Benzer arızaları yaşayanlara fikir vermesi açısından;
Şubat ayında İstanbul-Ankara seyahatim sırasında, kuzey marmara otoyolunda motor arıza lambası yandı. 50 bakımından yeni çıkmış arabanın hata vermesi canımı sıktı ama sürüşe engel bir durum oluşmadı. Devam ettim, Ankaradan İstanbula dönüşte Gerede mevkiinde, sol şeritte 120-130 km/s hızla ilerlerken videodaki tüm arıza lambaları yandı, araç gaz kesti. Stop etmedi ama gaz yemediği için emniyet şeridine alıp motoru kapattım. 10 dakika sonra yeniden çalıştırdığımda motor sarı arıza ikazının sabit yanması dışında arıza göstermedi. Hemen obd2 portundan arızayı kontrol ettim, zengin yakıt karışımı hatası veriyordu. Babamın Suzuki Grand Vitarasından aşina olduğum bir durum olduğundan, lpg kaynaklı anlık bir problem olabileceğine kanaat getirdim ve yola devam ettim. İstanbula dönüşte aracı otoparka bırakırken kırmızı yağ pompası ikazı da alınca evyah dedim sadece lpg değil bu sorun. Servis danışmanını aradım, durum bu ne yapayım dedim. Lpg kaynaklı olabileceğini söyledi. 60 bin bakımına kadar bekleyemem dedim, aracı ertesi iş günü servise getirdim ama yolda aynı problem 2 defa daha tekrarladı. Kapatıp 10 dk sonra açtığımda düzeldi.
Sonuç: lpg enjektörlerinden 2. sıradaki garantiden değişti ve araba normale döndü. Bozulan enjektör görevini yapmadığı gibi sistemden fazla akım çektiği için araç, fren sistemi, stabilite sistemi, hold brake arızası, eğim iniş sistemi (araçta olmamasına rağmen) arızaları veriyordu. Fazla ısındığında da yağ müşürü arıza algılayıp o da kervana katılıyordu.
yani genel olarak araçta mekanik bir arıza yok ama çalışmayan lpg enjektörünün çektiği düzensiz akım tüm sistemi arızaya düşürüyordu.
Özetle gözüm o kadar korktu ki; araçta led iç aydınlatma T10 ları, geri vites led ampullerine kadar söküp orjinal halojen ampullere geri döndüm.
diyeceğim o ki; elektronik sistemdeki arızalara sebep olabilecek herşey, elektrik tesisatında gezinecek az ya da fazla akım çekecek her detay, bu sorunlara sebep olabilir.