fd6cılar bi bakın lütfen

Katılım
22 Şub 2020
Mesajlar
175
Tepki puanı
22
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
arkadaşlar aracımda titreme ve rölanti düşmesi oluyodu duracak kadar yavaşladığımda sübap ayarı yaptırdım evet bir miktar düzeldi olay ama hala anlam veremediğim birşey oluyor duracak kadar yavaşladığımda artık titreme ve rölanti düşmesi olmuyor ancak duracak kadar yavaşlayıp direksiyonu çevirip dönerken az da olsa titreme rölanti düşmesi oluyor ama eskiye nazaran daha az neden direksiyonu çevirip dönerken oluyor anlamıyorum :D
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Konu üzerinden 4 sene geçmiş ama belki aynı durumu yaşayanlara çözüm olması için yazıyorum. Bugün buji setini değiştirdim ve boğaz kelebeğini temizlettirdim. Direksiyonu çevirdiğimde, camları açıp kapattığımda, vitesi D ya da R konumuna aldığımda titremeler oluyordu. Boğaz kelebeği çok kirliydi ve temizlendikten sonra bahsettiğim sorunların hiç bir kalmadı. Sebebi ise yukarıda bahsettiğim aksiyonları yaparken araç güç çekiyor ve bunları yaparken tüketilen enerjiyi karşılayabilmesi için beyinden sinyal göndererek 300-400 bandında devir yükseltiyor. Boğaz kelebeği kirli olduğundan 300-400 devir yükseltme aksiyonunu yapamıyor.

Bu tarz sorunları yaşayanların boğaz kelebeğini temizletmelerini öneriyorum.
Sizin aracınızda çözümü sağlamasına sevindim.
Kendi aracımda yaklaşık 1 ay önce buji değişimi, subap ayarı+gaz kelebeği temizliği ve bilgisayarda adaptasyon yapıldı, değişen bir durum olmadı.
Yakın zamanda şarj dinamosunu da söküp baktık, dinamonun kömürü yarıya bile gelmemişti, rulmanlarını değiştirip geri taktık.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Akü ile alakalı olabilir

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Akü testi de yaptırdım, %80 sağlamlık görünüyor.
Benim düşüncem sorunun LPG kaynaklı olma ihtimali, LPG hem tesisattan ek güç çekiyor, hem de düşük devirde motorun çekişinin zayıflamasına neden oluyor.
 
Katılım
17 Ağu 2023
Mesajlar
8
Çözümler
1
Tepki puanı
5
Konum
Yalova
Ad Soyad
Fatih Cesur
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2009
Sizin aracınızda çözümü sağlamasına sevindim.
Kendi aracımda yaklaşık 1 ay önce buji değişimi, subap ayarı+gaz kelebeği temizliği ve bilgisayarda adaptasyon yapıldı, değişen bir durum olmadı.
Yakın zamanda şarj dinamosunu da söküp baktık, dinamonun kömürü yarıya bile gelmemişti, rulmanlarını değiştirip geri taktık.
Boğaz kelebeği temizliğinden sonra bilgisayarı bağlayıp adaptasyon yaptırmak zorunda kaldım. Araç kendi kendine gidiyordu ve rölanti devri 900 altına düşmüyordu. Adaptasyon ile bu sorun çözüldü. Vitese takma, far açma ve camları aç-kapa yapma durumunda devir titremesi sorunum tamamen çözüldü.

Bunlara ek olarak aracın fren pedalında çökme vardı ve freni ikinci olarak pompalamak zorunda kalıyordum. Şu an bu sorun da çözülmüş durumda. Nasıl çözüldüğünü anlamış değilim.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Boğaz kelebeği temizliğinden sonra bilgisayarı bağlayıp adaptasyon yaptırmak zorunda kaldım. Araç kendi kendine gidiyordu ve rölanti devri 900 altına düşmüyordu. Adaptasyon ile bu sorun çözüldü. Vitese takma, far açma ve camları aç-kapa yapma durumunda devir titremesi sorunum tamamen çözüldü.

Bunlara ek olarak aracın fren pedalında çökme vardı ve freni ikinci olarak pompalamak zorunda kalıyordum. Şu an bu sorun da çözülmüş durumda. Nasıl çözüldüğünü anlamış değilim.
Muhtemelen sizin aracın boğaz kelebeği ciddi derecede kirliydi, bu nedenle araç düşük devirdeyken motor gücü çok zayıf kaldığı için motorun beslediği elektrik ve fren vakum sistemine giden güçte çok düşük kalıyordu, motorun çalışması normale dönünce diğer sistemlerde normale dönmüş gibi görünüyor.
Kendi adıma da sorun ilerlerse gaz kelebegini kendim söküp temizlemeyi planlıyorum, belki usta yeterince temizlememis olabilir diye düşünüyorum.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,333
Çözümler
4
Tepki puanı
3,412
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Muhtemelen sizin aracın boğaz kelebeği ciddi derecede kirliydi, bu nedenle araç düşük devirdeyken motor gücü çok zayıf kaldığı için motorun beslediği elektrik ve fren vakum sistemine giden güçte çok düşük kalıyordu, motorun çalışması normale dönünce diğer sistemlerde normale dönmüş gibi görünüyor.
Kendi adıma da sorun ilerlerse gaz kelebegini kendim söküp temizlemeyi planlıyorum, belki usta yeterince temizlememis olabilir diye düşünüyorum.
Temizlik işlemini yapmadan önce gaz kelebeği adaptasyonunu nerede yaptıracağınızı da araştırın hocam. Adaptasyonsuz kullanıldığında can sıkıcı durumlar ortaya çıkabiliyor. Vites geçişlerinde vuruntu yapar.
 
Katılım
22 Ara 2021
Mesajlar
99
Çözümler
1
Tepki puanı
62
Konum
Kadıköy
Ad Soyad
DOĞAN
Yaş
35
Aracınız
Civic FD6 2011
Bende bir miktar rölanti düşmesi, hafif oynama ve klima açınca düşme ve tireme vardı, buji değiştirdim ve subap ayarı yaptırdım, düzeldi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Temizlik işlemini yapmadan önce gaz kelebeği adaptasyonunu nerede yaptıracağınızı da araştırın hocam. Adaptasyonsuz kullanıldığında can sıkıcı durumlar ortaya çıkabiliyor. Vites geçişlerinde vuruntu yapar.
Hocam rutinde gittiğim ustalarda orjinal Honda programı ve modülü var, orjinal programdan ayarlayıp güzelce adaptasyon yapıyorlar.
Ama videodaki uygulamayı görünce sanki sökmeye pekte gerek yok gibi görünüyor (benim ustada videodaki gibi sökmeden temizledi).
 
Geri
Üst