Ford, Fiesta ve Focus'u Şanzımanların Kusurlu Olduğunu Bilerek mi Piyasaya Sürdü?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Ford’un benzinli versiyonlarındaki kronik sorunlu powershift’in aslında sorunlu olduğunu en baştan beri Ford biliyormuydu?

253476

Amerikan otomobil üreticisi, Focus ve Fiesta modellerinin PowerShift çift debriyajlı şanzımanıyla ilgili binlerce şikayetle karşılaştı, ancak sorunu çözmek için pahalı bir değişiklik yapmayı reddetti.

Haberde, bazı sorunların Ford’un iki modelin tasarımının geç bir evresinde çift debriyajlı bir şanzıman kullanmaya karar vermesinden ve ABD pazarında daha önce böyle bir şanzıman kullanmamasından kaynaklandığı belirtildi.

Mühendisler, Ford'u sürekli olarak şanzımanın hazır olmadığı konusunda uyardılar, ancak şirket, çift debriyaj ile ilgili sorunların sürdüğünü bildiği halde otomobili satmaya devam etti. Otomobiller piyasaya sürüldükten kısa bir süre sonra, şikayetler Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'ne (NHTSA) taşınmaya başlandı.

Detroit Free Press, çoğu aracın beklenmedik bir şekilde boşa kaymasına da neden olan arızalarla ilgili 4300'den fazla şikayet geldiğini bildirdi. Takip eden beş yıl boyunca, Ford bir düzeltme bulmaya çalıştığını söyledi ancak geri çağırma yapmayı reddetti ve bayilerini müşterilere otomobillerin normal şekilde çalıştığını söylemeleri konusunda yönlendirdi.

24 Mart 2017 tarihinde, Ford'a karşı 2012-2016 Focus ve 2011-2016 Fiesta modellerinin şanzıman kusurları dolayısıyla 1,9 milyon mevcut veya eski araç sahibinin şikayetlerini ele alan bir dava açıldı. Otomobil üreticisi, 35 milyon dolarlık bir anlaşma teklif etti, ancak Mayıs ayında, anlaşmanın haksız şekilde Ford’un lehine olduğu düşünüldüğü için bu kararın temyiz edeceği açıklandı.

Kaynaklar (2.kaynak asıl haber, olay bütün detaylarıyla anlatılıyor)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,871
Çözümler
9
Tepki puanı
8,893
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ford gibi bir markaya hiç yakışmamış. Neticede kendi kuyularını kazmış oluyorlar. Birde mühendisler uyarmış. Tam müstehaklar.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
8 Nis 2018
Mesajlar
281
Çözümler
1
Tepki puanı
195
Konum
Bandırma
Aracınız
Civic FC5 2019
malesef bizde lpg'de anlık tekleme yaşıyoruz ama bir adım atan yok.birde artık araçları çabuk dökülecek şekilde yapıyorlar.hep söylemiyormuyuz nerde o eski otomobiller:)
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,527
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Çift kavramalı şanzımanların büyük çoğunluğu sorun yaratmaya devam ediyor. Ama baskı-balatası erken bitiyor,ama mekatronik arızaları yaşıyor yada ısınma uyarıları alınıyor. Aslına bakarsanız çok yol alması gereken bir sistem, 2 ayrı şanzımanın entegre şekilde çalışması hiç te kolay bir iş değil. Kavramanın birisi 1-3-5. Vitesleri hazırlıyorken diğer 2-4-6 yı kontrol ediyor.Birbirine sorunsuz bir şekilde senkronize çalışması zor bir iş. O yüzden de binek araçlarda kullanılan şanzımanlar malesef sorunlu.Sorunsuz olanları var fakat onları da piyasa araçlarında kullanmak ciddi maliyet. O yüzden de böyle sorunlu şanzımanı müşteriye verip servisleri de canlı tutuyorlar. Tam otomatik şanzımanlar bence hala en ideali ve bilmeyenler mutlaka AISIN üretimi olan EAT6 yı denesin. Peugeot büyük şanzıman problemlerinden sonra yeni modellerin neredeyse tümünde bunu kullanıyor.Tam emin değilim ama Amarokta da 8 ileri olanı kullanılıyor.


06 HONDA 2234
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Ford’un benzinli versiyonlarındaki kronik sorunlu powershift’in aslında sorunlu olduğunu en baştan beri Ford biliyormuydu?

Ekli dosyayı görüntüle 253476

Amerikan otomobil üreticisi, Focus ve Fiesta modellerinin PowerShift çift debriyajlı şanzımanıyla ilgili binlerce şikayetle karşılaştı, ancak sorunu çözmek için pahalı bir değişiklik yapmayı reddetti.

Haberde, bazı sorunların Ford’un iki modelin tasarımının geç bir evresinde çift debriyajlı bir şanzıman kullanmaya karar vermesinden ve ABD pazarında daha önce böyle bir şanzıman kullanmamasından kaynaklandığı belirtildi.

Mühendisler, Ford'u sürekli olarak şanzımanın hazır olmadığı konusunda uyardılar, ancak şirket, çift debriyaj ile ilgili sorunların sürdüğünü bildiği halde otomobili satmaya devam etti. Otomobiller piyasaya sürüldükten kısa bir süre sonra, şikayetler Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'ne (NHTSA) taşınmaya başlandı.

