Ford, Fiesta ve Focus'u Şanzımanların Kusurlu Olduğunu Bilerek mi Piyasaya Sürdü?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Ford Focus bir dönem otomatik vites seçeneğini satış listesinden kaldırmıştı. Yılı net hatırlamıyorum ancak 2007 - 2009 aralığında olmalı. Bir yada iki sene sonra tekrar otomatik vites Focus satış listesine girmişti...
Bunun kaynağı da söz konusu haberde ifade edilen problem olabilir mi acaba ?
Bu bahsedilen gruptakiler onlar değil, bunlar bizde de uzun süre satılan ve kronik sorunlu olduğu bilinen 2012-2016 dönemi focus ve fiesta benzin powershift şanzımanlı araçlar.
Hatta 2016dan sonra Ford 1.6 benzinli modeller ile 1.0 ecoboostlara tam otomatik şanzıman getirmişti diye hatırlıyorum.
Güncelde de tam otomatik şanzımana geçiş yaptılar tekrardan.

Sizin bahsettiğiniz dizel otomatiklerde yeterli tork dayanımı olmayan CVT şanzıman kullanılması ile oluşa ayrı bir kronik problem :)
O şanzıman dediğiniz dönemdeki c-max ve focuslarda kullanılmıştı ama 2009 sonrası sorunları ayyuka çıkınca satıştan kalkmıştı.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Bu bahsedilen gruptakiler onlar değil, bunlar bizde de uzun süre satılan ve kronik sorunlu olduğu bilinen 2012-2016 dönemi focus ve fiesta benzin powershift şanzımanlı araçlar.
Hatta 2016dan sonra Ford 1.6 benzinli modeller ile 1.0 ecoboostlara tam otomatik şanzıman getirmişti diye hatırlıyorum.
Güncelde de tam otomatik şanzımana geçiş yaptılar tekrardan.

Sizin bahsettiğiniz dizel otomatiklerde yeterli tork dayanımı olmayan CVT şanzıman kullanılması ile oluşa ayrı bir kronik problem :)
O şanzıman dediğiniz dönemdeki c-max ve focuslarda kullanılmıştı ama 2009 sonrası sorunları ayyuka çıkınca satıştan kalkmıştı.
Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim Hocam...
MaşaALLAH otomotiv ansiklopedisi gibisiniz... ??☺️????
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Nedense Ford’a hatalı üretim v.b. şeyleri hiç yakıştıramıyorum. Demek güven veren ve işin ehli olduğunu hissettiren bir imajı var bende.

Geçenlerde Mondeo’yla bir yere giderken genç birisini aldım yolda. Ford çalışanı olduğunu öğrendim sohbet ederken. Arabadan bahsederken. Bu 1.6 dizel mi diye sordu. Evet dedim ve ekledim;
Aslında 2.0 dizel otomatiği olsa diye... Bunların otomatiklerinde özellikle şanzıman arızası olabiliyor. Bu en doğru seçim dedi... ? Bir gün almayı planladığım için üzüldüm tabi bu yorumu duyunca...

Usta başı falan değildi ve elbette onun demesine göre karar verecek değiliz ama ister istemez kafada bir soru işareti bıraktı...
Bende de tam tersi hocam, aile çevresindeki her ford sahibi abuk abuk problemlerle uğraştığı için bende ford sorunlu marka imajına sahip :unsure:
Babamın arkadaşlarının taunus ve escortları, tanıdıklarımın focusları, akrabamın o dediğiniz dizel-otomatik c-max'ı, hepsi ya motor-ya şanzımandan bayağı baş ağrıttı diyebilirim :) Kısacası Hondacı olmam özellikle Honda güzel diyerekten olmadı :D teknolojisi eski ama en azından hor kullanıma daha dayanıklı, sağı-solu belli araçlar diye düşünüyorum :unsure:
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim Hocam...
MaşaALLAH otomotiv ansiklopedisi gibisiniz... ??☺????
Tanımlamanız için teşekkürler :)
Öğrenmeye meraklı olmak bence en kıymetli erdemlerden biri (y)
 
