fd6cılar bi bakın lütfen

Katılım
22 Şub 2020
Mesajlar
175
Tepki puanı
22
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
arkadaşlar aracımda titreme ve rölanti düşmesi oluyodu duracak kadar yavaşladığımda sübap ayarı yaptırdım evet bir miktar düzeldi olay ama hala anlam veremediğim birşey oluyor duracak kadar yavaşladığımda artık titreme ve rölanti düşmesi olmuyor ancak duracak kadar yavaşlayıp direksiyonu çevirip dönerken az da olsa titreme rölanti düşmesi oluyor ama eskiye nazaran daha az neden direksiyonu çevirip dönerken oluyor anlamıyorum :D
 
arkadaşlar aracımda titreme ve rölanti düşmesi oluyodu duracak kadar yavaşladığımda sübap ayarı yaptırdım evet bir miktar düzeldi olay ama hala anlam veremediğim birşey oluyor duracak kadar yavaşladığımda artık titreme ve rölanti düşmesi olmuyor ancak duracak kadar yavaşlayıp direksiyonu çevirip dönerken az da olsa titreme rölanti düşmesi oluyor ama eskiye nazaran daha az neden direksiyonu çevirip dönerken oluyor anlamıyorum :D
Akünüz ne durumda? Voltajını ölçtürdünüz mü? Aracınızda elektrik destekli direksiyon olduğu için, direksiyonu çevirdiğinizde ekstra elektrik tüketimi olur.
 
Araçta LPG varsa rölantide ani direksiyon çevirmelerinde rolantiyi etkileyebilir, eski FD6mda da oluyordu.
 
lpg var evet böyle 10 km hızla direksiyonu çevirip dönerken bazen yapıyor bu bir sorun mu sizce yani yoksa normal birşey mi ?
Devir 1000'in altında olduğu zaman anlık olarak fazla güç çekilmesi olduğu için bende oluyordu ve bu şekilde 60bin km. kullandım, bir sıkıntıyla karşılaşmadım.
Servise 3 yıl önce sorduğumda da FD6larda LPGde mevcutsa ani direksiyon hareketlerinde veya ilk klima açıldığı anda 1000 devir altında, özellikle rolantiyi hafif bir miktar etkilemesi normaldir, eğer artarsa subap ayarı ve gaz kelebeği temizliği tavsiye ederiz demişlerdi.
 
beyler bugün fark ettim ilk defa arabanın direksiyonunu sağa doğru ani çevirince yapmıyor sağa dönüşlerde, sola çevirince sola dönüşlerde rölanti düşüyor azcık :D
 
Konu üzerinden 4 sene geçmiş ama belki aynı durumu yaşayanlara çözüm olması için yazıyorum. Bugün buji setini değiştirdim ve boğaz kelebeğini temizlettirdim. Direksiyonu çevirdiğimde, camları açıp kapattığımda, vitesi D ya da R konumuna aldığımda titremeler oluyordu. Boğaz kelebeği çok kirliydi ve temizlendikten sonra bahsettiğim sorunların hiç bir kalmadı. Sebebi ise yukarıda bahsettiğim aksiyonları yaparken araç güç çekiyor ve bunları yaparken tüketilen enerjiyi karşılayabilmesi için beyinden sinyal göndererek 300-400 bandında devir yükseltiyor. Boğaz kelebeği kirli olduğundan 300-400 devir yükseltme aksiyonunu yapamıyor.

Bu tarz sorunları yaşayanların boğaz kelebeğini temizletmelerini öneriyorum.
 
Geri
Üst