Hangi Marka Yakıt

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Fb7'de benzinli ve lpg arasında vites geçişlerinde fark çok belli oluyor. Performans olarak farkı ben de hissetmekte zorlanırım.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Valla aracım burada muhalefet yapmak değil :)
124 bin km ye gelmiş LPG Li aracınızdan inip 124 bine gelmiş sadece benzinde kullanılmış aynı araca binerseniz farkı hissedersiniz.
Şahsen LPG de ve benzinde aracımızın yokuş aşağı inişte motor frenini devreye sokma zamanlaması bile farklı.
Ayrıca İsmail hocamın dediği gibi vites geçişleri çok farklı.
Ha 5 kişi binip araca sıcak havada klima açıp rampa yukarı bi zorlayın aracınızı lpg de ve benzinde o zaman bile fark edersiniz performans farkını


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
436
Çözümler
2
Tepki puanı
334
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Valla aracım burada muhalefet yapmak değil :)
124 bin km ye gelmiş LPG Li aracınızdan inip 124 bine gelmiş sadece benzinde kullanılmış aynı araca binerseniz farkı hissedersiniz.
Şahsen LPG de ve benzinde aracımızın yokuş aşağı inişte motor frenini devreye sokma zamanlaması bile farklı.
Ayrıca İsmail hocamın dediği gibi vites geçişleri çok farklı.
Ha 5 kişi binip araca sıcak havada klima açıp rampa yukarı bi zorlayın aracınızı lpg de ve benzinde o zaman bile fark edersiniz performans farkını


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Eyvallah hocam amacımız muhalefet değil deneyimlerimizi aktarmak?
Ayrıca iki aracı test edebilmek için 124 bin kmde iki aracında eşit parametrelere sahip olması gerekir ki performans kıyaslayalım. Buji, subap ayarı, lpg ayarı gibi. Burada bir test yapmadığımız için kesin verilerimiz yok, o sebeple deneyimlerimizi yazıyoruz. Kesin konuşmak için elimizde sağlıklı ve tek değişken parametrenin yakıt olacağı bir test lazım? Yoksa lpg de daha iyi performans olduğunu öne süren otogaz firmaları da var?
 
Son düzenleme:

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Hocam sağolun
Benim aracım 100 bin km de otomatik 2013 cıvıc
Hiç bir bakımını 1000 km bile aksatmam hatta 10. Yağ bakımı yapılması gerekirken 11. Yağ bakımı yapacağım nasip olursa. Ayrıca bakım olarak sadece yağ bakımı değil de mesela bujilere 100 bin mi 120 bin mi ne yazıyor kitapçıkta ben 80 bin bakımında değiştirdim yani aracıma güvenirim. Önceden 2006 cıvıc ve şuan ki aracım varken sırf zevkine binmeye 2000 ies im de vardı :)
Yani konuyu lpg ye getirecek olursak şuanki aracımda lpg olmasına rağmen ben lpg kullanmıyorum :) aracımı benzinde kullanıyorum.
Lpg o kadar iyi olsa bence bizim ülkemizde benzinden ucuz olmaz, benzin kötü olsa o kadar pahalı olmaz.
Bakın ülkemizde maddi durum iyi olsa lpg li araca rastlamayız bile.
3. Sınıf ülkeler için kullanışlı olan bir yakıt sistemi bana göre.
Lpg firmaları tabiki performans iyi der ama lpg az kalınca depoda gaza biraz fazla basınca araç lpg bitti diye sinyal verip neden benzine geçiyor diye bir sormak lazım :)
Saygılar


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
436
Çözümler
2
Tepki puanı
334
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Hocam sağolun
Benim aracım 100 bin km de otomatik 2013 cıvıc
Hiç bir bakımını 1000 km bile aksatmam hatta 10. Yağ bakımı yapılması gerekirken 11. Yağ bakımı yapacağım nasip olursa. Ayrıca bakım olarak sadece yağ bakımı değil de mesela bujilere 100 bin mi 120 bin mi ne yazıyor kitapçıkta ben 80 bin bakımında değiştirdim yani aracıma güvenirim. Önceden 2006 cıvıc ve şuan ki aracım varken sırf zevkine binmeye 2000 ies im de vardı :)
Yani konuyu lpg ye getirecek olursak şuanki aracımda lpg olmasına rağmen ben lpg kullanmıyorum :) aracımı benzinde kullanıyorum.
Lpg o kadar iyi olsa bence bizim ülkemizde benzinden ucuz olmaz, benzin kötü olsa o kadar pahalı olmaz.
Bakın ülkemizde maddi durum iyi olsa lpg li araca rastlamayız bile.
3. Sınıf ülkeler için kullanışlı olan bir yakıt sistemi bana göre.
Lpg firmaları tabiki performans iyi der ama lpg az kalınca depoda gaza biraz fazla basınca araç lpg bitti diye sinyal verip neden benzine geçiyor diye bir sormak lazım :)
Saygılar


