Farklı konularda aynı şeyi yazıyorum, burada da yazacam, biz tüketiciler ikinci elde araç alırken maalesef
aracın parça değişim ve bakım koşullarını hep gözardı ediyoruz.
Aracın bakımı sadece
yağ ve filtre değişimi değildir. Kmsi/yılı geldiğinde değişmesi yada bakıma uğraması gereken parçalarda mevcuttur.
Örneğin Civic FD6'ların amortisör bilyaları ortalama 6-10 yıl arasında ses yapmaya başlar çünkü bilyaların içindeçalıştığı yağ zamanla özelliğini kaybeder ve yağlanma ihtiyacı oluşur. O malzemeye özel yağ ile yağlandığında yine aynı süre hizmet verebilecektir. Ama çoğu aracını satan bunu yaptırmaz, bu yağlama ihtiyacıda araç biraz sürüldüğü zaman kendini belli eder, soğukta kendini pek göstermez.
Araç alırken önceki sahibi subap ayarını düzenli yaptırmış mı, şanzıman yağını değiştirmiş mi, fren hidroliğini hiç değişmiş mi, disk-balatanın durumu nasıl, motor kulağı, v kayışı hiç değişmiş mi vs vs.dikkate almıyoruz, daha doğrusu bilmiyoruz. ve piyasada maalesef bu şekilde parça değişim vakti gelen araçlar hep değerini etkilemeyeceği mantığı ile bakımı yapılmadan satılmaya çalışılıyor.
Kaç arkadaşıma araç bakarken fren yağını açtığımda zift rengi gördüğümü hatırlamıyorum bile, daha doğrusu birkaçı hariç hiçbirinin fren hidroliğini değiştirdiğini görmedim.
Sonuçta sadece
km-boya-kaporta-şasi bağlamına göre araç alıyoruz ve ikinci el aracı farkında olmadan kucağımızda sorun yumağı ile buluyoruz.
FD6 kasa zamanına göre çok modern ve eskimeyen bir dizaynı olduğu için farkında değiliz, benimde zor kabul ettiğim bir olgu ama
FD6 kasa Civic artık yaşlı ve parça değişim zamanı gelmiş araçlar kategorisinde kabul ediliyor
Sonuçta en son 2012 üretimi bile 7 yaşında.
Konuya dönecek olursam aslında bu fren olayı pek kronik sorun değil.
Civic FD6'nın frenleri genel olarak zayıftır, bir ford grubunun fren gücünü bulamazsınız. FB7 kasada bu durum düzeltilmiş gibi diyebilirim, FC5 kasada ise C sınıfının bence en iyi frenleri mevcut.
Önceki mesajımda dediğim gibi subap ayarı bozulmaya başladığında ve disk-balata kullanımı artmış birçok Civicte ilk anda tutmama olayı mevcut.
Bu olay aslında Civic'e has bir durumda değil, çok eskiden kullandığım Pejo aracımda da aynısı ile karşılaşmıştım.
Tavsiyem bir sonraki bakımınızda subap ayarı da yaptırın, disk-balata durumunuzu kontrol ettirin.
Aracı ilk çalıştırdığınızda da en az 15-20 sn. bekleyin, hareket ettirirken hafif gaz verin