Güncel Honda Yedek Parça Sorunu

Katılım
4 Eyl 2023
Mesajlar
6
Tepki puanı
4
Konum
Istanbul
Ad Soyad
Cn usl
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Merhabalar, benim 2021 model honda accord marka aracım var ve 6 aydır sipariş verdiğim 2. anahtarını bekliyorum, hala gelmedi çeşitli bahanelerle sürekli ötelendi, orjinal honda plazadan sipariş verdim, tam hangi tarihte geleceğini plazanın müdürü de bilmiyormuş. İsterseniz siparişinizi iptal edeyim diyor. Yedek parçasıni temin edemediği aracı geri alacak mı hayır. Çip krizi vs diyorlar. İnternetten yaptığım araştırmada honda motorlarda bu durumu yaşayan çok olmuş, parça bulamayanlar, hondanın parça tedarik edemiyoruz demesi vs ve bunlar daha 10 yıl limiti içerisinde gerçekleşmiş. HONDA marka araçlarda da sanırım bu durum bir hayli çok. Civic' te bu durum nasıl bilmiyorum, böyle durum yaşayan var mı? Böyle bir durumda yasal haklarımız neler?
Tesekkür ederim.
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
367
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhabalar, benim 2021 model honda accord marka aracım var ve 6 aydır sipariş verdiğim 2. anahtarını bekliyorum, hala gelmedi çeşitli bahanelerle sürekli ötelendi, orjinal honda plazadan sipariş verdim, tam hangi tarihte geleceğini plazanın müdürü de bilmiyormuş. İsterseniz siparişinizi iptal edeyim diyor. Yedek parçasıni temin edemediği aracı geri alacak mı hayır. Çip krizi vs diyorlar. İnternetten yaptığım araştırmada honda motorlarda bu durumu yaşayan çok olmuş, parça bulamayanlar, hondanın parça tedarik edemiyoruz demesi vs ve bunlar daha 10 yıl limiti içerisinde gerçekleşmiş. HONDA marka araçlarda da sanırım bu durum bir hayli çok. Civic' te bu durum nasıl bilmiyorum, böyle durum yaşayan var mı? Böyle bir durumda yasal haklarımız neler?
Tesekkür ederim.
Hocam çok geçmiş olsun, tam mide bulandıran sinek hikayesi. Ben de 27 Mayıs'ta Honda motosikletimle kaza yaptım, hemen birkaç gün içinde yetkili servise bıraktım. Hâlâ parça bekliyorum. Ne zaman geleceğini de bilmemeleri süper. AliExpress'ten alınca bile takip ediliyor, bunlar dumanla mi iletişime geçiyor anlamiyorum. Alacağım değer kaybı da durduğu yerde değer kaybediyor :)) rezillik.

JLN-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
564
Tepki puanı
277
Konum
izmir
Aracınız
Yedek parça konusunda ben de memnun değilim. İşin kötü tarafı, yan sanayi parçalar da doğru düzgün yok..
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
Honda prensip olarak son kullanıcıyı daha çok kendi servislerine çekme taraftarı.
Bunu da ziyadesiyle başarmaktadır zaten.
Bir çok marka anlaşmalı oldukları Euro Repar , Bosch Car Service gibi firmalar da yapılan bakımlar sonrasında garanti kapsamın da pürüz bile çıkarmamakta iken Honda için bu durum imkansızdır.
Orijinal yedek parçalarını da servis dışında paylaşmıyor. Herhangi bir parçacıya gidin çok basit bir orijinal yağ filtresini bile bulamayacaksınız.
Uzun süre boyunca bu araçların kullanılacağı düşünülürse kalitesiz yan sanayi malzemelere gebe kalmak an meselesi.
Burada Avrupa araçların avantajı daha fazla. Kaliteli yan sanayi markaları bol miktarda mevcut.
Honda artık keyif vermemeye başladı bana da. Gelecek yaz 2017 Civic aracımı satıp 2020-21 modele çevireceğim. Bir kaç yıl da onu kullanıp muhtemelen Honda'ya sonsuza kadar elveda derim.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
564
Tepki puanı
277
Konum
izmir
Aracınız
Geçen bi parça ihtiyacım oldu benim de. Gelmesi 3 4 ayı bulur dendi.

Hem pahalı, hem yok.

Bu işi çözmeleri lazım artık.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Geçen bi parça ihtiyacım oldu benim de. Gelmesi 3 4 ayı bulur dendi.

Hem pahalı, hem yok.

Bu işi çözmeleri lazım artık.
Honda Türkiye maalesef yıllardır VTEC teklemesi ve parça ulaşılabilirliği olmak üzere çok kolay çözülebilecek birçok hususu nedense önemsemiyor ve bu nedenle uzun süredir sadık müşteri kitlesinde kayıp yaşıyor, politikaları müşteri değil kar esaslı olduğu içinde aynı şekilde devam ediyorlar.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
564
Tepki puanı
277
Konum
izmir
Aracınız
Honda Türkiye maalesef yıllardır VTEC teklemesi ve parça ulaşılabilirliği olmak üzere çok kolay çözülebilecek birçok hususu nedense önemsemiyor ve bu nedenle uzun süredir sadık müşteri kitlesinde kayıp yaşıyor, politikaları müşteri değil kar esaslı olduğu içinde aynı şekilde devam ediyorlar.
Honda bende bitti. Bundan sonra ya Toyota ya Hyundai ya da Renault.

Bulunmayan parça da aks körüğü kelepçesi. Şaka gibi..
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Honda bende bitti. Bundan sonra ya Toyota ya Hyundai ya da Renault.

Bulunmayan parça da aks körüğü kelepçesi. Şaka gibi..
Aks körüğü kelepçesini piyasada satılan başka marka aks körüklerinin kelepçeleriyle karşılaştırıp uyumlu bulursanız piyasadan uyguna alabilirsiniz, orjinal kelepçelerin özel bir kalitesi yok diye biliyorum.
 
Geri
Üst