Arabayı evin önünde babamla birlikte calistirdik hararet biraz yükseldi devirdaim termostad açtı radyoter ısındı fan çalıştı ama çok kısa sürdü toplam 2_3 saniye felan sürdü uzun sürmedi
> Tarif ettiğiniz yer 90 değil. Dediğiniz 100-115 arası bende eskiden hararet problemi yaşadım. Anlık obd'den takip ediyordum. Hangi aralık kaç derece ezberledim. O civarda benimde yedek depo fokurduyordu. Sizin araç hararetten fokurdama yapmış olabilir. Buda daha önceden yazmış olduklarımızı hepten değiştirir!Benim gördüğüm onun 2 tık yukarısında hararet göstergesi ve ondan hiç yukarıya çıkmıyor.
Peki hocam şimdi benim araç hararet yapmış ise tekrar mi conta değişecek motor yapılacak ?> Tarif ettiğiniz yer 90 değil. Dediğiniz 100-115 arası bende eskiden hararet problemi yaşadım. Anlık obd'den takip ediyordum. Hangi aralık kaç derece ezberledim. O civarda benimde yedek depo fokurduyordu. Sizin araç hararetten fokurdama yapmış olabilir. Buda daha önceden yazmış olduklarımızı hepten değiştirir!
> Termostat yeni, kapak orjinal olsun kırmızı beyaz renkte 1.1 bar, fan güzel çalışıyor. Bu işlemleren sonra hala yüksek ise başka birşey vardır. Radyatör tıkalı veya hortumar çatlak su azalıyor vaya devir daim yeterince suyu döndüremiyor. Motor yapıldığında devir daim değilmiş mi bir sormak lazım. Tek tek takip edilecek.
> Fan devreye 97'de girer. Kısa süre çalışır. Sonra ısı 93 dereceye düşer. Sirkülasyonu böyledir.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...
>Hararetin dereceleri var. Bende conta değişmedi. Conta için testi yukarıda söyledim. Birde ek olsun regülatörden kaçak varsa gaz su sistemine girer boloncuklar oluştur. Su sisteminin ısısını ekstra yükseltir. Bağlantı yerlerindeki kelepçelerde önemli.Peki hocam şimdi benim araç hararet yapmış ise tekrar mi conta değişecek motor yapılacak ?
Yedek depodaki antifiriz ağzına kadar full doluymuş usta öyle söyledi olurda hava kalmışsa radyatörde içine çeksin diye fulledim dedi ondan taşmış olma ihtimali var ben Mersin'de yaşıyorum Mersin'de iyi bir Honda ustası var mı bilmiyorum.>Hararetin dereceleri var. Bende conta değişmedi. Conta için testi yukarıda söyledim. Birde ek olsun regülatörden kaçak varsa gaz su sistemine girer boloncuklar oluştur. Su sisteminin ısısını ekstra yükseltir. Bağlantı yerlerindeki kelepçelerde önemli.
> Su azalıyorsa bir yerden kaçak vardır. Hararet yükselir.
> Devir daim güzel oluyor mu? Tıkanıklık var mı?
Bu ve benzeri takipler yapılmalı. Bu araçla uzun yola çıkmayın. Tanıdığınız iyi bir tamirci veya Honda ustası ile güzel takip edilmeli.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Benim kapaktan dolayı su azaltıyordu. 1.1 orjinal ile değiştirdik problem çözülmüştü. Zaten tamircim direk bunu takalım dedi. Önceki orjinal değildi. Eskiler metal kapak. Sonra çıkanlar bunun aynısı sadece çevresi plastik muhafazası var. İkiside yuvaya çuk diye oturuyor.Benim kapak 0.9bar idi vtec2de. 1.1 olduguna emin miyiz hocam yoksa ben mi yanlis hatirliyorum? @h.k_ahmet
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
> Evet yedek deponun yarısı dolu olmalı. Fazla varsa basınç onu atar. Benim bildiğim eksik olursa radyatör kapağından ekleme yaparım.Yedek depodaki antifiriz ağzına kadar full doluymuş usta öyle söyledi olurda hava kalmışsa radyatörde içine çeksin diye fulledim dedi ondan taşmış olma ihtimali var ben Mersin'de yaşıyorum Mersin'de iyi bir Honda ustası var mı bilmiyorum.
O zaman çok korkmayın. Sizin ısıyı dijital bir göstergeden takip etmek gerekiyor. Göstergede bizi yanıltabilir.Benim hararet Cizgim sürekli bu sekilde nurdan yukarida olduğunu hiç görmedim