Honda 1.5 Turbo hakkında bilmeniz gereken bilgiler

2023 Eylül sonunda almıştım aracımı, şu anda 6300km de. Motor yağı değişim uyarısı vermeye başladı. 1 yıl ya da 10.000km değişim olur biliyordum. Böyle bir durum ile karşılaşan oldu mu?
Bu konuyu araştırdım hocam sorun yağa yakıt karışması Amerika da tamirciler bu yüzden erken yağ değişimi yapıyor 1.5 motor eski 1.8 2.0 ve 1.6 gibi sağlam değil maalesef L15 serisi bütün motorlarda durum böyle ne yazık ki

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
224
Tepki puanı
221
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Bu konuyu araştırdım hocam sorun yağa yakıt karışması Amerika da tamirciler bu yüzden erken yağ değişimi yapıyor 1.5 motor eski 1.8 2.0 ve 1.6 gibi sağlam değil maalesef L15 serisi bütün motorlarda durum böyle ne yazık ki

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



maalesef ülkemizde motor ve otomotiv teknik bilgi halk arasında oldukça düşük bu sebeble herşeyi ancak kulaktan dolma öğreniyoruz ve itimat ediyoruz doğru yada yanlış.


1) Dünyadaki çoğu direkt enjeksiyon motoru yağına benzin karıştırır bu aşağıdaki videoda 3.07snde anlatığı notkada gayet iyi anlaşılır diye düşünüyorum,
port enjeksiyon (eski tip manifoldan enjeksiyon) motorda benzin ve emme manifoldundan emilen havanın karışma süresi oldukça uzun oysa direkt enjeksiyonda bu aşırı kısa ve yetersiz bu sebeble silindirin segmanından içeriye kolayca sızdırılıyor özelliklede yüksek sıkıştırmalı ev turbolu motorlarda

2) yine Direkt enjeksiyonda enjektör motor yanma odasında olduğundan valflerin üzerine eski port tip enjeksiyondaki gibi artık yakıt püskürtülemiyor buda valfin zamanla kurum bağlamasına sebeb oluyor (eski tip enjeksiyonda bu valfe sıkılan yakıt/benzin kurumu aşındırıyor,temizliyordu) buda zamanla valfin tam kapanmamasına sebeb oluyor , videodaki 2.12sn görüntü daha iyi anlatır

3) piyasada bildiğiniz çokkkkk araçta yağ yakımı ve yağa benzin karışımı söz konusu bu sadece Hondaya ait bir durum değil, videoda 5.47snde Hyundai GDI ler 6.03de benzin sızdıran Hyundai,Kia pompaları, 12.31snde içine tam %8 benzin karıştırılan VW TSI motoru (uçuk derecede yüksek oran bu) ,12.34snde Ford Ecoboost benzin oranı %4.9


4) sorun belkide L15 motorunun tam tersine fazlasıyla sağlıklı olması, nasıl diyeceksiniz? arkadaşlar çoğu üretici (tsi motorlara bakabilirsiniz) 1000kmde 100ml yağ yakımına kadar bile müsade ediyor bu 10bin kmde 1lt yağ demek ve çoğu bu değerin bile çok çok üzerinde yakıyor işte bu yağa karışan benzini gizliyor/saklıyor çünkü L15 deki gibi yağ çubuğunda artma söz konusu olmuyor aksine eksilme oluyor kimse kalkıp yağda benzin varmışı göremiyor,konuşmuyor oysa yağ testlerinde bolca benzin karışımı söz konusu özetle zavallı hondanın suçu yağ yakmıyor olması.


5) koşullar, arkadaşlar direkt enjeksiyon motora sahipseniz bu motorda üzerine yüksek sıkıştırma oranına sahip ise (bizdeki evet) ve yüksek basınçlı turboya sahip ise (bizdeki evet) bu durumda yağ ne kadar süre soğuk kalıyor ise okadar motora yağ karışma olasılığı artıyor.

videoda 17.26snde Honda HRV 1.5 turbo aracı detaylıca test ediyorlar ve sonucunu gösteriyor dışarıda hava 8c iken motorun 84c ulaşması için şehir içinde 8dk 10sn, otoban kullanımında ise 4dk 46sn gereksinim duyuyor, yağın ise ısınması için şehiriçi 17.50sn gerekliyken otobanda 15.20sn gerekli.

