Civic FD6 FREN SERTLEŞMESİ TUTMAMA

Reşit kardeş vallahi bende çözemedim araştırıyorum fren hidroliği falan acaba ondan yaparmı sen fren hidroliği değiştin mi?

Aracı ilk aldığımda böyle bir sorun yoktu. Trabzon'da bulunan VTEC61 isimli işyerinde ağır bakımlarını yaptırdıktan sonra bu sorun oluştu. Ağır bakıma fren hidroliği de dahildi. İşinin ehli olduğunu düşündüm ama galiba hata yapmışım. Fren hidroliğini değiştirip tekrar konu ile ilgili tecrübelerimi paylaşırım.
Saygılarımla.
 
Hidrolik değişimi sırasında hava kalmış olabilir. Benim aracım da otomatik ama hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım,vakum sistemi mevcut vakumu araç çalışmadı zamanlarda kaybediyorsa eğer tekrar o vakumu elde edene kadar böyle bir sorun yaşıyor olabilirsiniz. Hidrolik değişimini de her lastikten ayrı ayrı çekerek ve sistemin hava yapmaması için de üstteki hazeneye ekleme yaparak yapıldığına dikkat edin.


06 HONDA 2234
 
Aracınıza fren hidroliği olarak DOT 4 mü DOT 3 mü koydular bilginiz var mı
Aracı ilk aldığımda böyle bir sorun yoktu. Trabzon'da bulunan VTEC61 isimli işyerinde ağır bakımlarını yaptırdıktan sonra bu sorun oluştu. Ağır bakıma fren hidroliği de dahildi. İşinin ehli olduğunu düşündüm ama galiba hata yapmışım. Fren hidroliğini değiştirip tekrar konu ile ilgili tecrübelerimi paylaşırım.
Saygılarımla.

PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Aracınıza fren hidroliği olarak DOT 4 mü DOT 3 mü koydular bilginiz var mı?


DOT4 koyduklarını söylediler ancak tam olarak görmedim.
Bakımdan sonra otomatik aracımı boşa aldığımda devir yükselmesi ve şanzıman ile ilgili de problem olmuştu. Diğer sorunlarını ECU yazılımı ile düzelttiler ancak fren ile ilgili düzelme olmadı.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Bu konu daha önce çok tartışıldı, benim tecrubeme gore bu durum temelde subap ayarindaki bozulmaya bağlı.
Subap ayarı hafiften olsa bozulmaya başlayınca gaza basilmadan kalkış yapıldığında motor westinghouse parçasına yeterli vakum veremiyor ve frende o anlık sertlesme oluyor.
Gaza basılarak yapılan kalkışlarda bu durum pek gozlenmiyor. Motor çok az isindiktan sonra da bu durum gozlenmiyor.
 
Bu konu daha önce çok tartışıldı, benim tecrubeme gore bu durum temelde subap ayarindaki bozulmaya bağlı.
Subap ayarı hafiften olsa bozulmaya başlayınca gaza basilmadan kalkış yapıldığında motor westinghouse parçasına yeterli vakum veremiyor ve frende o anlık sertlesme oluyor.
Gaza basılarak yapılan kalkışlarda bu durum pek gozlenmiyor. Motor çok az isindiktan sonra da bu durum gozlenmiyor.

Ben daha yetkili servis İnallar da yeni sübap ayarı yaptırdım. Zamanı gelmediği halde yaptırdım. Fren sabahları halen taş gibi. 1-2 dk sonra kendine geliyor. Sübap ayarıyla alakası yok. En kuvvetli sebep Yağ kaynaklı. 150 bin bakımında yağınıda kitapçıkta belirtilen neyse onunla değişeceğim. Sanırım daha iyi olacaktır. Fren Hidrolik yağından bahsediyorum bu arada.
 
Ben daha yetkili servis İnallar da yeni sübap ayarı yaptırdım. Zamanı gelmediği halde yaptırdım. Fren sabahları halen taş gibi. 1-2 dk sonra kendine geliyor. Sübap ayarıyla alakası yok. En kuvvetli sebep Yağ kaynaklı. 150 bin bakımında yağınıda kitapçıkta belirtilen neyse onunla değişeceğim. Sanırım daha iyi olacaktır. Fren Hidrolik yağından bahsediyorum bu arada.
En son fren hidroliği ne zaman değişti?
 
Evrakları kontrol etmem lazım emin değilim. Hiç değiştimi bir fikrim yok. Elimde servis kağıtları var bakarım paylaşırım.
Eğer hiç değişmemişse yağ özelliğini kaybettiği içinde bu durum oluşuyor olabilir, en soğuk anda fren gücünü yeterli aktaramıyor olabilir.
Sizden şunu denemenizi rica edecem, aracı ilk hareket ettirirken gaza basarak hareket ettirin ve freni deneyin.
 
Geri
Üst