Selam arkadaşlar, sorunuzun çözümü için gaz kelebeği konumunun araca yeniden öğretilmesi gerektiğindendir. Sebebi şöyle: Gaz kelebeği kirlendikçe araç otomatik olarak hava girişini biraz daha açar ya da rölanti motoru sayesinde avans verir ancak siz gaz kelebeğini temizlettiğinizde daha önceden kirden dolayı daha fazla açık kalmayı araç beyni öğrendiğinden aynı açıklık derecesine kadar açar bu da temizlik sonrası devir dalgalanması ya da yüksek rölanti devrine sebep olur. sizin onu yeniden araca öğretmeniz gerekmektedir. Sanayideki ustalar mekanikten iyi anladıkları için çok iyi temizliyorlar ama araç ecu'su ile ilgili durumu bilmiyorlar. Yapıp yapmamak size kalmış. Usta değilim eğer yapınca bi sorun olacağını düşünüyorsanız yapmayın. Konuyla ilgili sorumluluk almıyorum. Sorumluluk tamamen aşağıdaki adımları uygulayan kullanıcıya aittir. Daha önce Cehvrolet aracımda da gaz kelebeği temizliği sonrası aynı sorun bende de olurdu. Bu şekilde hallederdim. Her araç için adımlar farklı. Hondalar için az önce araştırdım yeniden öğrenme adımları şöyle;
- Araç içerisindeki açık herşeyi kapatın (iç lambala dış lambalar farlar radyo klima kalorifer her şey kapalı olacak)
-Aracın akünün sadece eksi (-) kablosunu sökün, 10 dakika negatif kutup başı sökülmüş vaziyette bekleyin. Ve yeniden negatif (eksi) kabloyu bağlayın.
-Kontağı çevirin ve ON konumunda 2-3 saniye bekleyin.
-Daha sonra aracı çalıştırın, ve deviri 2500-3000 arasında (2750 devir olabilir) radyatör fanı 2 kez devreye girinceye kadar sabit tutun. (3500 deviri sakın geçmeyin)
-Daha sonra gaz pedalını serbest bırakın bir kaç dakika rölantide çalışsın. ve stop edin Ve sorununuz halloldu.
Kaynak:
https://www.civicx.com/forum/threads/ecu-idle-relearn.17382/
Aşağıya nasıl yapıldığını anlatan iki adet örnek video bıraktım.