videodada adamında dediği /uyardığı gibi bir insan 12dk ve altı olan mesafelerde git(12dk ve altı) ve gel (12dk ve altı) yapıyor ise o motorun yağı yeteri kadar ısınmamış benzinin karışma olasılığı okadar artmış oluyor. bu tarz kullanıma sahip insanlara benim şahsen yönlendirmem 10bin km yerine 5-6bin kmde yağ değiştirmeleri.

son olarak neden Direkt enjeksiyon ozaman soruna yanıt lazım madem bu kadar sorunlu? işte orasını bende sevmiyorum şahsen bende port enjeksiyonun sorunsuzluğunu tercih ederim ama güncel emisyon kuralları olsun,yakıt fiyatları olsun üreticileri direkt enjeksiyona mecbur kılıyor çünkü direkt enjeksiyon sayesinde daha yüksek sıkıştırma oranı kullanımına müsade oluyor= daha iyi yakıt yakımı= daha yüksek verim,az yakıt tüketimi ve daha düşük emisyon

 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,136
Tepki puanı
530
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
maalesef ülkemizde motor ve otomotiv teknik bilgi halk arasında oldukça düşük bu sebeble herşeyi ancak kulaktan dolma öğreniyoruz ve itimat ediyoruz doğru yada yanlış.


1) Dünyadaki çoğu direkt enjeksiyon motoru yağına benzin karıştırır bu aşağıdaki videoda 3.07snde anlatığı notkada gayet iyi anlaşılır diye düşünüyorum,
port enjeksiyon (eski tip manifoldan enjeksiyon) motorda benzin ve emme manifoldundan emilen havanın karışma süresi oldukça uzun oysa direkt enjeksiyonda bu aşırı kısa ve yetersiz bu sebeble silindirin segmanından içeriye kolayca sızdırılıyor özelliklede yüksek sıkıştırmalı ev turbolu motorlarda

2) yine Direkt enjeksiyonda enjektör motor yanma odasında olduğundan valflerin üzerine eski port tip enjeksiyondaki gibi artık yakıt püskürtülemiyor buda valfin zamanla kurum bağlamasına sebeb oluyor (eski tip enjeksiyonda bu valfe sıkılan yakıt/benzin kurumu aşındırıyor,temizliyordu) buda zamanla valfin tam kapanmamasına sebeb oluyor , videodaki 2.12sn görüntü daha iyi anlatır

3) piyasada bildiğiniz çokkkkk araçta yağ yakımı ve yağa benzin karışımı söz konusu bu sadece Hondaya ait bir durum değil, videoda 5.47snde Hyundai GDI ler 6.03de benzin sızdıran Hyundai,Kia pompaları, 12.31snde içine tam %8 benzin karıştırılan VW TSI motoru (uçuk derecede yüksek oran bu) ,12.34snde Ford Ecoboost benzin oranı %4.9


4) sorun belkide L15 motorunun tam tersine fazlasıyla sağlıklı olması, nasıl diyeceksiniz? arkadaşlar çoğu üretici (tsi motorlara bakabilirsiniz) 1000kmde 100ml yağ yakımına kadar bile müsade ediyor bu 10bin kmde 1lt yağ demek ve çoğu bu değerin bile çok çok üzerinde yakıyor işte bu yağa karışan benzini gizliyor/saklıyor çünkü L15 deki gibi yağ çubuğunda artma söz konusu olmuyor aksine eksilme oluyor kimse kalkıp yağda benzin varmışı göremiyor,konuşmuyor oysa yağ testlerinde bolca benzin karışımı söz konusu özetle zavallı hondanın suçu yağ yakmıyor olması.


5) koşullar, arkadaşlar direkt enjeksiyon motora sahipseniz bu motorda üzerine yüksek sıkıştırma oranına sahip ise (bizdeki evet) ve yüksek basınçlı turboya sahip ise (bizdeki evet) bu durumda yağ ne kadar süre soğuk kalıyor ise okadar motora yağ karışma olasılığı artıyor.

videoda 17.26snde Honda HRV 1.5 turbo aracı detaylıca test ediyorlar ve sonucunu gösteriyor dışarıda hava 8c iken motorun 84c ulaşması için şehir içinde 8dk 10sn, otoban kullanımında ise 4dk 46sn gereksinim duyuyor, yağın ise ısınması için şehiriçi 17.50sn gerekliyken otobanda 15.20sn gerekli.

videodada adamında dediği /uyardığı gibi bir insan 12dk ve altı olan mesafelerde git(12dk ve altı) ve gel (12dk ve altı) yapıyor ise o motorun yağı yeteri kadar ısınmamış benzinin karışma olasılığı okadar artmış oluyor. bu tarz kullanıma sahip insanlara benim şahsen yönlendirmem 10bin km yerine 5-6bin kmde yağ değiştirmeleri.

