Civic FE1 Hızlanırken gelen sesler?

Katılım
22 Şub 2023
Mesajlar
70
Tepki puanı
24
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Samet çolak
Yaş
28
Aracınız
Civic FE1 2021
Merhaba arkadaşlar,
Son zamanlarda Civic 1.5 182 hp VTEC Turbo ile birkaç video çektim ve araçla biraz gazlama yaptım. Yaklaşık 40-50 dakika boyunca çeşitli hızlarda (top speed denemeleri dahil) sürdüm. Hızım bazen 208 km/h, bazen 200 km/h ve bazen de 190 km/h civarındaydı. Arabayı biraz zorladım yani. Ancak hızlanırken motordan garip bir ses geldiğini fark ettim. Bu sesi videoya kaydettim ve şimdi paylaşıyorum.
Aracım şu anda yaklaşık 40.000 km’de ve bakımını Nisan başında gerçekleştirdim. Ayrıca, şanzıman yağı 1,5 yıl önce 20.000 km’de değiştirilmişti. Normalde araç çok sağlam, ama bu ses biraz dikkatimi çekti. Acaba bu durum normal mi? Veya başka bir soruna işaret ediyor olabilir mi?
Herkesin görüşlerini merak ediyorum. Video ile beraber yorumlarınızı bekliyorum.

Aşağıdaki video bana ait. Ses garip geldi normal mi sorun mu var ? Anlayanlar bakabilir mi ?

 
Hocam yetkili servis ustasından bakım esnasında aldığım bilgiye istinaden şunu diye bilirim. 129 HP eco fe1 versiyonlarında eski tip cvt olduğu ve soğutucusu olmadığı fakat 182hp fe1 versiyonlarında daha güçlü cvt olduğu ve soğutucusunun bulunduğunu söylemişti
Yetkili servisteki usta bana da aynısını söyledi 182 hp olanlarla accorddaki sanziman ayni bunlar soğutuculu dedi. 129 hp olanlar eski tip cvt bunu kullanıcılar bilmez diye eklemişti.
 
Civicteki gürültü ve uğultu desibel ile ölçülemez. Kulağın duyduğu, bambaska bişey otobanda heleki aldıgı rüzgar sesinin yol sesinin haddi hesabı yok cam acık gibi resmen. Bu araban sogutan yegane şey bu.

Uğultu ,gürültü neden desibel ile ölçülemiyor anlayamadım? sizin kulağınız ile duyduğunuzun çok daha fazlasını 10hzleri ,40khzleri bile duyabilen profosyonel bir cihaz neden sizin çok kısıtlı işitme yeteğenizden düşük kabiliyete sahip olsun?

yada Adac vb çok ciddi kurumlar yanlışmı yapıyor DB ölçerek? uğultu,gürültü bunlar sabit sesler hani pazarteside ,çarşambada gitseniz 150kmhye ulaştığınızda aynı şeyleri duyarsınız ve bunları gayet net şekilde iyi bir mikrofon ölçer .

bana trim sesi deseniz anlayacağım hani o ara ara olup gıcık eden bir ses ve sabit olmadığı için ölçümde çıkmayabilir ama açıkcası o konudada FE octaviadan kat ve kat başarılı eğer siz Octaviada trim sesi yok diye düşünüyorsanız emin olun yanılıyorsunuz.

bu arada yol sesi,rüzgar sesi motor yalıtımı iyi olan araçta daha ön plana çıkıp size sanki daha yüksekmiş gibi gelebilir ve size bunu 8 araçta profrosyonel yalıtım yapmış yaptırmış biri olarak söylüyorum. atıyorum hem elektrikli hem benzinli olan bir araca binin mesela peugeot 308 1.2 puretech ve E (elektrikli) ikisine arka arkaya binin benzinlide rüzgar sesi,yol sesi daha az diyeceksinizdir oysa bunu demenizin sebebi elektriklide motor sesinin olmayışı sadece.
 
Son düzenleme:
bu sesi duyduğunuzda anlayınki CVT artık ısındım zorlanıyorum diyor, aşırı yokuş yukarı ve aşırı sıcak bir uzun yolda sürdüğüm durum haricinde nadiren uzun soluklu duydum genelde ancak güçlü ara hızlanmalarda kısa süreli, yayla yollarında aşırı yokuş yukarı kısa süreli duymuşluğum oldu ama düz yolda bu denli keskin ve uzun uzun duyuyorsanız artık biraz dozu düşürmekte fayda var.

araç soğuduğunda yeniden normale dönüyorsa sorun yok ama sorun olacak ana gelmesi içinde beklemeyin riske atmayın derim youtubeda 10larca videonuz var hepsi leon ile golf ile audi ile kapışma,0-200kmh vb videolar buda genel anlamda bana sürüş tarzınız hakkında bir fikir veriyor açıkcası bu aracın doğasında hız yapmak yok (esasında 1.5tsinda yok ama milletimizin gücü anca buna yetiyor işte) ,zorlamayın derim.

bu arada 1001 eleştri almış videolarınız ama açıkcası octavia 1.5 tsi sahibide oldum, eşime formentorda aldım beğenmeyince şu an polo 1.0tsida ve hiçbirinde yalıtım milletimizin beklediği gibi iyi değildi nedense alman olunca herkes kral sanıyor japon olunca teneke oysa 130kmh hızda octavia ile civic arasında 2db kabin sesi farkı var oda inanılmaz düşük bir değer dahası octavia çok ama çok daha fazla trim sesine sahip bir araçtı hele hele Adananın sıcağında resmen dokunduğunuz her parçadan sinir bozucu şekilde ses geliyor ancak teyp ile bastırarak sürüyordum:

Hocam FE LERDE ŞANZIMAN SOĞUTUCU VAR MI YOK MU? konulmamış ise neden konulmamıştır acaba ?

