FE1 GERİ ÇAĞIRMA/ Kremayer Dişlisi ve Pinyon

Katılım
25 Tem 2022
Mesajlar
17
Tepki puanı
5
Konum
Antalya
Ad Soyad
Kerem Paşaoğlu
Yaş
37
Aracınız
Civic FE1 2021
Türkiye'deki civicleri çağırmayacaklarmış. Bu sorun kronik direksiyon kutusu ile ilgili. Neden bizimkileri çağırmıyorlar? Göçük mevzusunda da aynı politikayı izlemişti Honda.

Edinilen bilgilere göre Honda Civic sahiplerini kaza riskiyle karşı karşıya bırakan problem, kremayer dişlilerinden kaynaklanıyor. Bu dişlilerin yanlış strok uzunluğunda monte edilmesi, ön tekerleklerin olması gerekenden çok daha fazla dönmesine sebep oluyor. Elbette bunun yol açabileceği bazı sorunlar var. Mesela fazla dönen tekerlek, alt süspansiyona temas etmesi nedeniyle zedelenebilir. Bu da lastiğin patlamasına ve dolayısıyla kazaya yol açabilir. Öte yandan; kusurlu üretim nedeniyle aracın yol tutuşunda bozulmalar da yaşanabilir.
Yapılan açıklamalara göre Honda'nın geri çağırma programı, 4 Aralık itibarıyla başlayacak. Şirket, bu tarih itibarıyla hatalı üretim yapılan Honda Civic sahiplerine ulaşacak ve onarım için servis randevusu oluşturacak. Edindiğimiz bilgilere göre Türkiye'deki Civic modelleri, bu durumdan etkilenmiyor.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Merhaba,

kaynak var mı ?
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
134
Tepki puanı
119
Konum
1 numaralı il Adana
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2021
Bizi çok ilgilendirdiğini düşünmüyorum:

1) üretimde değil üretimden sonra servislerdeki ayarların sorunlu olmasından bahsediliyor:


cümle şu şekilde: Steering racks produced as replacement parts for Honda dealerships were assembled with an incorrect stroke length setting.

özetle fabrikada takılan değil sonrasında direksiyon kutusu arızası sebebiyle servise gidip şikayet edip yeni direksiyon kutusu taktıranların başına geldiğini söylüyor.

2) burada'da servislerin yanlış yönlendirme ile yanlışa ayarda takıldığını söylüyor, bu geri çağırma (RECALL) Amerikan pazarı Kanada üretimi Civicler için geçerli oysa bizim araçlar Tayland üretimi ve yönlendirmesi tamamen farklı kaldıki kaç tane direksiyon kutusu değişti oda ayrı bir soru.

3) orantısal anlamda bu durumun bile eğer recall'ı açarsanız %1'den az (bu %0.0001de olabilir) yazdığını görebilirsiniz.


özetle çok kafaya takılacak birşey yok gibi ama tabiki ben Honda Türkiye çalışanı değilim sadece okuduğumu yorumluyorum.
 
Geri
Üst