benim civic daha 2 yaşında bu resimdeki gösterge paneli, vites kolunun yanındaki cam parça ve multimedyanın ekranı çizik içinde
bunlar da kafaya taksam arabaya hiç binmeyeyim hiç yıkatmayayım temizlemeyeyim müzeye kaldırayım dursun diyeceğim lakin öyle olmuyor,
benim çizikleri de yıkamacı yapmış muhtemelen, hiçbirinden şikayetçi değilim ne honda dan nede yıkamacıdan
artık birçok marka model otomobilin iç trim parçaları ve bazı dış detay aksamı bu şekilde çok narin ve çok hassas yapıda anında bozulup çiziliyor boyası atıyor.
bence bir otomobilde asıl ve gerçek problemler gösterge paneli çiziği, direksiyon kılıfı soyulması, yada boya kalkması ve göçük değildir
bir otomobildeki asıl problemler daha 3-4 yaşındaki otomobilde 20000km lerde devirdaim pompası patlatıp servisin buna 4000 lira istemesidir, otomobili sürerken ekranda tam tahrik gücü ile sürüş mümkün değil uyarısı çıkıp motor ve şanzıman indirtmek ve en az 15-20000 lira masraf etmektir, 60000 liraya sıfır sandık motor alıp kısa süre sonra onun da bozulduğunu görmektir, radyatör patlatıp şanzıman yağı, motor yağı ve soğutma suyunun birbirine karışıp turboyu şanzımanı ve motoru bozup 127000 lira masraf çıkartmasıdır, hatta 40000km deki otomobilde uzun yol dönüşü 2 litre dizel motorun komple iflas etmesidir yada 2014 model aracın yolda giderken durduk yere diferansiyel dişlisinin kırılmasıdır.
bu sorunlar şikayet var com daki BMW şikayetleridir
bence honda nızın kıymetini bilin
birçok japon ve güney kore yani uzakdoğu menşeili otomobilin sorunları eften püftendir toyota, mazda, hyundai, kia yada honda bunlarda olsa olsa hoparlör cızırdar, döşeme boyası sökülür, kaportanın boyası kalkar, elektrikli aynası bozulur, direksiyonu soyulur, sunroof u ses yapar, servisi müşteriye kaba kötü davranır vs. ama yolda bırakıp rezil etmişliği çok nadirdir yollar eskir bu araçların yürüyen mekanik aksamı motoru şanzımanı vs. zor eskir.
ama avrupa menşeili otomobillere baktığınız zaman motor yiyen şanzıman patlatan durduğu yerde airbag açan kapı açma kolu kopup kullanıcının elinde kalan bir sürü otomobil vardır
bunlar kullanıcıya saç baş yoldurur
Alfa Romeo ların Ferrari ile ortak geliştirdiği selespeed şanzımanı nın contaları şakır şakır yağ kaçırır kullanıcılar bu contaları değiştirmek için viton malzeme conta bulup iyi bir Alfa ustası aramaya koyulurlar ama arabalarına laf söylerseniz sizi azarlarlar
bizim vtec sistemi gibi varyatör sistemleri vardır o da sık bozulur ama sorunları olmayan bir alfa romeo ile ne virajda ne düzlükte yarışmak ve kapışmak çok zordur.
Honda yı savunmak için yazmadım bunları, sahip olduğunuz otomobili üretenlerin felsefesini tanıyıp bu otomobil kullanırken içinize sinmesi için yazdım ve elalemin avrupada amerika da bizdeki ekonomik sisteme göre çok daha ucuza elde ettiği otomobilleri biz Türkiye de ÖTV vergileri yüzünden dehşet fahiş fiyatlara aldığımız için bu otomobilleri aldıktan sonra çok fazla beklenti içinde olduğumuzu ve bu yüzden aslında ucuz olup ta vergiler yüzünden bu çok para ödediğimiz ekonomik tip otomobilimizde en ufak problemde mutsuz olduğumuzu hatırlamamız ve bunun için üzülmemek adına bunları yazdım
aslında civic dünya genelinde ucuz ve kalitesi ortada olan bir otomobil ekonomik bir otomobil kesinlikle lüks ve müşterisini her daim memnun edecek şekilde tasarlanmış bir otomobil değil onun amacı sizi asla yolda bırakmayan yollara ve yıllara meydan okuyan mekanik alt yapısı motoru şanzımanı süspansiyonu vs., ciddi bir sorun olduğu zaman garanti koşulları her daim işliyor ben şahidim buna geçenlerde yağ kaçıran şanzıman kapağını garantiden ücretsiz değiştiren bir üye vardı ve yine klima kompresörü değiştiren var bunlar hep ücretsiz ve garantiden halloluyor, ses yapan iç trim parçaları da yetkili serviste ücretsiz izole ediyorlar sesi kesiyorlar.
ama ne hyundai de ne honda da ne toyota da ne de mazda da soyuldu diye bir direksiyon kılıfı değiştiremiyorsunuz
FC5 civic in otomatik silecekler bozuk çalışıyor kaporta göçüyor ve zımpara macun boya dan gerisi yalan oluyor ama dikkat ederseniz civic ile 200 km hızda dakikalarca yol alıp yüzbinlerce km deviriyorlar ve ne motora ne de şanzımana ne de ön takıma el sürmeyen binlerce kullanıcı var
avrupalı üreticinin felsefesi şudur: otomobil kolay arıza yapabilir kul yapısı sonuçta ama tamiri de kolay ve ucuz şekilde halledilebilsin, tasarım ve üretimde fazla kasmayın olduğu kadar işte
bunlara örnek renault, vag grubu, fiat, opel ve diğer birçoğu
uzakdoğulu üretici felsefesi ise şöyle: bu otomobil asla arıza yapmayacak yolda bırakmayacak müşteri bozuldu dese de inanma biz bozulan araba üretmeyiz bizim ürettiğimiz otomobil bozulmaz azcık araştırıp iyice öğrenelim gerçekten bozuldu mu?, olur ya binde bir belki gerçekten arıza yaparsa yandık zaten halletmek zor iş ve epey para gerektirir.
bunlara örnek honda, toyota, hyundai ve kia
amerikalı üretici ise şöyle yapar: müşteri her zaman haklıdır, ne istiyorsa karşılayın bizim otomobiller zırt pırt arıza yapıyor olabilir abuk sabuk sorunlar çıkartıyor olabilir ama siz müşteriyi asla üzmeyin poh pohlayın sorunlarını hemen garantiden falan halledip gönderin kancayı takın onlara, nasıl olsa her türlü kar ediyoruz.
bu da ford