Gaz kelebegi Temizligi Sonrasi

Katılım
4 Kas 2016
Mesajlar
645
Tepki puanı
83
Yaş
54
Fd6 aracimizin gaz kelebegi sökülüp temizlendi. Iyide kurum baglisti.ancak sonrasinda lpg benzin sicak soguk fark etmeden devir 1000-1200 de sabit. Simdi araba otomatik olunca arac devamlı bir ileri gitme egilimi ileri atilma egilimi.duz yilda gazssiz hizlaniyor resmen..buda tabi fren fren fren.
Sonrasinda Ayar yapilmadim. Bu fd6larda rolanti ayari yok diye biliyorm. Nasil duzelir bu iş...

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

asihil

0
Katılım
8 Mar 2018
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Konum
mersin
Aracınız
Merhaba arkadaşlar Aynı sorun bende de vardı araba conta yakmıştı tamir ettirdik sonra tüp beyni değişecek dediler zavoli beyin vardı o değişti atiker gold aldım yetmedi araç kırmızı ışıkta stop etmeye başladı otomatik olunca zor oluyor Du araştırdım gaz kelebegi biz soktuk arkadaşla iyice temizledik şimdide yüksek devir çalışıyor . Araç 2008 honda premium otomatik adaptasyon yapmadım yetkili servisten yaptirmalimiyiz fikri olan varmı
 
Katılım
23 Nis 2018
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Ordu
Aracınız
Merhaba arkadaşlar. Bende aranıza yeni katıldım.
Boğaz kelebeği problemi ben dede var. Keleğin çalıştığı yerde orijinal siyah boya varmış yanlışlıkla tamamen temizlenmiş. Telafisi var mı yada ne yapılabilir bilgisi olan var.?
 
Katılım
27 May 2020
Mesajlar
44
Tepki puanı
40
Konum
izmir
Selam arkadaşlar, sorunuzun çözümü için gaz kelebeği konumunun araca yeniden öğretilmesi gerektiğindendir. Sebebi şöyle: Gaz kelebeği kirlendikçe araç otomatik olarak hava girişini biraz daha açar ya da rölanti motoru sayesinde avans verir ancak siz gaz kelebeğini temizlettiğinizde daha önceden kirden dolayı daha fazla açık kalmayı araç beyni öğrendiğinden aynı açıklık derecesine kadar açar bu da temizlik sonrası devir dalgalanması ya da yüksek rölanti devrine sebep olur. sizin onu yeniden araca öğretmeniz gerekmektedir. Sanayideki ustalar mekanikten iyi anladıkları için çok iyi temizliyorlar ama araç ecu'su ile ilgili durumu bilmiyorlar. Yapıp yapmamak size kalmış. Usta değilim eğer yapınca bi sorun olacağını düşünüyorsanız yapmayın. Konuyla ilgili sorumluluk almıyorum. Sorumluluk tamamen aşağıdaki adımları uygulayan kullanıcıya aittir. Daha önce Cehvrolet aracımda da gaz kelebeği temizliği sonrası aynı sorun bende de olurdu. Bu şekilde hallederdim. Her araç için adımlar farklı. Hondalar için az önce araştırdım yeniden öğrenme adımları şöyle;

- Araç içerisindeki açık herşeyi kapatın (iç lambala dış lambalar farlar radyo klima kalorifer her şey kapalı olacak)
-Aracın akünün sadece eksi (-) kablosunu sökün, 10 dakika negatif kutup başı sökülmüş vaziyette bekleyin. Ve yeniden negatif (eksi) kabloyu bağlayın.
-Kontağı çevirin ve ON konumunda 2-3 saniye bekleyin.
-Daha sonra aracı çalıştırın, ve deviri 2500-3000 arasında (2750 devir olabilir) radyatör fanı 2 kez devreye girinceye kadar sabit tutun. (3500 deviri sakın geçmeyin)
-Daha sonra gaz pedalını serbest bırakın bir kaç dakika rölantide çalışsın. ve stop edin Ve sorununuz halloldu.

