- Katılım
- 16 Mar 2019
- Mesajlar
- 102
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 126
- Konum
- Afyon/Ankara
- Aracınız
- Civic Type R
İyiakşamlar arkadaşlar ; Adaptif süspansiyon sisteminin çok önemli bir sistem olmasına rağmen Türkiye ‘deki forumlarda sistem hakkında bir bilgi bulunmamasına istinaden sistemin çalışma prensibini kısaca açıklamak istiyorum.
Hondanın kullandığı Adaptive Damper System sanıldığı gibi aracın süspansiyon sertliğini sadece modlar arası değiştirmiyor...(comfort-sport)
Sürekli aktif olan bir sistem aslında ;
FK7 için konuşursak (Sport plus) Aracımızda 3 adet g metremiz bulunuyor ( ön aksta 2 , arka aksta 1 adet olmak üzere) bu sensörler ise bir algoritmaya bağlı. Aracın gövde salınımı veya ani fren gibi durumlarda algoritma aracın süspansiyonlarını sertleştirerek yol tutuşunu sürekli yüksek tutuyor.
FK2 ve FK8 için konuşursak
Aynı şekilde ( ön aksta 2, arka aksta 1 adet olmak üzere) 3 adet g metre sensörümüz bulunmakta.
Lakin Sadece Type-R lara özgü olan 4 adet daha sensörümüz bulunmakta ve bu sensörler her süspansiyonda 1 er adet olmak üzere sürekli süspansiyonları bağımsız denetlemekte ve algoritmaya göndermektedir.
Algoritmanın belirlediği veriler doğrultusunda süspansiyonlardaki sıvı akışı sürekli olarak değişmektedir.
Civic kullanım kılavuzunda açıkça belirtmesede üstü kapalı olarak bu teknolojiyi anlatıyor : (Uyarlanabilir sönümleyicileri sürekli olarak gerçek yol koşullarına araç hızına ve dönüşüne göre kontrol eder)
Deneyimlerinizi,Düşüncelerinizi, Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hondanın kullandığı Adaptive Damper System sanıldığı gibi aracın süspansiyon sertliğini sadece modlar arası değiştirmiyor...(comfort-sport)
Sürekli aktif olan bir sistem aslında ;
FK7 için konuşursak (Sport plus) Aracımızda 3 adet g metremiz bulunuyor ( ön aksta 2 , arka aksta 1 adet olmak üzere) bu sensörler ise bir algoritmaya bağlı. Aracın gövde salınımı veya ani fren gibi durumlarda algoritma aracın süspansiyonlarını sertleştirerek yol tutuşunu sürekli yüksek tutuyor.
FK2 ve FK8 için konuşursak
Aynı şekilde ( ön aksta 2, arka aksta 1 adet olmak üzere) 3 adet g metre sensörümüz bulunmakta.
Lakin Sadece Type-R lara özgü olan 4 adet daha sensörümüz bulunmakta ve bu sensörler her süspansiyonda 1 er adet olmak üzere sürekli süspansiyonları bağımsız denetlemekte ve algoritmaya göndermektedir.
Algoritmanın belirlediği veriler doğrultusunda süspansiyonlardaki sıvı akışı sürekli olarak değişmektedir.
Civic kullanım kılavuzunda açıkça belirtmesede üstü kapalı olarak bu teknolojiyi anlatıyor : (Uyarlanabilir sönümleyicileri sürekli olarak gerçek yol koşullarına araç hızına ve dönüşüne göre kontrol eder)
Deneyimlerinizi,Düşüncelerinizi, Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: