FK7 Adaptif süspansiyon sisteminin seçili moddan bağımsız sürekli aktif olma durumu.

Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
benim bu konudaki teorik bilgim daha genel, sürekli çukurlu pürüzlü yolda ilerlerseniz adaptif süspansiyon bunu algılıyor ve o anki ortalama hızınız ile sürüş stilinize göre süspansiyonu yumuşatıyor, ancak otobana çıkıp kaymak gibi yolda hızla gazlarken süspansiyon yolun düz olduğunu hesaplayıp hızınız ve sürüşünüze de dikkat edip süspansiyonu sertleştiriyor olmalı.

Adaptif süspansiyon amortisörlerin açılıp kapanırken yağ transferi yaptığı valfleri elektronik kumanda ile akış hızını ayarlıyor sanırım, üstteki resimde compression dediği olay amortisörün kapanma hareketi yani aracın aşağı basma tekerleğin yukarı çıkma hareketi, rebound ise tekerleğin eski haline aşağı basması yani aracın yay tansiyonu ile yükselme hareketini belirtiyor,

rebound yumuşak compression (buna bump ta diyorlar) ise sert olursa araç zıplar rebound sert compression yumuşak olursa da araç çok dengesizleşir. Normal süspansiyonlu FK7 de bile rebound ve compression dirençlerinin ince ayarlanmış olduğunu söyleyebilirim, süspansiyon yere kapandıktan sonra yükselirken yavaşça yükseliyor, zıplatmak tekerleği yerden kesmek pek mümkün değil, kullandığım hiçbir araçta bu tarz tepkiler görmedim, süspansiyon gerçekten güzel.

Burada evham yapılacak olan şey bu amortisörler 80-100000km de yıpranıp değiştirileceği zaman iyi bir masraf tutacak olması, tanesi kaç paradır? bir sormak lazım servise:)
Dediklerinize tamamen katılıyorum. Hatta şuan sürdüğüm FK2 5 yaşında olduğu için garanti sonrası bu kadar elektronik parçanın çıkarabileceği sorunlar gözümü korkutuyor.?
Bu bahsettiğiniz sistem ise sadece Type-R larda var maalesef ? ( yukarıda belirttiğim FK2 ve FK8 süspansiyonlarındaki sensörler aracılığıyla).
 
Katılım
6 May 2019
Mesajlar
37
Tepki puanı
14
Konum
ESKİŞEHİR
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Sistem sürekli veri alıyor olabilir ancak düğme ile devreye giriyor benim anladığım. Düğmeye bastıktan sonra aracın süspansiyonları sertleşiyor, esnemeler azalıyor ve yol tutuş iyileşiyor.
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Sistem sürekli veri alıyor olabilir ancak düğme ile devreye giriyor benim anladığım. Düğmeye bastıktan sonra aracın süspansiyonları sertleşiyor, esnemeler azalıyor ve yol tutuş iyileşiyor.
Yok hayır yazıyı dikkatli okursanız sürekli aktif olduğundan bahsediyorum
 
Katılım
6 Tem 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
149
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Emin olmamakla birlikte şöyle çalışıyor olabilir:

- Süspansiyon aktifken zaten sert modda oluyor, o yüzden otobanda bunu hissediyorsunuz
- Süspansiyon pasif moddayken, normal kullanımlarda yumuşak ve sadece beklenmeyen durumlarda (ani manera gibi) devreye giriyor
 
Katılım
6 May 2019
Mesajlar
37
Tepki puanı
14
Konum
ESKİŞEHİR
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Kullanım deneyimi olarak ben kapalıyken herhangi bir müdahale hissetmediğim için bu şekilde yorumluyorum. Açık konumunda bariz sertlik oluyor. Bozuk yol durumunda ekstra bir konfor veya yol tutuşa müdahale ettiğini farketmedim(kapalı iken). Bu şekilde çalışıyorsa detaylı belirtseler daha iyi olurdu. Yada devreye girdiğini gösteren bir uyarı.
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Bu içerideki tuşla siz sürekli olarak sert moda getirmiş oluyorsunuz arkadaşlar. Olay şuna benziyor aslında ;
Akıllı dört çeker sistemine sahip olan araçlarda (AWD) sistem arka tekerlere sadece çekiş düştüğünde güç gönderiyor , yanlız araçta diferansiyel kilidi varsa sürekli olarak güç gönderebiliyorsunuz arka tekerlerede.
Bu sistemdede akıllı olarak ihtiyaç olduğunda sertleştiriyor anlık olarak lakin siz spor sürüş yapıcaksanız tıpkı diferansiyel kiliti gibi içerideki tuşla sürekli sertleştirip dinamik modda kulanabiliyorsunuz.
 
Geri
Üst