Kaynak: https://www.civicx.com/forum/threads/ecu-idle-relearn.17382/

Aşağıya nasıl yapıldığını anlatan iki adet örnek video bıraktım.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Selam arkadaşlar, sorunuzun çözümü için gaz kelebeği konumunun araca yeniden öğretilmesi gerektiğindendir. Sebebi şöyle: Gaz kelebeği kirlendikçe araç otomatik olarak hava girişini biraz daha açar ya da rölanti motoru sayesinde avans verir ancak siz gaz kelebeğini temizlettiğinizde daha önceden kirden dolayı daha fazla açık kalmayı araç beyni öğrendiğinden aynı açıklık derecesine kadar açar bu da temizlik sonrası devir dalgalanması ya da yüksek rölanti devrine sebep olur. sizin onu yeniden araca öğretmeniz gerekmektedir. Sanayideki ustalar mekanikten iyi anladıkları için çok iyi temizliyorlar ama araç ecu'su ile ilgili durumu bilmiyorlar. Yapıp yapmamak size kalmış. Usta değilim eğer yapınca bi sorun olacağını düşünüyorsanız yapmayın. Konuyla ilgili sorumluluk almıyorum. Sorumluluk tamamen aşağıdaki adımları uygulayan kullanıcıya aittir. Daha önce Cehvrolet aracımda da gaz kelebeği temizliği sonrası aynı sorun bende de olurdu. Bu şekilde hallederdim. Her araç için adımlar farklı. Hondalar için az önce araştırdım yeniden öğrenme adımları şöyle;

- Araç içerisindeki açık herşeyi kapatın (iç lambala dış lambalar farlar radyo klima kalorifer her şey kapalı olacak)
-Aracın akünün sadece eksi (-) kablosunu sökün, 10 dakika negatif kutup başı sökülmüş vaziyette bekleyin. Ve yeniden negatif (eksi) kabloyu bağlayın.
-Kontağı çevirin ve ON konumunda 2-3 saniye bekleyin.
-Daha sonra aracı çalıştırın, ve deviri 2500-3000 arasında (2750 devir olabilir) radyatör fanı 2 kez devreye girinceye kadar sabit tutun. (3500 deviri sakın geçmeyin)
-Daha sonra gaz pedalını serbest bırakın bir kaç dakika rölantide çalışsın. ve stop edin Ve sorununuz halloldu.

Kaynak: https://www.civicx.com/forum/threads/ecu-idle-relearn.17382/

Aşağıya nasıl yapıldığını anlatan iki adet örnek video bıraktım.
Manuel alıştırma prosedürü sanki bizim araçlarımızda pek işlemiyor gibi geliyor bana, aracı bilgisayara bağlatıp program üzerinden kalibrasyon yaptırmak en hızlı çözüm.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
285
Tepki puanı
452
Konum
Karabük
Manuel alıştırma prosedürü sanki bizim araçlarımızda pek işlemiyor gibi geliyor bana, aracı bilgisayara bağlatıp program üzerinden kalibrasyon yaptırmak en hızlı çözüm.
Evet hocam 2009 aracımda her türlü yöntemi denedim ama sonuç alamadım.Obd den 1 dk da halloldu.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Gaz kelebeği temizliği hususunda dikkatimi çeken bir noktayı paylaşmak istedim,
Gaz kelebeği eğer çok kirli değilse illa sökerek temizlenmesine gerek yok.
Peki sökemeden nasıl temizlenebilir?
Öncelikle şunu bilmek lazım, gaz kelebeği kontak 2.kademede (yani göstergeler açıkken) motor çalışmazkende aktif oluyormuş, bu koşulda da gaza basarsanız gaz kelebeği açılıyor :)
Temizlik için gaz kelebeğinin önündeki hava filtresine giden hortum söküldükten sonra temiz bir beze çok az miktar pas sökücü sıkıp, araç içinde 2.bir kullanıcı yardımıyla gaz pedalına tam basılı şekilde kelebek max açıkken üzerindeki kirin büyük bir kısmı zorlanmadan alınabilir (ek uyarı: Kelebeği temizlerken pedala basan kişi ayağını gazdan çekmemeli, aksi halde temizleyen kişinin parmağı sıkışabilir ?).
Ancak bu işlemden sonra da mutlaka OBD ile araca bağlanılarak gaz kelebek öğrenmesinin yapılması gereklidir.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst