Bu hız bildirimlerinde trafik radar ekranları, araç ekranı ve gps ile sürekli karşılaştırmışımdır, Hepsi birbirinde az da olsa farklı çıkıyor.
GPS de zaten sinyal gecikmesi oluyor, hızla giderken sert fren yaptığınızda gps e göre daha doğrusu (navigasyon) araç biraz daha ilerliyor. Kaldıki takipte gps güvenli olsa radar sistemleri kullanılmazdı. (havacılık vs.). Bu neden ile GPS ile hız takibine güvenmiyorum
Araç ekranı tedbir amaçlı sanırım, hızı gerçekte olandan biraz fazla gösteriyor diye düşünüyorum. Trafik radarları da keza araçta gördüğümün üzerine birkaç eklediği durumlar olmuştu velhasıl araçla birebir aynı olanını pek görmedim.
Araç ekranının doğruluğunu anlamanın en sağlamı, tahrik almayan tekerden ( bizim için arka), o tekerin güncel net çap bilgisi ölçülüp dyno ile anlaşılır diye düşünüyorum. Eğerki ölçüm ön tekerlerden ise dediğiniz gibi çok azda olsa bir patinaj vardır, ki tekerlerin aşınmasındaki bir etkende budur. (1 sırada bence fren, 2. sırada manevra , 3. sırda ivmelenme aşınları (patinajcılar hariç
)
3 saat , 1 saat sürekli 130km ile gidilebilecek yol bulmak da zor olsa gerek. Aracın kendisi virajlarda yada yokuşlarda 130km/h gitmeye yetse bile yokuş ve virajlarda tekerlerde o çok az da olsa dediğimiz patinaj olmalıdır diye düşünüyorum.