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hocam FE LERDE ŞANZIMAN SOĞUTUCU VAR MI YOK MU? konulmamış ise neden konulmamıştır acaba ?

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

inanın varmı yokmu bilmiyorum ama yok diyen arkadaşımıza itimat ediyorum anlayan biri olduğu belli,
soru şu var yok kenara bırakın hiç FE kasa CVT arızası duydunuzmu? 4 yılda sadece ABD'de 1milyon araç satan bir kasa bu ve neredeyse hiç CVT arızası okumadım diyebilirim 3-5 konu haricinde ki bu ABD'de arkadaşlar 250hp + güçlere çıkartıp pist kullanımı yapıyor bizim gibi gündelik aile aracı olarakda kullanmıyor.
 
1745921082190.png
Servis ustalarının soğutucu var dediği zımbırtı bu arkadaşlar. Bunun adı 'CVT Warmer'. Adı üstünde warmer yani ısıtıcı. Kendi aracıma CVT Cooler yapmadan önce bana da bunun soğutucu olduğunu söylüyorlardı. Honda servis ustalarının çok bir şeyden anladığını düşünüyorsanız inanın yanılıyorsunuz. Kendi arabamın yapım sürecinde kendileri ile çok içli dışlı olduğum için ne kadar bir şeyden anlamadıklarını ve her bakım esnasında arabamın bir yerlerine verilen zararlardan ne kadar özensiz çalıştıklarına şahit oldum. Youtube'da ve Malezyalı tuning firmaları ile ilgili biraz araştırma yaparsanız adamların yaptığı ilk upgrade'in CVT Cooler takmak olduğunu göreceksiniz. Amerika ve Asya pazarında araçlar maalesef CVT Cooler'lı şekilde gelmiyor. Onuncu jenerasyon Honda Civic için de bu böyleydi, sadece Avrupa ve Türkiye pazarındaki Civic'lerde CVT Cooler vardı. Neden konulmamış sorusuna gelecek olursak da bu soruyu Hondaya sormak lazım.
 
Ekli dosyayı görüntüle 273195
Servis ustalarının soğutucu var dediği zımbırtı bu arkadaşlar. Bunun adı 'CVT Warmer'. Adı üstünde warmer yani ısıtıcı. Kendi aracıma CVT Cooler yapmadan önce bana da bunun soğutucu olduğunu söylüyorlardı. Honda servis ustalarının çok bir şeyden anladığını düşünüyorsanız inanın yanılıyorsunuz. Kendi arabamın yapım sürecinde kendileri ile çok içli dışlı olduğum için ne kadar bir şeyden anlamadıklarını ve her bakım esnasında arabamın bir yerlerine verilen zararlardan ne kadar özensiz çalıştıklarına şahit oldum. Youtube'da ve Malezyalı tuning firmaları ile ilgili biraz araştırma yaparsanız adamların yaptığı ilk upgrade'in CVT Cooler takmak olduğunu göreceksiniz. Amerika ve Asya pazarında araçlar maalesef CVT Cooler'lı şekilde gelmiyor. Onuncu jenerasyon Honda Civic için de bu böyleydi, sadece Avrupa ve Türkiye pazarındaki Civic'lerde CVT Cooler vardı. Neden konulmamış sorusuna gelecek olursak da bu soruyu Hondaya sormak lazım.

emin olmamakla beraber CVT warmer dediğiniz ürün aynı anda CVT cooler görevide görüyor olabilir ve tam ben aklımda bunu düşünürken googleda yazdım birebir aynı soruyu üye olduğum forumda biri yazmış ve cooler üreticisi Honda modifikasyon canavarı PRL cevap veremediği gibi üretiği CVT cooler kitininde üretimini durdurmuş:

@briq4 sorduğu : https://www.civicx.com/forum/threads/cvt-cooler.15109/page-2

warmer dediğimiz parçanın çalışma prensibi motorun ısısını cvt şanzımana iletmek ve CVT nin daha seri ısınmasını sağlamak burada sebeb CVTnin motor gibi buji,yanma vs gerçekleştirmediği için motor 3dkda ısınırken CVT belki 30dkda ısınacak ve bu süreyi bu sistemi kullanarak 30dkdan 3dkya düşürerek CVT nin içindeki yağın koruyucuğulunu artırmak/hızlandırmak.

