- Katılım
- 16 Mar 2019
- Mesajlar
- 102
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 126
- Konum
- Afyon/Ankara
- Aracınız
- Civic Type R
Dediklerinize tamamen katılıyorum. Hatta şuan sürdüğüm FK2 5 yaşında olduğu için garanti sonrası bu kadar elektronik parçanın çıkarabileceği sorunlar gözümü korkutuyor.?benim bu konudaki teorik bilgim daha genel, sürekli çukurlu pürüzlü yolda ilerlerseniz adaptif süspansiyon bunu algılıyor ve o anki ortalama hızınız ile sürüş stilinize göre süspansiyonu yumuşatıyor, ancak otobana çıkıp kaymak gibi yolda hızla gazlarken süspansiyon yolun düz olduğunu hesaplayıp hızınız ve sürüşünüze de dikkat edip süspansiyonu sertleştiriyor olmalı.
Adaptif süspansiyon amortisörlerin açılıp kapanırken yağ transferi yaptığı valfleri elektronik kumanda ile akış hızını ayarlıyor sanırım, üstteki resimde compression dediği olay amortisörün kapanma hareketi yani aracın aşağı basma tekerleğin yukarı çıkma hareketi, rebound ise tekerleğin eski haline aşağı basması yani aracın yay tansiyonu ile yükselme hareketini belirtiyor,
rebound yumuşak compression (buna bump ta diyorlar) ise sert olursa araç zıplar rebound sert compression yumuşak olursa da araç çok dengesizleşir. Normal süspansiyonlu FK7 de bile rebound ve compression dirençlerinin ince ayarlanmış olduğunu söyleyebilirim, süspansiyon yere kapandıktan sonra yükselirken yavaşça yükseliyor, zıplatmak tekerleği yerden kesmek pek mümkün değil, kullandığım hiçbir araçta bu tarz tepkiler görmedim, süspansiyon gerçekten güzel.
Burada evham yapılacak olan şey bu amortisörler 80-100000km de yıpranıp değiştirileceği zaman iyi bir masraf tutacak olması, tanesi kaç paradır? bir sormak lazım servise
Bu bahsettiğiniz sistem ise sadece Type-R larda var maalesef ? ( yukarıda belirttiğim FK2 ve FK8 süspansiyonlarındaki sensörler aracılığıyla).