Hocam zaten motor kulağını değiştirmişler ama yan sanayi taktıkları için bir işe yaramıyor araba dizel gibi sarsıntılı çalışıyor, motor sürekli soğuk bazen 3-4 diş yükseliyor sonra geri düşüyor termostat kesin arızalı, motor soğukken stop edecekmiş gibi oluyor subap ayarı bozuk ve araba gitmiyor bujiler de hic değişmedi sanıyorum. Yetkili servise gidecektim ama sadece rot miline 2.500 TL deyince vazgeçtim. Adana'da Yılmaz Honda varmış orjinal parça kullanıyormuş herkes orayı önerdi telefonla görüştüm ikna oldum gibi. Muhtemelen direksiyon kutusunu da revizyon yaptırırım hocam bazen sola çevirirken direksiyonu bayağı bir sürtme sesi geliyor sonra o ses gidiyor sağa çevirirken geliyor ama şu an kendi kendine geçti nasil oldu anlamadım
6 bin TL'ye kendimi hazırladım inşallah daha fazla çıkmaz. Fd6 için 10-40 motor yağı diyorlar ama ben 10-40'a karşıyım önce ki sahipleri 5-30 koymuş bende 5-30'dan devam etmeyi düşünüyorum km 196 bin'de.
Adım adım cevaplayayım,
- Motor kulağını servisten başka bir yerde değiştirmeyin, gerekirse kampanya dönemini bekleyin ama hatırladığım kadarı ile motor kulaklarında sürekli bir %30 indirim var olarak biliyorum, servisle görüşün. Motorun dizel gibi çalışması sadece kulak değil subap ayarsızlığında da olabilir, bence mutlaka güvenilir bir ustada subap ayarı yaptırın.
- Hararet göstergesinin 3-4 diş yükselip geri düşmesi termostat olabilir ama muhtemelen antifrizde değişmemiş olabilir, antifrizi yenileyip termostatı temizleyip test ederseniz daha mantıklı olur. Termostat pek arıza yapan bir parça değil. Değiştireceksenizde orjinal harici kesinlikle termostat kullanmayın, forumda FB7de farklı marka takıp garip sorunlarla uğraşan bir kullanıcı vardı, servisten orjinal termostat alana kadar çözüm bulamamıştı.
- Rot mili için orjinal parça yerine 555 veya blueprint markalarını da kullanabilirsiniz, ayrıca sadece rot milini değiştirmeyin rot başı ile takım olarak değiştirin, hatta ön-arka Z rotları değiştirmeniz uzun vadeli faydalı olacaktır. Aslında bence en mantıklısı direksiyon kutusunu revize ederken genelde rotlarda birlikte söküldüğü için onları da o sırada değiştirtin, tek seferde halletmiş olursunuz.
- Direksiyondaki sürtünme sesleri amortisör kule bilyaları kaynaklı da olabilir, normalde 10 yılı geçirmeden yağlanması lazım, uzun süre yağsız kalınca yağlansa da ses gitmiyor. Ama onunda SKF üretimi kaliteli alternatifleri mevcuttu, tabi şu anda piyasada ilginç bir kaliteli parça sorunu da var. Unutmadan amortisör körüklerininde yırtık olma ihtimali yüksektir, onları da kule bilyalarını yağlatırsanız değiştirtin.
- Motor yağı daha önce 5w30 ise onunla devam edin, bence 10w40 yakıt tüketimini arttıran kalın bir yağ, ben Motul 5w30 Econergy'i nerdeyse 50bin km çok sorunsuz kullanmıştım ve sessizlik olarakta memnundum.
- Son olarak yetkili servis harici özel servisler orjinal parça kullandığına pek inanmıyorum, kontrol ettiğim bir çok kişide imitasyon parça kullanıldığını gözlemledim, bu açıdan motorla ilgili kritik parçalarda servis kampanyalarını bekleyip hareket etmenizi öneririm.