Fren

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Eğer 30-40000km mesafeyi tek bir set balata ile gittiyseniz belki aşınmış bitmiş olabilir, balatanın kenarında balatanın aşınma yüzeyine dik biçimde konumlandırılmış balata bittiği zaman diske sürterek ses çıkartacak şekilde duran akustik sinyal denilen olayı gerçekleştiren ince sacdan yapılma bir zil var, bu ince sacdan yapılma plaka biçimindeki zil diske sürttüğü zaman epey kulak tırmalayan kötü bir ses çıkartır

30-40000km yaptıysanız sık fren yapıyorsanız yada vites otomatik ise balatalarınızı söktürün ölçüp bakın, eğer inceldiyse akustik sinyal ile balata sürtme yüzeyi aynı seviyeye geldiyse balatalar bitmiştir. Eğer balata seviyesi normal ise bunları kalipere geri takarsınız,

uzun süreli frenlemelerden sonra yüksek hızda belli bir mesafe kat edildiği zaman frene basmadan yavaşlanılırsa çok ısınan disk soğumuş oluyor ve disk soğuk iken balata halen sıcak ise yani disk sıcaklığı ile balata sıcaklığı birbirinden farklı olduğu durumlarda disk yüzeyi de frenleme sebebiyle toz kir ve pas gibi etkenlerden sıyrılmış ve parlak halde ise 10-20km hızdaki yavaş hızlarda frenlemelerde frenler hafif bir cayırtı sesi yapabiliyor. Yağmurlu hava sonrası paslanan diskler de ilk frenlemede hafif bir homurtu yapar bu paslı yüzeyli disk ile frene basıldığında diskteki pas balata tarafından sıyrılıp temizlendiği için sonraki frenlemede homurtulu ses olmaz:)

Bunlar sıkıntı değil:)
 
Geri
Üst