FD6 P0015(93), P0123, P0301, P1693 HATALARI

Katılım
11 Nis 2022
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Konum
ankara
Ad Soyad
hasan behçetoğlu
Yaş
33
Aracınız
Civic FD6 2009
Arkadaşlar selam; Geçen haftalarda subap ayarı yaptırmıştım daha öncesinde bu hataya denk gelmemiştim elm327 cihazına bağlayayım dedim bu hatalarla karşılaştım aciliyet durumum nedir başına gelen varmı araçta herhangi bir anormallik farkedemedim. İYİ AKŞAMLAR.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2022-05-14-14-57-53-540_com.ovz.carscanner.jpg
    Screenshot_2022-05-14-14-57-53-540_com.ovz.carscanner.jpg
    110.4 KB · Görüntüleme: 37

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,048
Çözümler
10
Tepki puanı
8,989
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
P0015: Eksantrik Mili Zamanlaması Aşırı Gecikme var.

Nedenler

> Egzantirik Sensörü arızası veya tesisat
> Eski yağ veya vtec selenoid tıkanıklığı
> Subap ayarından sonra oldu ise ayarın yanlış yapılması.
> Motorun sentesi kaçık olması.

Belirtiler

> Rölanti dengesizliği
> İlk marş zor çalışma
> Performans düşüklüğü

P0123, Civic'inizin TPS'sinden gelen voltaj üst çalışma aralığından daha yüksek olduğunda meydana gelir.

Nedenler

> Tps sensörü veya tesisat

Belirtiler

> Gaz tepkisi düşer
> Rölanti problemi oluşur.

P0301 : Silindir 1 → Tekleme Algılandı

Nedenler

> Buji veya bobinde sıkıntılı olabilir.
> Lpgde yapıyor ise lpg enjektörleri problemli olabilir.
> Yanlış subap ayarı yapabilir.
> Diğer arızalar bunu tetiklemiş olabilir.

Belirtiler

> Tekleme yapar.
> Performans ve verim düşer.
> Arıza lambası yanıp sönme yapar.

P1693 Takometre Devresi Alçak Gerilim

Bu kod her marka araç için aynı değil. Honda için bunu yazan bir site buldum. Fakat emin değilim.


Toparlarsak bu arıza kodları önemli! Tecrübeli bir Honda ustası tarafından tek tek incelenmesi gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Nis 2022
Mesajlar
9
Tepki puanı
1
Konum
ankara
Ad Soyad
hasan behçetoğlu
Yaş
33
Aracınız
Civic FD6 2009
Abi allah razı olsun çok güzel cevaplamışsın nedenleri belirtileriyle birlikte elinize sağlık çok teşekkürler. Peki sizinkisi gibi bu tanımlı hataları bu şekilde nasıl bulabiliriz sizinkisi gibi, tekrardan teşekkürler.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,048
Çözümler
10
Tepki puanı
8,989
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Abi allah razı olsun çok güzel cevaplamışsın nedenleri belirtileriyle birlikte elinize sağlık çok teşekkürler. Peki sizinkisi gibi bu tanımlı hataları bu şekilde nasıl bulabiliriz sizinkisi gibi, tekrardan teşekkürler.
Yabancı kaynaklar ile kendi bildiklerimi birleştirip ifadeye döktüm. Hali hazırda bu tarz bulamazsınız. Ama kodu internete yazıp yabancı kaynaktan otomatik translate ile fikir edinebilirsiniz. Yerli kaynaklar bu konuda zayıf kalıyor.
 
Katılım
8 Kas 2020
Mesajlar
383
Tepki puanı
270
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2009
Arkadaşlar selam; Geçen haftalarda subap ayarı yaptırmıştım daha öncesinde bu hataya denk gelmemiştim elm327 cihazına bağlayayım dedim bu hatalarla karşılaştım aciliyet durumum nedir başına gelen varmı araçta herhangi bir anormallik farkedemedim. İYİ AKŞAMLAR.
Sorun çözülmüş ise yazarımsınız aynı arıza kodları bendede mevcut? Araç fb7
 
Katılım
20 Ara 2024
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
Ankara
Ad Soyad
İsmail Şimşek
Yaş
24
Aracınız
Civic FD6 2012
Arkadaşlar selam; Geçen haftalarda subap ayarı yaptırmıştım daha öncesinde bu hataya denk gelmemiştim elm327 cihazına bağlayayım dedim bu hatalarla karşılaştım aciliyet durumum nedir başına gelen varmı araçta herhangi bir anormallik farkedemedim. İYİ AKŞAMLAR.
Sorunu çözdünüz mü? Çözdüyseniz neyden kaynaklıymış?
 
