim evin önüne sabah kalktım lastik janttaydı :) Hemen lpg'li olduğu için tamir kiti vardı araçta, hiç kullanmadığım için yol yardımı aradım, dedimki janttaki lastiği şişirirmi bu alet gözüme çelimsiz gelmişti :) harbiden şişirdi baya şaşırdım işin aslı.Sonra tamirciye gittim yaptırdım. Daha sonra sıfırladım lastik sensörünü ve söndü lamba. Bundan sonrada lambaya güvenmeye karar verdim, en azından lastik basınçlarını kontrol edeceğim.
 
Gözle görülür bi değişiklik yoksa vida vs batmış olabilir yavaş yavaş iniyodur havası yine de dikkatli olmakta fayda var
Son gelişme söyle istasyona gittik kontrol ettirdik 16inc tekerlerde 31 32 basınc cıktı. İzmirdeki cocuk sanırım hatalı basınc yapmıs düşürmüş veya tam ayarlayamamıs herhalde. Burdaki adam daha bilgiliydi 16inc için o sayılar düşük zaten 36 a getirdi ardından Kalibrasyon yaptık ve gece afyonda biraz turladık suan ışık yanmıyor sorun yok gibi. Tekrar yanarsa tekerlekçiye gideriz artık. İzmirde basınc sorunu yktu ama uzun yola gidecez diye baktıralım dedik oradaki cocuk bozdu herhslre basınc ayarlarını cunku oncesı boyle sorun yoktu. Teşekkürler herkese
 
Geri
Üst