? Güncel > Benzin / Motorin / Lpg Fiyatları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gkhnbkkl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
O şekilde olduğunda benzin göstergesi sürekli bitti diye uyarı veriyor. Ben hep yarım depo üstü tutuyorum…
FD6larda gösterge sorunu yok, FB7lerde de Eco modellerinde modül mevcut ve aracı her çalıştırdığınızda yeniden yakıtı okuyor.
Her halikarda benzin pompasının sağlığı için deponuz dolu gezmeniz faydalıdır.
 
FD6larda gösterge sorunu yok, FB7lerde de Eco modellerinde modül mevcut ve aracı her çalıştırdığınızda yeniden yakıtı okuyor.
Her halikarda benzin pompasının sağlığı için deponuz dolu gezmeniz faydalıdır.

Hocam dolu iken sıcak havalarda basınç yapıyor, birde benzin bekledikçe aynı kalitede olmayacaktır diye düşünüyorum lpg kullanan için yarım depo ile gezip çeyrek deponun altına düştükçe yarım depoya tamamlamak daha makul gibime geliyor. Birde ağırlık olarak fazladan taşımak da yakıtı az da olsa artıracaktır.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Yazın çeyrek, kışın yarım depo olsa daha güzel olur.

Tam tersi olması gerektiğini düşünüyorum;yazın yarım depo -kışın yarımdan az olabilir en az. Araç lpg de kullanılsa bile benzin pompası çalışır yakıt by-pass hattından depoya geri döner.Yakıt her git gel yaptığında motordan daha fazla ısınarak depoya döner.Benzin pompasının da çalışmasından kaynaklı kendi ısısı da mevcut ve soğumasını benzinin içerisinde olmasıyla yapar.Deponuzda az yakıt varken yakıt daha çabuk ısınır ve pompanın soğumasına yardımcı olmaz.Devamında da pompa arızası kaçınılmaz olur özellikle uzun yol kullanımında.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hocam dolu iken sıcak havalarda basınç yapıyor, birde benzin bekledikçe aynı kalitede olmayacaktır diye düşünüyorum lpg kullanan için yarım depo ile gezip çeyrek deponun altına düştükçe yarım depoya tamamlamak daha makul gibime geliyor. Birde ağırlık olarak fazladan taşımak da yakıtı az da olsa artıracaktır.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Belirttiğiniz açıdan yaklaşımınız mantıklı hocam ama yakıtı yarımın biraz üstünde tutup yarının altına düştükçe çeyreğe gelmeden tamamlamak benzin pompasının ömrü açısından sanki daha sağlıklı olur gibi geliyor.
 
Meslekten kalma alışkanlık midir hep dolu gezme taraftarıyım ve son 5 yıldır hep doludur depom. Zararı olur mu olmaz mi bilmiyorum ama @m2hamid hocam.
 
Benzine 0,82 kuruş,mazota 1,20 kuruş zam yolda bugün yarın yapıştırırlar.şu an ülkedeki araçların çoğu LPG li veya dizel zaten en çok akaryakıt zammından bundan sonra bu araçlar etkilenecek.Çünkü Ülkemizde benzine talep azaldı.Arz talep fiyat.
 
Tam tersi olması gerektiğini düşünüyorum;yazın yarım depo -kışın yarımdan az olabilir en az. Araç lpg de kullanılsa bile benzin pompası çalışır yakıt by-pass hattından depoya geri döner.Yakıt her git gel yaptığında motordan daha fazla ısınarak depoya döner.Benzin pompasının da çalışmasından kaynaklı kendi ısısı da mevcut ve soğumasını benzinin içerisinde olmasıyla yapar.Deponuzda az yakıt varken yakıt daha çabuk ısınır ve pompanın soğumasına yardımcı olmaz.Devamında da pompa arızası kaçınılmaz olur özellikle uzun yol kullanımında.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Evet hocam sistemin çalışma mantığını biliyorum. Çeyrek depo sınır seviyedir. Yazın kısa mesafede kurtarır. Uzun yol yapanlar için yarım depo daha faydalı olur. Kışın ise benzin daha hızlı bittiği için fazla almakta fayda var.
 
Meslekten kalma alışkanlık midir hep dolu gezme taraftarıyım ve son 5 yıldır hep doludur depom. Zararı olur mu olmaz mi bilmiyorum ama @m2hamid hocam.
Belki yakıta çok minimal etkisi vardır, ama benzin pompasının ömrü açısından full gezmek bence faydalı. Bende sürekli benzin seviyesini kontol edemediğim için (çünkü bazen 1-2 hafta aracı hiç kullanmıyorum hep ailede kalıyor) riske girmemek adına benzini fulleyip yarının altına düştüğünü görünce tekrar fullerim.
 
Geri
Üst