2018 RS araçta kullandığım lastikler;
- Bridgestone Turanza ER33 ( orjinal fabrika çıkış lastiği)
- Michelin Primacy 3
- Michelin Pilot Sport 4
- Continental Premium Contact 6 ( şu an kullandığım lastik )
Bu lastikler içinde en berbat deneyimi Pilot Sport 4 ile yaşadım arabadan soğuttu resmen, sıfır lastikle yapılan lastik testleri yanıltıcı olabiliyor onun için en az 5000 km sonra bakmak lazım lastiğin performansına.
Continental Premium Contact 6 açık ara tüm bu lastiklerden çok daha dengeli ve üst sınıf hissi veriyor kullanımda. (konfor, viraj performansı, fren tutuşu, ani hızlanmada patinaj)
Özellikle Pilot Sport 4 de ani gaza yüklenildiğinde patinaja başlayınca ayağınızı gazdan çekmezseniz buz üstündeymiş gibi patinaj hiç bitmiyor, özellikle aynı yerlerde Continental ile denediğimde patinaya düşse bile giderek tutuşu artırarak patinajdan kurtuluyor gazı bırakmasanızda. Ayrıca izolasyonu zayıf olan araçlarımızda ses olarak en fazla ses yapan lastik Pilot Sport 4.
3000 deviri geçmeden kullanan ve gaz pedalına nazik davranan arkadaşlar yorumlarımı dikkate almasınlar, ,salt konfor ve sessizlik açısından en iyisi fabrika çıkış lastiğiydi.
Bu arada bir not, lastik etiketlerindeki desibel ses değerleri belli bir mesafe ve hızla araç geçerken ölçülen ses seviyesidir, araç içine verdiği ses ile ilgili bir değer değildir ve etikette düşük db olan bir lastik araç içine çok yüksek uğultu sesi verebilir bunun nedeni lastiğin asfaltla temasından oluşan titreşimin ses dalgası olarak içeriye yansımasıdır.
Her parametrede mükemmel lastik henüz yok, hangi özelliği iyi lastik istiyorsanız diğer bazı özelliklerden taviz vereceksiniz bu kaçınılmaz. Hem sessiz olsun hem yumuşak olsun hem kuru ve ıslak iyi yol tutsun, sürtünme direnci düşük olsun ve de aquaplanning performansı yüksek olsun diyemiyoruz maalesef. Aşağıdaki araştırma ingilizce ve bu detayları gösteren detaylı bir çalışma.
Bir sonraki lastiğim o zamana kadar 6 çıkmazsa Goodyear Asymmetric 5 olacak.
selamlar
murat