Fren tutmuyor

Katılım
1 Mar 2019
Mesajlar
27
Tepki puanı
2
Konum
240911ys
Aracınız
Civic FD6 2008
Uzun süre araç bekledikten sonra hareket etmeye başladığım da fren tutmuyor iki üç kere frene bastığımda ise normale dönüyor birgün kaza yaptıracak neyden kaynaklanır arkadaşlar bu arada araç otomatik

PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,675
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Fren tutmadığı zaman sert oluyor


PRA-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Fren pedalı sertliği ,vakum sistemindeki bir kaçağı akla getirir. Hareket ettikten sonra sertleşme kayboluyor ise, muhtemelen çok ufak bir kaçak var. Vakum hortumlarının kendisi ve bağlantı noktalarının tamamı kontrol edilmeli, hortumlardan bir sonuç alınamadıysa ,fren servosu-westinghouse dediğimiz parçaya bakılmalı. Umarım sorununuz hortum veya bağlantı noktasından çıkar.
Aracınıza ilk bindiğinizde hareket etmeden önce yaklaşık bir dk kadar rolantide gaz verin ve vakum sistemi düzelince yola çıkın. Ne zaman nerede karşınıza ne çıkacağı belli olmaz...
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Arkadaşlar hamid in söylediğini dikkate alın bence, benim aracımda da aynı sorun vardı
Düzeldi ama neden düzeldiğini bilmiyordum (kendi kendine diye düşünüyordum) tabi subap ayarı ile alakasını bilmediğim için
Subap ayarından sonra normale döndü o sorunu yaşamadım bir daha


2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Farklı konularda aynı şeyi yazıyorum, burada da yazacam, biz tüketiciler ikinci elde araç alırken maalesef aracın parça değişim ve bakım koşullarını hep gözardı ediyoruz.
Aracın bakımı sadece yağ ve filtre değişimi değildir. Kmsi/yılı geldiğinde değişmesi yada bakıma uğraması gereken parçalarda mevcuttur.
Örneğin Civic FD6'ların amortisör bilyaları ortalama 6-10 yıl arasında ses yapmaya başlar çünkü bilyaların içindeçalıştığı yağ zamanla özelliğini kaybeder ve yağlanma ihtiyacı oluşur. O malzemeye özel yağ ile yağlandığında yine aynı süre hizmet verebilecektir. Ama çoğu aracını satan bunu yaptırmaz, bu yağlama ihtiyacıda araç biraz sürüldüğü zaman kendini belli eder, soğukta kendini pek göstermez.

Araç alırken önceki sahibi subap ayarını düzenli yaptırmış mı, şanzıman yağını değiştirmiş mi, fren hidroliğini hiç değişmiş mi, disk-balatanın durumu nasıl, motor kulağı, v kayışı hiç değişmiş mi vs vs.dikkate almıyoruz, daha doğrusu bilmiyoruz. ve piyasada maalesef bu şekilde parça değişim vakti gelen araçlar hep değerini etkilemeyeceği mantığı ile bakımı yapılmadan satılmaya çalışılıyor.
Kaç arkadaşıma araç bakarken fren yağını açtığımda zift rengi gördüğümü hatırlamıyorum bile, daha doğrusu birkaçı hariç hiçbirinin fren hidroliğini değiştirdiğini görmedim.
Sonuçta sadece km-boya-kaporta-şasi bağlamına göre araç alıyoruz ve ikinci el aracı farkında olmadan kucağımızda sorun yumağı ile buluyoruz.

FD6 kasa zamanına göre çok modern ve eskimeyen bir dizaynı olduğu için farkında değiliz, benimde zor kabul ettiğim bir olgu ama FD6 kasa Civic artık yaşlı ve parça değişim zamanı gelmiş araçlar kategorisinde kabul ediliyor :( Sonuçta en son 2012 üretimi bile 7 yaşında.

