@osm11s Öncelikle tavsiyem çevrenizde almayı düşündüğünüz bu araçları mutlaka öncesinde biraz kullanin.
10 yıl FB7 kullanmış ve güncelde FD6 sahibi biri olarak deneyimimden bahsedersem,
Spor kullanima yatkın, ve modifiyeye müsait bir araç seviyorsanız FD6, daha sorunsuz ve konforlu olsun istiyorsaniz FB7.
Bu iki aracın şasileri çok benzer olmasina rağmen süspansiyon ayarları, direksiyon tepkileri ve konfor hissiyatı hissedilir derecede farklıdır.
FD6'nin daha sert yapıda süspansiyonu vardır, direksiyonu daha direk cevap verir ve yol tutuşu daha iyidir, yanal ruzgarlardan FB7den daha az etkilenir. İç malzeme kalite hissiyati ve koltuk kumaş kalitesi FB7den daha iyidir. İzolasyon olarak FB7den zayıftır, arka çamurluk içinde davlumbaz yoktur. Motor sesi Fb7ye göre daha fazla içeri yansır. Şahsen uzun vadeli FD6ya binmek için isteyen için izolasyon bence şart gibi, yoksa günümüz şartlarında fazla yol sesi alan bir araç. FD6da alt kısımda motor karter koruma ve izolasyon yoktur. Motor ve şanzıman konusunda FB7 ile hemen hemen aynı güç ve hızlanma degerlerine sahiplerdir. Ancak buji, bobin ve EGRsi farklıdır. FB7den itibaren LPGli araçlardaki sıklıkla karşılaşılan VTEC teklemesi sıkıntısı FD6da düzgün montajla yok gibidir.
FB7 ise FD6dan daha yumuşak süspansiyona sahiptir, manevralarda daha fazla yatma eğilimi mevcuttur ama bir megane gibi yatmaz, direksiyonu daha sorunsuz ve yumuşaktir ancak bu yumuşaklık yüksek hızlarda alışık olmayan kullanıcısını tedirgin edebilir, araç hızlandıkça direksiyon sertliği pek artmaz. Bagaj hacmi FD6dan fazladir ancak bunu sağlamak için arttirilan arka yükseklik nedeniyle arka görüş FD6dan daha kötüdür ve maalesef yüksek hızlarda (130 km üstü) yanal rüzgarlarda özellikle rüzgarlı havalarda gezinme hissiyatı oluşabilmektedir. Genel olarak FB7nin yalıtımı daha iyidir, hemen hemen aynı motor olmasına ragmen FB7de kabine yansıyan motor sesi ve titreşimi daha azdır (daha gelişmiş motor kulağı sayesinde), makyajlı olmayan 2012-2013 FB7lerde alt koruma plakalari ve motor karter korumasi mevcuttur, 2014-2015 makyajlı FB7de karter koruma saçma bir şekilde kaldırıldı. Donanim olarakta FB7, FD6ya göre çok daha iyidir, orta paketten itibaren geri görüş kamerasi, cam-yagmur sensörü gibi donanimlar standarttir. Elegance donanimda koltuk ısıtma ve mercekli Xenon far mevcuttur. Son olarak FB7 genel olarak VTEC teklemesi dışında FD6dan daha sorunsuzdur, zaten genel olarak FB7 kasa FD6nin daha aile kullanimina göre guncellenmis halidir denebilir.
Açıkçası ben FD6daki kullanım hissiyatı, yol tutuş üstünlüğü, VTEC teklemesinin pek olmaması ve fiyatına göre sunduklarıni göz önüne alarak bana daha iyi hitap ettiğini düşündüğüm için FD6 tercih ettim. Ama ailecek kullanımı gözönüne alırsanız ailem Fb7yi daha çok beğeniyordu.
Ek olarak araç alırken mutlaka tamir ve bakımı masraflarını da göz önünde bulundurun, çünkü en iyi ihtimal alacağınız Civic'in 10 yaşında olacağını ve motor kulağı, buji, v kayısı, amortisör körüğü ve esnekliğini kaybetmiş birçok alt takim parçasınin değişim gereksiniminin olacağını mutlaka göz onunde bulundurun.