Fd6 icin 0-20/30 grubu yag kullanan yada deneyen ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Dragon
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
945
Konum
Aksaray
Aracınız
Yağın başındaki 0 kış 20 yaz ı ifade eder yani 0w20 yağ kışın 0 derecelere kadar yazın ise 20 derecelere kadar en iyi korumasını sağlıyor demek yani vizkosite ye bakıp yağ alıyor insanlar aslında öyle değil acea değeri var ona bakılması gerekiyor




vtec kicked in yo !!!
Yanlış biliyorsunuz.

Bu değerler viskozite değerleridir. Yani akışkanlığa karşı österdiği dirençtir.

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,528
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Fd6 kullanıcı olarak 0w20 den başka bir yağ koymadım ben aracıma. Aracım da 140 binde,eksiktme falan da yapmıyor.0w20 öyle çok sorun yaratacak bir yağ değil düşündüğünüz gibi . Hatta faydası vardır zararı yoktur çünkü daha akışkan olduğundan aşınmaların en çok olduğu colt start durumunda diğer yağlara oranla minimum sürede yağlamaya geçer,sekmanların yağı daha kolay sıyırmasına da olanak tanır. Piyasayı araştırırsanız 10w40 yağ 100 tl , 5w30 140tl , 0w20 da 190 tl ( tahminen ) . Size 5w30 yağ koyalım diyen servise hem 5w30 hem 0w20 yağı kendiniz alıp götürün hangisini koyalım dediğinizde 0w20 koyalım derler. Ama yağı kendileri koycak olurlarsa abi 5w30 daha iyi derler, iş paraya gelince de abi motul koyduk deyip 200 tl yazarlar. Olay benim açımdan tamamen daha fazla kâr nasıl yaparız. Akdeniz ikliminde yaşıyorsanız 0w30 kullanılabilir ama ben istanbulda yaşayan birisi olarak 0w20 den devam ediyorum.


iPhone cihazından gönderildi.
 

Dragon

0
Katılım
6 Şub 2018
Mesajlar
166
Tepki puanı
57
Konum
ankara
Aracınız
Fd6 kullanıcı olarak 0w20 den başka bir yağ koymadım ben aracıma. Aracım da 140 binde,eksiktme falan da yapmıyor.0w20 öyle çok sorun yaratacak bir yağ değil düşündüğünüz gibi . Hatta faydası vardır zararı yoktur çünkü daha akışkan olduğundan aşınmaların en çok olduğu colt start durumunda diğer yağlara oranla minimum sürede yağlamaya geçer,sekmanların yağı daha kolay sıyırmasına da olanak tanır. Piyasayı araştırırsanız 10w40 yağ 100 tl , 5w30 140tl , 0w20 da 190 tl ( tahminen ) . Size 5w30 yağ koyalım diyen servise hem 5w30 hem 0w20 yağı kendiniz alıp götürün hangisini koyalım dediğinizde 0w20 koyalım derler. Ama yağı kendileri koycak olurlarsa abi 5w30 daha iyi derler, iş paraya gelince de abi motul koyduk deyip 200 tl yazarlar. Olay benim açımdan tamamen daha fazla kâr nasıl yaparız. Akdeniz ikliminde yaşıyorsanız 0w30 kullanılabilir ama ben istanbulda yaşayan birisi olarak 0w20 den devam ediyorum.


iPhone cihazından gönderildi.

0 grubu yag fd6 motoru icin sorun cikarmiyorsa kesinlikle ust duzey fayda saglayacaktir herseyden once 0 grubu incecik akiskanligi cok iyi ozellikle motor asinmasindaki ust duzey faydasi 5-30 ile hele hele 10-40 ile karsilastirmaya bile gelmez.
Ben de gececegim 0-30 a. Bu konudaki dusuncem soyle; arabaya mumkun olan en ince yagi kullanmak gerekir. 10-40 da eksiltmiyorsa 5-30, onda da eksiltmiyorsa kesinlikle 0-30/20.
Benim merak ettigim bir kac ozel servis tarafindan soylenen 0 grubu yagin fd6 motoru icin sorun yaratabilecegi iddiasi. Fb7 nin motor ici kanallari farkli dendi fd6 dan o yuzden fb7 icin motor kapaginda bile yazan 0-20 oneriliyor. Ama siz sorun yasamamissiniz bende mantiken dusununce motor kanallari farkliysa bile tavsiye edilenden daha kalin yaga gecmek sknti yaratir daha ince her zaman daha faydali olur sanki.
Fd6 icin uygun oldugunu bilsem ilk bakimda gececegim 0-30 a.



2008 FD6 Otomatik Lpg
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,528
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
0 grubu yag fd6 motoru icin sorun cikarmiyorsa kesinlikle ust duzey fayda saglayacaktir herseyden once 0 grubu incecik akiskanligi cok iyi ozellikle motor asinmasindaki ust duzey faydasi 5-30 ile hele hele 10-40 ile karsilastirmaya bile gelmez.
Ben de gececegim 0-30 a. Bu konudaki dusuncem soyle; arabaya mumkun olan en ince yagi kullanmak gerekir. 10-40 da eksiltmiyorsa 5-30, onda da eksiltmiyorsa kesinlikle 0-30/20.
Benim merak ettigim bir kac ozel servis tarafindan soylenen 0 grubu yagin fd6 motoru icin sorun yaratabilecegi iddiasi. Fb7 nin motor ici kanallari farkli dendi fd6 dan o yuzden fb7 icin motor kapaginda bile yazan 0-20 oneriliyor. Ama siz sorun yasamamissiniz bende mantiken dusununce motor kanallari farkliysa bile tavsiye edilenden daha kalin yaga gecmek sknti yaratir daha ince her zaman daha faydali olur sanki.
Fd6 icin uygun oldugunu bilsem ilk bakimda gececegim 0-30 a.



2008 FD6 Otomatik Lpg

İnce yağ kanallı araca kalın yağ koyulduğunda yağın kanallara gitmemesi/geç gitmesi gibi bir sorun mantıken hadi tamam da servislerin ince yağ bu motora olmaz demelerini benim mantığın almıyor. Fb7 ile fd6 motoru aynı motor , ne değiştirdiniz de fb7 ye olan 0w20 yağ fd6 ya olmaz deniyor. Bi defa ince yağ daha çabuk yağlamaya başlar,akışkan yapısından dolayı kanallara daha iyi erişir. Tahminimce fd6 nın en yenisi 6-7 yaşında olduğu,çoğu lpgli ve bilirli bir sekman aşınmasına eriştiği için ince yağ kullanımında yağ eksiltebilir düşüncesiyle söylenen bişey bu


iPhone cihazından gönderildi.
 
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
423
Tepki puanı
92
2007 model 300 bin kmye yaklaşan aracimda 10-40 kullanmak zorundayım ,?
 
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
423
Tepki puanı
92
Masallah hocam hayirli guzel surusleriniz olsun kac km dir sizde arac ? ozellikle motor ve sanziman olarak herhangi bir sorun yasadiniz mi?
250 binde aldım premium manuel , ağır hasar kayıtlı motor sanzuman LPG de hiç sorun yaşamadım maşallah bı kaç sene sonra yenileyecek olursam bu yine manuel Civic olacak @Dragon ?
 
Geri
Üst