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dediğiniz depoda 3-4 lt gaz kalınca oluyor ki, lpg şamandırası gazı bitmiş gibi algılıyor konumundan dolayı. Hatta lpg yi tekrar aktif ettikten sonra 30-40 km gidebiliyorsunuz. Benzine tabi geçecek ki benzin sürekli devir-daim yapıyor. Performans olayında kişisel deneyimlerinize saygı duyuyorum. LPG ile binmeyebilirsiniz, tercih meselesi. Ben de hiç benzinde binmiyorum? Bu arada 5 kişi epey yokuş çıktığımda oldu, klima açık. Bir fark hissetmedim. Yani elimde geldiğince deneyimlemeye çalışıyorum. 110 bin km de bujilerimi -NGK Laser iridyumları- değiştirdim. LPG de aracım stop etti bir kere, gittim AFR ayarı yaptırdım. O günden beri sorunsuz kullanıyorum (performans farkını hissetmiyorum). Aslında özetle’ LPG kullanımı ekonomiden dolayı tercih ediliyor, doğru. Hepimiz cebimizi düşünüyoruz. Ama “LPG performansı düşürüyor, araba yığılıyor, arıza lambası yakıyor” gibi söylemlerle LPG ye önyargılı olmak bana artık şehir efsanesi geliyor. Hassas bir yakıt, orijinal ateşleme elemanları(buji-bobin), kaliteli yakıt istiyor doğru. Ama bakımlarını düzenli yaptığınız sürece gayet keyifli ve performanslı oluyor. Saygılar✋
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Benzin lpg farkını ben yokuşlarda hissediyorum motorun sesi bile fark ediyor. Ayrıca vites geçişlerindede fark yaratıyor. Gönül benzinli binmek istiyor ama ülkenin ekonomik şartları müsade etmiyor. Benzinli binecek olsaydım gidip atmosferik motorlu araç almazdım. Yeni nesil turbolu araçlar çok daha iyi ve yokuşlarda atmosferikler gibi üzmüyor.
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
Benzin lpg farkını ben yokuşlarda hissediyorum motorun sesi bile fark ediyor. Ayrıca vites geçişlerindede fark yaratıyor. Gönül benzinli binmek istiyor ama ülkenin ekonomik şartları müsade etmiyor. Benzinli binecek olsaydım gidip atmosferik motorlu araç almazdım. Yeni nesil turbolu araçlar çok daha iyi ve yokuşlarda atmosferikler gibi üzmüyor.

Kesinlikle katılıyorum, ilk fırsatta da inşallah benzinli turbo :)


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Performans olarak çok farketmiyor ama sürekli aynı rotada aynı hızda giderken test etme fırsatım olmuştu shell’i. Vpower siye sattıkları aynı yokuşta, 120 hızla CC ile giderken hız düşürmeden devam etmişti. Normal yakıtında hız düşüyor 110’a kadar. Aynı ağırlık ve aynı hava sıcaklığında test ettim. Eminim biraz daha fazla yakıyordur. Sonuçta yakıt enerjisi belli ve verim yakıtla değil arabayla ilgili.

Ek olarak vpower gibi “takviyeli” yakıtlarda deterjan oluyor ve kurumu temizliyor. Ben sırf bu temizleme özelliğinden dolayı dizel aracıma deterjanlı pahalı yakıtlardan alıyorum vpower, ultimate veya Opet’in adını hatırlamadığım versiyonu.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
445
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
Allah LPG nin belasını versin, o kadar diyorum ?
 
Katılım
9 Kas 2019
Mesajlar
156
Tepki puanı
52
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic ES7 2002
Açık ara Shell.. Benzin Lpg Dizel farketmez çok iyi. Sonra BP sonrada hangisini seçersen seç. Opet e sadece lavabo ihtiyaçları için girerim..

EVR-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Benim arac safkan benzinli shellden benzin aldığımda araba farklı anormal çalışıyor normalde hep shell kullanırım ama bu aralar opetten kullanmaya başladım onda bir sıkıntı yok şimdilik?
 
Geri
Üst