Detroit Free Press, çoğu aracın beklenmedik bir şekilde boşa kaymasına da neden olan arızalarla ilgili 4300'den fazla şikayet geldiğini bildirdi. Takip eden beş yıl boyunca, Ford bir düzeltme bulmaya çalıştığını söyledi ancak geri çağırma yapmayı reddetti ve bayilerini müşterilere otomobillerin normal şekilde çalıştığını söylemeleri konusunda yönlendirdi.

24 Mart 2017 tarihinde, Ford'a karşı 2012-2016 Focus ve 2011-2016 Fiesta modellerinin şanzıman kusurları dolayısıyla 1,9 milyon mevcut veya eski araç sahibinin şikayetlerini ele alan bir dava açıldı. Otomobil üreticisi, 35 milyon dolarlık bir anlaşma teklif etti, ancak Mayıs ayında, anlaşmanın haksız şekilde Ford’un lehine olduğu düşünüldüğü için bu kararın temyiz edeceği açıklandı.

Kaynaklar (2.kaynak asıl haber, olay bütün detaylarıyla anlatılıyor)
Ford Focus bir dönem otomatik vites seçeneğini satış listesinden kaldırmıştı. Yılı net hatırlamıyorum ancak 2007 - 2009 aralığında olmalı. Bir yada iki sene sonra tekrar otomatik vites Focus satış listesine girmişti...
Bunun kaynağı da söz konusu haberde ifade edilen problem olabilir mi acaba ?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Ford gibi bir markaya hiç yakışmamış. Neticede kendi kuyularını kazmış oluyorlar. Birde mühendisler uyarmış. Tam müstehaklar.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
Nedense Ford’a hatalı üretim v.b. şeyleri hiç yakıştıramıyorum. Demek güven veren ve işin ehli olduğunu hissettiren bir imajı var bende.

Geçenlerde Mondeo’yla bir yere giderken genç birisini aldım yolda. Ford çalışanı olduğunu öğrendim sohbet ederken. Arabadan bahsederken. Bu 1.6 dizel mi diye sordu. Evet dedim ve ekledim;
Aslında 2.0 dizel otomatiği olsa diye... Bunların otomatiklerinde özellikle şanzıman arızası olabiliyor. Bu en doğru seçim dedi... ? Bir gün almayı planladığım için üzüldüm tabi bu yorumu duyunca...

Usta başı falan değildi ve elbette onun demesine göre karar verecek değiliz ama ister istemez kafada bir soru işareti bıraktı...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,871
Çözümler
9
Tepki puanı
8,893
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
malesef bizde lpg'de anlık tekleme yaşıyoruz ama bir adım atan yok.birde artık araçları çabuk dökülecek şekilde yapıyorlar.hep söylemiyormuyuz nerde o eski otomobiller:)
Yedek parçada dehşet bir kazanç var. Artık öğrendiler sağlam malzeme yapınca müşteri bir daha gelmiyor.
Bundan dolayı kaliteyi düşürüp tekrar ve tekrar satma peşindeler.
Bu sadece araç için değil. Satın aldığımız herşeyde geçerli. Hırdavatcıdan armatür için metal ek boru aldım. Patron şundan al dedi. Niye dedim bu pahalı. Bu sağlam ömür boyu kullanırsın. Şimdi oldu dedim. Üreticide bundan satış yapamadığı için artık üretmiyormuş. Kaliteyi düşürdüler dedi.
Bak sen şu işe.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,432
Çözümler
1
Tepki puanı
1,261
Aracınız
Çift kavrama yarı otomatikler genelde aynı prensipte çalışıyor zaten.
Şuan eski atadan kalma deselerde tork konvertörlü tam otomatik en sorunsuz. Evet yakıtı ve performansı etkiliyor ama yapacak birşey yok.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
malesef bizde lpg'de anlık tekleme yaşıyoruz ama bir adım atan yok.birde artık araçları çabuk dökülecek şekilde yapıyorlar.hep söylemiyormuyuz nerde o eski otomobiller:)
Aynen size katılıyorum.
Bugün 20 yaşında olan bir Mercedes E serisi ile bugün üretilen bir E serisinin 20 sene sonraki durumlarını karşılaştırsak Mercedes’in E serisindeki kalite anlayışında bile bahsettiğiniz değişimi görebiliriz diye düşünüyorum ki diğer markaları varıp biz hesap edelim ☺️

Nerede o eski otomobiller... ☺️??
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Yedek parçada dehşet bir kazanç var. Artık öğrendiler sağlam malzeme yapınca müşteri bir daha gelmiyor.
Bundan dolayı kaliteyi düşürüp tekrar ve tekrar satma peşindeler.
Bu sadece araç için değil. Satın aldığımız herşeyde geçerli. Hırdavatcıdan armatür için metal ek boru aldım. Patron şundan al dedi. Niye dedim bu pahalı. Bu sağlam ömür boyu kullanırsın. Şimdi oldu dedim. Üreticide bundan satış yapamadığı için artık üretmiyormuş. Kaliteyi düşürdüler dedi.
Bak sen şu işe.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
Bu kavrama "planned obsolescence" yani türkçesi ile "Kasıtlı eskitme" deniyor, materyal en başta tasarlanıp üretilirken dayanım yerine belirli bir ömrü olacak şekilde üretiliyor.
Sizinde fark ettiğiniz gibi artık yeni üretilen materyallerin dayanımından ziyade kalite hissi ve estetiği ön planda.
Hatta bununla ilgili çok güzel bir belgesel izlemiştim, boş vakitte izlenebilir (y)
 
Geri
Üst