Son düzenleme:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Çift kavrama yarı otomatikler genelde aynı prensipte çalışıyor zaten.
Şuan eski atadan kalma deselerde tork konvertörlü tam otomatik en sorunsuz. Evet yakıtı ve performansı etkiliyor ama yapacak birşey yok.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aynen hocam, güya kuru kavramalar içinde en sorunsuz denilen EDCde bile arkadaşımın Megane'ı 90bin küsürde kavrama değiştirdi :unsure:
 
Katılım
24 Şub 2019
Mesajlar
108
Tepki puanı
121
Yaş
43
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Ford’un benzinli versiyonlarındaki kronik sorunlu powershift’in aslında sorunlu olduğunu en baştan beri Ford biliyormuydu?

Ekli dosyayı görüntüle 253476

Amerikan otomobil üreticisi, Focus ve Fiesta modellerinin PowerShift çift debriyajlı şanzımanıyla ilgili binlerce şikayetle karşılaştı, ancak sorunu çözmek için pahalı bir değişiklik yapmayı reddetti.

Haberde, bazı sorunların Ford’un iki modelin tasarımının geç bir evresinde çift debriyajlı bir şanzıman kullanmaya karar vermesinden ve ABD pazarında daha önce böyle bir şanzıman kullanmamasından kaynaklandığı belirtildi.

Mühendisler, Ford'u sürekli olarak şanzımanın hazır olmadığı konusunda uyardılar, ancak şirket, çift debriyaj ile ilgili sorunların sürdüğünü bildiği halde otomobili satmaya devam etti. Otomobiller piyasaya sürüldükten kısa bir süre sonra, şikayetler Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi'ne (NHTSA) taşınmaya başlandı.

Detroit Free Press, çoğu aracın beklenmedik bir şekilde boşa kaymasına da neden olan arızalarla ilgili 4300'den fazla şikayet geldiğini bildirdi. Takip eden beş yıl boyunca, Ford bir düzeltme bulmaya çalıştığını söyledi ancak geri çağırma yapmayı reddetti ve bayilerini müşterilere otomobillerin normal şekilde çalıştığını söylemeleri konusunda yönlendirdi.

24 Mart 2017 tarihinde, Ford'a karşı 2012-2016 Focus ve 2011-2016 Fiesta modellerinin şanzıman kusurları dolayısıyla 1,9 milyon mevcut veya eski araç sahibinin şikayetlerini ele alan bir dava açıldı. Otomobil üreticisi, 35 milyon dolarlık bir anlaşma teklif etti, ancak Mayıs ayında, anlaşmanın haksız şekilde Ford’un lehine olduğu düşünüldüğü için bu kararın temyiz edeceği açıklandı.

Kaynaklar (2.kaynak asıl haber, olay bütün detaylarıyla anlatılıyor)
aynı şanzımanı volvo kullanıyor 45 bin km de bir şanzıman yağı değişmesini söylüyor servisler 2.0 t araçları hariç hepsinde titreme kavrama sorunu var kronik 2.0 turbo larda yok volvolarda gerçi makyaj lanan kasasında farklı bir şanzıman kullanıyor ne hikmetse her aracında var honda nın göçük sıkıntısından daha büyük bir sorun olmasına rağmen dillendiren pek yok
 
Katılım
25 Ara 2018
Mesajlar
85
Tepki puanı
114
Konum
Giresun
Aracınız
Civic FB7 2012
aynı şanzımanı volvo kullanıyor 45 bin km de bir şanzıman yağı değişmesini söylüyor servisler 2.0 t araçları hariç hepsinde titreme kavrama sorunu var kronik 2.0 turbo larda yok volvolarda gerçi makyaj lanan kasasında farklı bir şanzıman kullanıyor ne hikmetse her aracında var honda nın göçük sıkıntısından daha büyük bir sorun olmasına rağmen dillendiren pek yok
Çünkü bizdeki titizlik kaporta titizliği. "Parça boya var mı?" "Değişen var mı?" Bu iki sorunun cevabı hayır ise balıklama dalıyoruz.
 
Geri
Üst