ama asıl soru şu bu warmer eğer radyatör devirdaim ile çalışıyorsa nasılki motor 300clere çıkmasına engel oluyorsa radyatör,su pompası soğutma sistemi bu CVT warmerındanda aynı derecede su devir daim yapacağı için (90-110c arası) CVT nin bu ısıdan yukarıları görmesine mani olmaya yarayacak ve bir yandan cooler görevide görmüş olacak.

tabiki safkan ızgarası yüzeyi büyük olan adam akıllı cooler gibi olmayacak ama hiç olmamasından daha etkili olacağı ve soğutacağı teknik anlamda doğru gibi?
 
emin olmamakla beraber CVT warmer dediğiniz ürün aynı anda CVT cooler görevide görüyor olabilir ve tam ben aklımda bunu düşünürken googleda yazdım birebir aynı soruyu üye olduğum forumda biri yazmış ve cooler üreticisi Honda modifikasyon canavarı PRL cevap veremediği gibi üretiği CVT cooler kitininde üretimini durdurmuş:

@briq4 sorduğu : https://www.civicx.com/forum/threads/cvt-cooler.15109/page-2

warmer dediğimiz parçanın çalışma prensibi motorun ısısını cvt şanzımana iletmek ve CVT nin daha seri ısınmasını sağlamak burada sebeb CVTnin motor gibi buji,yanma vs gerçekleştirmediği için motor 3dkda ısınırken CVT belki 30dkda ısınacak ve bu süreyi bu sistemi kullanarak 30dkdan 3dkya düşürerek CVT nin içindeki yağın koruyucuğulunu artırmak/hızlandırmak.

ama asıl soru şu bu warmer eğer radyatör devirdaim ile çalışıyorsa nasılki motor 300clere çıkmasına engel oluyorsa radyatör,su pompası soğutma sistemi bu CVT warmerındanda aynı derecede su devir daim yapacağı için (90-110c arası) CVT nin bu ısıdan yukarıları görmesine mani olmaya yarayacak ve bir yandan cooler görevide görmüş olacak.

tabiki safkan ızgarası yüzeyi büyük olan adam akıllı cooler gibi olmayacak ama hiç olmamasından daha etkili olacağı ve soğutacağı teknik anlamda doğru gibi?
Günlük kullanımda gaza %15 basanlar için sadece bu parçanın bulunması uygun. Tuzladan Ataşehir'e gittiğim zamanlar yolun sonunda 98-102c'leri görüyordu. Otobanda biraz hızlı ilerlemek isterseniz zaten 110+ c'leri rahatlıkla görüyor ki CVT yağı bir yerden sonra özelliğini kaybedip şanzımana zarar vermeye başlıyor. Burada anlatmak istediğim görseli bulunan alüminyum bloğun yeterli olmadığı ve Malezya'da bu bloğu söküp attıkları. PRL kendi kitini üretimini durdurdu fakat Amerikada insanlar ETL marka CVT Cooler'ı araçlarına takmaya devam ediyor. En azından tuning camiasında böyle. CVT'nin nasıl can çekiştiğine dair loglar elimde duruyor ve bir diğer problem ise bu kadar çabuk ısınıp şanzımanın kolay kolay soğumaması.
 
Günlük kullanımda gaza %15 basanlar için sadece bu parçanın bulunması uygun. Tuzladan Ataşehir'e gittiğim zamanlar yolun sonunda 98-102c'leri görüyordu. Otobanda biraz hızlı ilerlemek isterseniz zaten 110+ c'leri rahatlıkla görüyor ki CVT yağı bir yerden sonra özelliğini kaybedip şanzımana zarar vermeye başlıyor. Burada anlatmak istediğim görseli bulunan alüminyum bloğun yeterli olmadığı ve Malezya'da bu bloğu söküp attıkları. PRL kendi kitini üretimini durdurdu fakat Amerikada insanlar ETL marka CVT Cooler'ı araçlarına takmaya devam ediyor. En azından tuning camiasında böyle. CVT'nin nasıl can çekiştiğine dair loglar elimde duruyor ve bir diğer problem ise bu kadar çabuk ısınıp şanzımanın kolay kolay soğumaması.


hocam dediğim gibi sizin gibi seri kullanacak,stage 2 vs yüklenecek kullanıcılar için bencede yararlı bir ekipman,
fakat şahsi fikrim gündelik aracını kullanan insanlar için stock sistemi yeterli geliyor olsa gerek.
 
hocam dediğim gibi sizin gibi seri kullanacak,stage 2 vs yüklenecek kullanıcılar için bencede yararlı bir ekipman,
fakat şahsi fikrim gündelik aracını kullanan insanlar için stock sistemi yeterli geliyor olsa gerek.
Gündelik sağa sola gitmelik kullanan için elbette yeterli, ama uzun yolda yüksek hızlarda giden ya da sert ara hızlanmalar seven arkadaşlar için yeterli olduğunu düşünmüyorum. Şunu tavsiye edebilirim kullanıcı arkadaşlara, CVT şanzımanın ömrü yağına bağlı, günlük kullananlar için değil fakat seri kullanan arkadaşlar yağ değişimi için 2 yıl ya da 40.000km'yi beklememeliler.
 
Geri
Üst