20,000 km de iken aldığım aracımın expertizde motor gücü % 86 çıkmıştı. exper aracın otomatik olduğu için bu değerin normal olduğunu söylemişti. o yüzden lpg ile alakalı olduğunu düşünmüyorum.4 kasadır Honda kullanıyorum( 14 yıl) 2014 model fabrikasyon lpgli aracımı (ov)yeni sattım , sıfır almıştım. Satarken expertizde motor yüzde seksen çıktı daha 62 bin km’de idi. Çok şaşırdım. Çok itinayla kullanırım oysa ki arabayı. LPG ye bağladım durumu
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aynen ne hikmetse piyasada 300bin km üstü Civic yok gibi görünüyor ?Lpg, benzin fark etmez bu motorlar için 250 bin yolun çeyreği bile etmez. Düzgün kullanılmış bir hondada 250 300 binde motor bitmez, Piyasada 400-500 binde anahtar değmemiş fd6 lar var. Birde 3 5 kere km düşürüp yıllardır 200 bini geçemeyenler var.
Bu experlerdeki sallama dyno ile motor yüzdesi ölçme palavradan ibaret. Mantık yere, tekerlere aktarılan güçten bir ortalama çıkarmak. Bizim araçlardaki otomatik vitesler tork konvertörlü eski tip şanzıman ve yere aktarılan güçte çok kayıp oluyor. Sıfır da olsa yere aktaracağı güç %90 dır zaten en fazla . Bu motorun durumunu belli etmez. Ben motoru bitik otomatik wv boray'ı dynoya soktum %80 çıktı ortalama 10 bnde 5 litre yağ eksiltiyordu.20,000 km de iken aldığım aracımın expertizde motor gücü % 86 çıkmıştı. exper aracın otomatik olduğu için bu değerin normal olduğunu söylemişti. o yüzden lpg ile alakalı olduğunu düşünmüyorum.
En az 1.000.0000 km. Zaten uzun yol yapılmış bir arabadan bahsetmiyorum. Dikkat edilmesi gereken soğuk çalıştırmada dikkat etmek, yağını antifirizine bakmak ve çok yüksek devirler çevirmemek uzun soluklu. Km ye bağlı değil motor ömrü, çevrilen milyarlarca devirle ölçülür.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.