Konuya dönecek olursam aslında bu fren olayı pek kronik sorun değil.
Civic FD6'nın frenleri genel olarak zayıftır, bir ford grubunun fren gücünü bulamazsınız. FB7 kasada bu durum düzeltilmiş gibi diyebilirim, FC5 kasada ise C sınıfının bence en iyi frenlerinden biri mevcut.

Önceki mesajımda dediğim gibi subap ayarı bozulmaya başladığında ve disk-balata kullanımı artmış birçok Civicte ilk anda tutmama olayı mevcut.
Bu olay aslında Civic'e has bir durumda değil, çok eskiden kullandığım Pejo aracımda da aynısı ile karşılaşmıştım.
Tavsiyem bir sonraki bakımınızda subap ayarı da yaptırın, disk-balata durumunuzu kontrol ettirin.
Aracı ilk çalıştırdığınızda da en az 15-20 sn. bekleyin, hareket ettirirken hafif gaz verin (y)
 
Son düzenleme:

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Farklı konularda aynı şeyi yazıyorum, burada da yazacam, biz tüketiciler ikinci elde araç alırken maalesef aracın parça değişim ve bakım koşullarını hep gözardı ediyoruz.
Aracın bakımı sadece yağ ve filtre değişimi değildir. Kmsi/yılı geldiğinde değişmesi yada bakıma uğraması gereken parçalarda mevcuttur.
Örneğin Civic FD6'ların amortisör bilyaları ortalama 6-10 yıl arasında ses yapmaya başlar çünkü bilyaların içindeçalıştığı yağ zamanla özelliğini kaybeder ve yağlanma ihtiyacı oluşur. O malzemeye özel yağ ile yağlandığında yine aynı süre hizmet verebilecektir. Ama çoğu aracını satan bunu yaptırmaz, bu yağlama ihtiyacıda araç biraz sürüldüğü zaman kendini belli eder, soğukta kendini pek göstermez.

Araç alırken önceki sahibi subap ayarını düzenli yaptırmış mı, şanzıman yağını değiştirmiş mi, fren hidroliğini hiç değişmiş mi, disk-balatanın durumu nasıl, motor kulağı, v kayışı hiç değişmiş mi vs vs.dikkate almıyoruz, daha doğrusu bilmiyoruz. ve piyasada maalesef bu şekilde parça değişim vakti gelen araçlar hep değerini etkilemeyeceği mantığı ile bakımı yapılmadan satılmaya çalışılıyor.
Kaç arkadaşıma araç bakarken fren yağını açtığımda zift rengi gördüğümü hatırlamıyorum bile, daha doğrusu birkaçı hariç hiçbirinin fren hidroliğini değiştirdiğini görmedim.
Sonuçta sadece km-boya-kaporta-şasi bağlamına göre araç alıyoruz ve ikinci el aracı farkında olmadan kucağımızda sorun yumağı ile buluyoruz.

FD6 kasa zamanına göre çok modern ve eskimeyen bir dizaynı olduğu için farkında değiliz, benimde zor kabul ettiğim bir olgu ama FD6 kasa Civic artık yaşlı ve parça değişim zamanı gelmiş araçlar kategorisinde kabul ediliyor :( Sonuçta en son 2012 üretimi bile 7 yaşında.

Konuya dönecek olursam aslında bu fren olayı pek kronik sorun değil.
Civic FD6'nın frenleri genel olarak zayıftır, bir ford grubunun fren gücünü bulamazsınız. FB7 kasada bu durum düzeltilmiş gibi diyebilirim, FC5 kasada ise C sınıfının bence en iyi frenleri mevcut.

Önceki mesajımda dediğim gibi subap ayarı bozulmaya başladığında ve disk-balata kullanımı artmış birçok Civicte ilk anda tutmama olayı mevcut.
Bu olay aslında Civic'e has bir durumda değil, çok eskiden kullandığım Pejo aracımda da aynısı ile karşılaşmıştım.
Tavsiyem bir sonraki bakımınızda subap ayarı da yaptırın, disk-balata durumunuzu kontrol ettirin.
Aracı ilk çalıştırdığınızda da en az 15-20 sn. bekleyin, hareket ettirirken hafif gaz verin (y)

Peki Hamid hocam disk balata değişecek olsan hangi markayı önerirsin? Yani kendi aracına hangi markayı takarsın?