son olarak neden Direkt enjeksiyon ozaman soruna yanıt lazım madem bu kadar sorunlu? işte orasını bende sevmiyorum şahsen bende port enjeksiyonun sorunsuzluğunu tercih ederim ama güncel emisyon kuralları olsun,yakıt fiyatları olsun üreticileri direkt enjeksiyona mecbur kılıyor çünkü direkt enjeksiyon sayesinde daha yüksek sıkıştırma oranı kullanımına müsade oluyor= daha iyi yakıt yakımı= daha yüksek verim,az yakıt tüketimi ve daha düşük emisyon

Bu konuda bu kadar bilgiye sahip olmanız beni sevindirdi grupta bu mevzulara hakim birilerini görmek beni daha da sevindiriyor sizin bu güzel ve bilgi dolu paylaşımınıza kesinlikle katılıyorum ve destekliyorum umarım piyasadaki tek sorunlu motor Hondanın l15 serisi motorları gibi izlenim vermemişimdir Hondanın kendi motorları arasında bir karşılaştırmamdır.

Diğer sorum ise peki neden 1.5 direk enjeksiyonlu bu motoru tercih edelim çünkü ben bu motora geçip 193 Accord motoruna LPG taktırıp yıllarca kullanmak istiyordum ama görünen o ki motor ve turbo ömrü yağ seyrelmesi kaynaklı uzun olmayacaktır sürekli yağ değişimi yapsak bile ki 5 bin km gerçekten şu ekonomide servis dışı bile olsa mutlaka zorlar benim bütçemi ve asla yan sanayi ürün kullanmak istemeyen biri olarak.

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
224
Tepki puanı
221
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Bu konuda bu kadar bilgiye sahip olmanız beni sevindirdi grupta bu mevzulara hakim birilerini görmek beni daha da sevindiriyor sizin bu güzel ve bilgi dolu paylaşımınıza kesinlikle katılıyorum ve destekliyorum umarım piyasadaki tek sorunlu motor Hondanın l15 serisi motorları gibi izlenim vermemişimdir Hondanın kendi motorları arasında bir karşılaştırmamdır.

Diğer sorum ise peki neden 1.5 direk enjeksiyonlu bu motoru tercih edelim çünkü ben bu motora geçip 193 Accord motoruna LPG taktırıp yıllarca kullanmak istiyordum ama görünen o ki motor ve turbo ömrü yağ seyrelmesi kaynaklı uzun olmayacaktır sürekli yağ değişimi yapsak bile ki 5 bin km gerçekten şu ekonomide servis dışı bile olsa mutlaka zorlar benim bütçemi ve asla yan sanayi ürün kullanmak istemeyen biri olarak.

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, sorunuza cevaplarım şu şekilde olur açıkcası.


1) güncel bir kasa/şase/araç almak istiyorsak elimiz mecbur güncel emisyon kurallarına uygun motora sahip araç almamız gerekiyor bu durumda her türlü bir şekilde direkt enjeksiyonlu bir motora denk geleceğiz dahası türkiyenin vergilendirmesi vs göz önünde bulundurulunca geneldede bu 1600cc veya altı turbolu bir ünite olacak.

yada..

Eski port enjeksiyonlu motora sahip ve sizi tatmin eden bir ikinci el araç alacaksınız ama unutmayınki direkt enjeksiyon başlayalı epey zaman oldu.

2) dediğim gibi direkt enjeksiyonlu araçlar arasında tsilar vs olsun bunlara kıyas ile L15 Turbo ünite oldukça sağlam neredeyse hiç arıza çıkarmayan sorunsuz bir motor yağa benzin karışıyor olabilir asıl soru sorun çıkarıyormu? bu soruya pek nadir evet cevabı alıyor L15 pek görmedim segman,piston,turbo vb parçanın arızalandığını araç yazılım vs ile aşırı yüklü olmadıkça


3) esasında çözümüde son derece kolay bir durumdan bahsediyoruz günlük 12km tek yön altı süren insanlar bir tık daha riskte bu günde 10km git ve 10km gel bile olsa 22 iş gününden ayda 440km yapar hafta sonlarıyla beraber 550km olsa bu insanın 11 ayda 6000km yapacak ee zaten ona tam denk gelecek şekilde 1yıl/10000km bakım aralığı var özetle adam sadece bakıma gidecek sorun bitti gitti sonuçta 10bin km olmadan değiştirmiş olacak zaten.


