- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 10,267
- Çözümler
- 9
- Tepki puanı
- 13,112
- Konum
- Türkiye
- Ad Soyad
- M2Hamid
- Yaş
- 40
- Aracınız
- Civic FD6 2010
Ford’un benzinli versiyonlarındaki kronik sorunlu powershift’in aslında sorunlu olduğunu en baştan beri Ford biliyormuydu?
Amerikan otomobil üreticisi, Focus ve Fiesta modellerinin PowerShift çift debriyajlı şanzımanıyla ilgili binlerce şikayetle karşılaştı, ancak sorunu çözmek için pahalı bir değişiklik yapmayı reddetti.
Haberde, bazı sorunların Ford’un iki modelin tasarımının geç bir evresinde çift debriyajlı bir şanzıman kullanmaya karar vermesinden ve ABD pazarında daha önce böyle bir şanzıman kullanmamasından kaynaklandığı belirtildi.
Mühendisler, Ford'u sürekli olarak şanzımanın hazır olmadığı konusunda uyardılar, ancak şirket, çift debriyaj ile ilgili sorunların sürdüğünü bildiği halde otomobili satmaya devam etti. Otomobiller piyasaya sürüldükten kısa bir süre sonra, şikayetler Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'ne (NHTSA) taşınmaya başlandı.
Detroit Free Press, çoğu aracın beklenmedik bir şekilde boşa kaymasına da neden olan arızalarla ilgili 4300'den fazla şikayet geldiğini bildirdi. Takip eden beş yıl boyunca, Ford bir düzeltme bulmaya çalıştığını söyledi ancak geri çağırma yapmayı reddetti ve bayilerini müşterilere otomobillerin normal şekilde çalıştığını söylemeleri konusunda yönlendirdi.
24 Mart 2017 tarihinde, Ford'a karşı 2012-2016 Focus ve 2011-2016 Fiesta modellerinin şanzıman kusurları dolayısıyla 1,9 milyon mevcut veya eski araç sahibinin şikayetlerini ele alan bir dava açıldı. Otomobil üreticisi, 35 milyon dolarlık bir anlaşma teklif etti, ancak Mayıs ayında, anlaşmanın haksız şekilde Ford’un lehine olduğu düşünüldüğü için bu kararın temyiz edeceği açıklandı.
Kaynaklar (2.kaynak asıl haber, olay bütün detaylarıyla anlatılıyor)
Amerikan otomobil üreticisi, Focus ve Fiesta modellerinin PowerShift çift debriyajlı şanzımanıyla ilgili binlerce şikayetle karşılaştı, ancak sorunu çözmek için pahalı bir değişiklik yapmayı reddetti.
Haberde, bazı sorunların Ford’un iki modelin tasarımının geç bir evresinde çift debriyajlı bir şanzıman kullanmaya karar vermesinden ve ABD pazarında daha önce böyle bir şanzıman kullanmamasından kaynaklandığı belirtildi.
Mühendisler, Ford'u sürekli olarak şanzımanın hazır olmadığı konusunda uyardılar, ancak şirket, çift debriyaj ile ilgili sorunların sürdüğünü bildiği halde otomobili satmaya devam etti. Otomobiller piyasaya sürüldükten kısa bir süre sonra, şikayetler Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'ne (NHTSA) taşınmaya başlandı.
Detroit Free Press, çoğu aracın beklenmedik bir şekilde boşa kaymasına da neden olan arızalarla ilgili 4300'den fazla şikayet geldiğini bildirdi. Takip eden beş yıl boyunca, Ford bir düzeltme bulmaya çalıştığını söyledi ancak geri çağırma yapmayı reddetti ve bayilerini müşterilere otomobillerin normal şekilde çalıştığını söylemeleri konusunda yönlendirdi.
24 Mart 2017 tarihinde, Ford'a karşı 2012-2016 Focus ve 2011-2016 Fiesta modellerinin şanzıman kusurları dolayısıyla 1,9 milyon mevcut veya eski araç sahibinin şikayetlerini ele alan bir dava açıldı. Otomobil üreticisi, 35 milyon dolarlık bir anlaşma teklif etti, ancak Mayıs ayında, anlaşmanın haksız şekilde Ford’un lehine olduğu düşünüldüğü için bu kararın temyiz edeceği açıklandı.
Kaynaklar (2.kaynak asıl haber, olay bütün detaylarıyla anlatılıyor)
Ford, Fiesta ve Focus'u Şanzımanların Kusurlu Olduğunu Bilerek mi Piyasaya Sürdü?
'Detroit Free Press' tarafından yayınlanan kapsamlı bir haber, Ford'un 2011'de Focus ve Fiesta modellerini PowerShift şanzımanlarının kusurlu olduğunu bilerek p
www.ototeknikveri.com
Ford knew Focus, Fiesta models had flawed transmission, sold them anyway
The carmaker says that it's not a safety problem if your car slips into neutral on the highway.
www.freep.com