Katılım
20 Eki 2023
Mesajlar
17
Tepki puanı
9
Konum
Nevşehir
Ad Soyad
Y.Koyu
Yaş
35
Aracınız
Civic aracım yok
Subap ayarı sonrası bu kodlar ile karşılaşıyorsanız, sente ayarı iyi yapılamamış , sıfırlanamamış demektir.

Subap ayarı yaptırmadan önce, işin ehli & komparatör kullanan ustaları tercih edin.
 
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
104
Çözümler
1
Tepki puanı
88
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FD6 2011
1. P0015 (93) - "Exhaust Camshaft Position Timing Over-Retarded (Bank 1)"

Açıklama:
Egzoz eksantrik mili zamanlamasının olması gerekenden daha geride olduğunu belirtir. Genellikle VVT (Değişken Valf Zamanlaması) sistemiyle ilgilidir.

Olası Nedenler:

Kirli veya düşük kaliteli motor yağı

VVT solenoidi arızası

Eksantrik mili sensöründe sorun

Zincir veya kayışın uzaması ya da atlaması


Çözüm Yolları:

Motor yağını kontrol edin ve gerekiyorsa değiştirin (önerilen yağ kullanılmalı).

VVT solenoidini test edin ve gerekirse değiştirin.

Eksantrik mili sensörünü kontrol edin.

Triger zinciri/kayış durumunu değerlendirin.



---

2. P0123 - "Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit High Input"

Açıklama:
Gaz kelebeği pozisyon sensörünün (TPS) sinyali olması gerekenden yüksek bir gerilim gösteriyor.

Olası Nedenler:

TPS (Gaz kelebeği pozisyon sensörü) arızalı

Sensör kablolama bağlantılarında kısa devre veya kopukluk

ECU arızası


Çözüm Yolları:

TPS bağlantılarını kontrol edin (gevşeklik veya oksitlenme olabilir).

Gaz kelebeği pozisyon sensörünü test edin ve gerekiyorsa değiştirin.

Kablo demetlerini inceleyin.



---

3. P0301 - "Cylinder 1 Misfire Detected"

Açıklama:

1. silindirde ateşleme arızası olduğunu gösterir.



Olası Nedenler:

Buji veya buji kablosu arızası

Ateşleme bobini arızası

Enjektör problemi

Yanlış hava-yakıt karışımı (LPG varsa ayarsızlık)

Kompresyon kaybı


Çözüm Yolları:

1 numaralı silindirin bujisini ve bobinini kontrol edin, gerekiyorsa değiştirin.

Enjektörü test edin (LPG'de ise enjektör memeleri kontrol edilmeli).

Motor kompresyon testi yaptırın.



---

4. P1693 - "Turbo Pressure Control Malfunction" (Modelden modele değişebilir)

Açıklama:
Turboşarj basınç kontrol sisteminde bir sorun olduğunu belirtir.

Olası Nedenler:

Turbo basınç sensörü arızası

Basınç kontrol valfi arızası

Turbo hortumlarında kaçak veya çatlak

ECU ile iletişim problemi


Çözüm Yolları:

Turbo basınç hortumlarını kontrol edin (kaçağa dikkat edin).

Basınç sensörünü test edin ve gerekirse değiştirin.

Turbo basınç kontrol valfini kontrol edin.



---

Genel Öneriler:

Arızaları çözmeden önce, hata kodlarını temizleyip tekrar oluşup oluşmadığını kontrol edin.

Hatalar devam ederse, aracı detaylı bir teşhis cihazına bağlayarak ilgili sensörler ve sistemler üzerinde derinlemesine bir kontrol yapın.

Özellikle P0301 ve P0015 kodları, uzun süre çözülmezse motorda daha ciddi sorunlara neden olabilir.


Not: Eğer araç LPG'liyse, yukarıdaki sor
unların bazıları LPG sisteminden kaynaklanıyor olabilir. LPG enjektör ayarları ve sistem kontrolü için uzman bir servise başvurun.
 
Geri
Üst