2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Peki Hamid hocam disk balata değişecek olsan hangi markayı önerirsin? Yani kendi aracına hangi markayı takarsın?


2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
Şahsi görüşüm aracını sakin kullanan biriyseniz orjinal bana daha mantıklı geliyor, çünkü oldukça uzun ömürlü. Fren hissiyatı ilk frenajda orjinalin zayıf yan sanayi daha iyi hissettiriyor, ancak pedala iyice yüklendiğinizde aslında orjinaller yan sanayilerden daha iyi diski ısırıyor ve aracı daha güçlü durdurabiliyor gibi geliyor bana. Ayrıca bu forumdan bir arkadaşın 110bin km.de disk-balata birlikte değiştirdiğini biliyorum :) Yani sakin kullanınca disk-balata ömrü aynı bile olabiliyor :)

Benim başıma şöyle bir hadise de gelmişti, bilenler vardır, Kayseri'de erciyes'ten şehre dik ve virajlı bir iniş yolu mevcuttur. Yaklaşık 4 yıl önce FB7 ile gittiğimizde kayseriye inerken orjinal disk-balataları ile ne kadar frene yüklensem de hiç şişme hissetmemiştim, aracın frenajda zorlandığını hiç hatırlamıyorum diyebilirim :unsure:
Ancak geçen yıl FD6 ile bu sefer yine benzer şekilde vites küçültme ve frenle birlikte indim ancak frenler yolun yarısında direk şişti :) 3-4 dk fren yapmadan iyice yavaş şekilde aracı soğutarak indiğimde hemen kendini topladı ama o an dikkatsiz olsam kaza yapabilme ihtimalim bile vardı, aracı ailedekilerden biri kullansa da sıkıntı olabilirdi. Frenlerim EBC Ultimax yani kötü de olmadıklarına eminim, zaten normal kullanımda çok memnunum. Belki fark FB7- FD6 kaynaklıdır, ama bence durum balata kaynaklıydı, çünkü aracı biraz frensiz kullandığımda tekrar fren gücü yerine gelmişti (y)
Ayrıca gözlemime göre aftermarket balatalar kalitelide olsa 30-40bin km.yi pek geçemiyor, yaşadığım ve okuduklarıma göre de ısı ve yüklenmeye dayanıklılığı olarak orjinallerden iyi değiller.
Aslında FD6 için geçmişte STOPTECH denilen spor disk-balata ikilisi mevcuttu ve bu parçalar ile frenajın harika olduğunu söylüyorlardı ancak kendim almak istediğimde bulamadım :(

Bu konu kişisine göre çok değişir ama ben rutinde sakin kullanmayı seven biri olarak FB7 ve FC5 için orjinal disk-balataları %30 fren-disk indirimi ile alarak uzun ömürlü kullanmayı tercih ederim.
 
Son düzenleme:

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Hamid hocamın tecrübelerine güveniyorum ama orijinaller çok uçuk geliyor fiyat olarak.
O yüzden sordum aslında.
Bosch Ferodo Trw arasında gidip geliyorum.
Karar veremiyorum


2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hamid hocamın tecrübelerine güveniyorum ama orijinaller çok uçuk geliyor fiyat olarak.
O yüzden sordum aslında.
Bosch Ferodo Trw arasında gidip geliyorum.
Karar veremiyorum


2006 Vtec-2
2013 FB7 Elegance Otomatik
Bu üçlü arasında ben TRWyi seçerdim muhtemelen.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugün hafif yokuştan inerken yaptığım çok hafif frende sürtme sesi geldi. Bişey kazınıyor gibi. Zorlamak istemedim bıraktım freni. Sonra düzeldi gibi oldu ama bi daha yaptı dönüş yolumda. Çok zorlasam tutmayacak gibiydi fren.

Disklerle alakalı mı yoksa balata mı gitti acaba?
Bir de güncel fiyatları bilen var mı?
 
Geri
Üst