Civic FD6 Fd6 otomatik şanzıman problemi

Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
13
Tepki puanı
5
Konum
Izmir
Aracınız
Civic FD6 2009
Aracım alt devirlerde 2. Vitesten 3. Vitese geçişte sallama yapiyor.gaza yüklendiğimde vites geçişlerinde hiçbir sıkıntı yok.Sanziman yağını degistirdim eneos eco atf kullandık ama gene aynı problem devam ediyor.Basina böyle birşey gelen varmi

SM-C7000 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eyl 2019
Mesajlar
12
Tepki puanı
3
Konum
istanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
benim asıl sorum
bendede aynı sorun var 2 den 3 e geçerken sdüşük devirde silkeleme var.
ben şimdi 3 litre orjinal yağ koyucam eski yağ farklı marka onuda boşaltmam gerekirmi
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
2008 elegans otomatik 195 binde arabam var vites geçişlerinde sirkeleme yapıyo
Arza da şanzımanın içinde türbün var ondan yapiyor ben yaptirdım suan hiçbi sıkıntı yok
Türbinden kastınız tam olarak nedir ?
Şu videodan gösterebilir misiniz ?

Bu arada arkadaşlar video oldukça bilgilendirici. Para verseniz buradaki bilgileri size öğretecek hoca zor bulursunuz TR'de.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ara 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
Ben kendim oto elektirikciyim ilk götürdügüm şanzımancıya türübün dedi guvenmedim sonra araşdırdım baska ustalara söyledim gösterdim degişik degişik şeyler söylediler amerikancı bi ustam var ona sordum oda baya bi eski ustası vardı onu aradı söyledi oda dediki sakin kullanıyoken vites gecişlerinde yolda titreme yapiyosa tirübün dedi bende sökdüm şanzımani tirübün tamire gitti taktım topladım düzeldi suanda bi problem yok yagıni filtresini de degişdim şanzımanın filtresi 40 binde bi degişmesi lazım mış yagıfalan
 
Katılım
7 Ağu 2019
Mesajlar
24
Tepki puanı
29
Konum
e7155411E*
Aracınız
Civic FD6 2008
Bende de ilk eneos koydular dışarda 3-4 bin km sonra aynı sıkıntıyı verdi. Yetkili serviste orijinal Honda Atf yağı koydurduk ayrıca filtreyi değiştirdik hiçbir şey kalmadı. Bence kesinlikle orjinal yağ kullanmak gerekiyor. Bilginize.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Ben kendim oto elektirikciyim ilk götürdügüm şanzımancıya türübün dedi guvenmedim sonra araşdırdım baska ustalara söyledim gösterdim degişik degişik şeyler söylediler amerikancı bi ustam var ona sordum oda baya bi eski ustası vardı onu aradı söyledi oda dediki sakin kullanıyoken vites gecişlerinde yolda titreme yapiyosa tirübün dedi bende sökdüm şanzımani tirübün tamire gitti taktım topladım düzeldi suanda bi problem yok yagıni filtresini de degişdim şanzımanın filtresi 40 binde bi degişmesi lazım mış yagıfalan
Sorunlu türbin dediğiniz parçayı görebilseydik iyi olurdu usta. Anlayamadım bir türlü.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Türbinden kastınız tam olarak nedir ?
Şu videodan gösterebilir misiniz ?

Bu arada arkadaşlar video oldukça bilgilendirici. Para verseniz buradaki bilgileri size öğretecek hoca zor bulursunuz TR'de.

Konuyu görünce meraklandım biraz gezdim internette. Tribün tork konvertör içerisinde gücü tekerlere aktaran pervaneli yapı. aşağıdaki videoda süre 24:50 de bahsetmeye başlıyor.



Benim merak ettiğim bizim fd6 kasaların şanzıman modeli AT5 mi? Şanzıman parça numarası ;21210-RPC-000. Şanzıman modeli adını bilirsem internette arama ile biraz daha birşeyler öğrenebileceğim :)

Vuruntulu geçiş için ise bir önceki videoda kısmen bahsetmiş. Eğer bu bizim şanzıman ise ,özetile anladığım " vites dişlilerini (kavramalarını) aktif-pasif yapan (on-off çalışan) kendi valfleri var ve bu valflere giden yağın basıncını ve akışını kontrol eden oransal çalışan başka bir valf var. Bu oransal valf bypass edilirse geçişler sert olur " diyor hoca. süre 37:20 den itibaren.

Yani geçişlerdeher daim vuruntu oluyorsa (sürüş karakterinden bağımsız), belkide bakılması gereken yer burası diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Konuyu görünce meraklandım biraz gezdim internette. Tribün tork konvertör içerisinde gücü tekerlere aktaran pervaneli yapı. aşağıdaki videoda süre 24:50 de bahsetmeye başlıyor.



Benim merak ettiğim bizim fd6 kasaların şanzıman modeli AT5 mi? Şanzıman parça numarası ;21210-RPC-000. Şanzıman modeli adını bilirsem internette arama ile biraz daha birşeyler öğrenebileceğim :)

Vuruntulu geçiş için ise bir önceki videoda kısmen bahsetmiş. Eğer bu bizim şanzıman ise ,özetile anladığım " vites dişlilerini (kavramalarını) aktif-pasif yapan (on-off çalışan) kendi valfleri var ve bu valflere giden yağın basıncını ve akışını kontrol eden oransal çalışan başka bir valf var. Bu oransal valf bypass edilirse geçişler sert olur " diyor hoca. süre 37:20 den itibaren.

Yani geçişlerdeher daim vuruntu oluyorsa (sürüş karakterinden bağımsız), belkide bakılması gereken yer burası diye düşünüyorum.
Şanzıman kodunu 5AT olarak biliyorum.
Yanlız yazdığınız 21210-RPC-000 komple şanzıman kasasının kodu, iç parçalar dahil olarak sistemden görünüyor.
Şanzımanın iç parçalar dahil bir kodu parça sisteminde çıkmıyor.

1577789369307.png

Eğer sizdede çalışırsa FD6lar için şu linkten parça kontrolü yapabilirsiniz (2011 sonrası yok maalesef).
 
Son düzenleme:
Katılım
2 May 2022
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
Sakarya
Ad Soyad
Umut Gümüştepe
Yaş
34
Aracınız
Civic FD6 2008
Bende 2008 fd6 var aynı sorunu yaşıyorum, revizyon olacak dediler 2 yerde 15-20 bin tl masraf çıkar dediler. 2 kere yağ değiştim yetkili serviste düzelmedi. Sorunu düzelen varsa akıl versin lütfen
 
Geri
Üst