acıkcası ben olsam fazla kafaya takmazdım gönül rahatlığıyla gider alırdım gönlümden geçen aracı Honda ve Toyota cidden çok iyi ödevini yapan firmalar
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
224
Tepki puanı
221
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Bu arada altını çizmeyelimki özellikle Adana,Antalya,Mersin,İzmir gibi nispeten sıcak illerimizde kışın bile çok soğuk olmayan illerimizdeki Hondalar neredeyse tamamen sorunsuzlar ben bu konuda baya takıntılı davrandım ve aracımdaki yağ benzin oranı Adananın en soğuk hava koşullarında bile kayda değer bir seviye değildi yazın ise yok denilebilecek kadar düşüktü.

nasıl bir memleket ise yazın araca biniyorsunuz öğlen sıcağında araç 4-5 saat oturmuş olmasına rağmen motor sıcaklık seviyesi 3 :) motor 20snde tam sıcaklığa ulaşıyor dışarısı +40c olunca :)
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,136
Tepki puanı
530
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim, sorunuza cevaplarım şu şekilde olur açıkcası.


1) güncel bir kasa/şase/araç almak istiyorsak elimiz mecbur güncel emisyon kurallarına uygun motora sahip araç almamız gerekiyor bu durumda her türlü bir şekilde direkt enjeksiyonlu bir motora denk geleceğiz dahası türkiyenin vergilendirmesi vs göz önünde bulundurulunca geneldede bu 1600cc veya altı turbolu bir ünite olacak.

yada..

Eski port enjeksiyonlu motora sahip ve sizi tatmin eden bir ikinci el araç alacaksınız ama unutmayınki direkt enjeksiyon başlayalı epey zaman oldu.

2) dediğim gibi direkt enjeksiyonlu araçlar arasında tsilar vs olsun bunlara kıyas ile L15 Turbo ünite oldukça sağlam neredeyse hiç arıza çıkarmayan sorunsuz bir motor yağa benzin karışıyor olabilir asıl soru sorun çıkarıyormu? bu soruya pek nadir evet cevabı alıyor L15 pek görmedim segman,piston,turbo vb parçanın arızalandığını araç yazılım vs ile aşırı yüklü olmadıkça


3) esasında çözümüde son derece kolay bir durumdan bahsediyoruz günlük 12km tek yön altı süren insanlar bir tık daha riskte bu günde 10km git ve 10km gel bile olsa 22 iş gününden ayda 440km yapar hafta sonlarıyla beraber 550km olsa bu insanın 11 ayda 6000km yapacak ee zaten ona tam denk gelecek şekilde 1yıl/10000km bakım aralığı var özetle adam sadece bakıma gidecek sorun bitti gitti sonuçta 10bin km olmadan değiştirmiş olacak zaten.


acıkcası ben olsam fazla kafaya takmazdım gönül rahatlığıyla gider alırdım gönlümden geçen aracı Honda ve Toyota cidden çok iyi ödevini yapan firmalar
O zaman mantıklı karar güncel fc5 ile devam edip ilerleyen yıllarda daha da güncel bir motora geçmek mantıklı olacaktır yaşadığım yer soğuk aracı ısıtmadan hareket etmesem bile gene aklımda soru işareti kalacaktır daha sonraları belki eski nesil bir CRV geçisi düşünebilir ama şimdilik FC5 geçmek risk almaktır araç turbolu olunca yağın önemi daha çok artıyor

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
224
Tepki puanı
221
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
O zaman mantıklı karar güncel fc5 ile devam edip ilerleyen yıllarda daha da güncel bir motora geçmek mantıklı olacaktır yaşadığım yer soğuk aracı ısıtmadan hareket etmesem bile gene aklımda soru işareti kalacaktır daha sonraları belki eski nesil bir CRV geçisi düşünebilir ama şimdilik FC5 geçmek risk almaktır araç turbolu olunca yağın önemi daha çok artıyor

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

hocam millet kanadada,abd kuzeyinde bu araçları -30larda kullanıyor 300-400bin kmlere ulaşmış bir sürü L15 Turbo Civic var abd nin 2 forumunda motor açmadan sorun yaşamadan.

emin olun en ufak bir sorun yaşamazsınız araç zaten buna göre tasarlanmışı size anlatmaya çalıştığım birazda bu, yani evet yağa benzin karışabilir az bir ihtimal ve az bir orandada olsa ama varmı hiç enjektörüm yandı,turbom arızalandı,krank yatak sardı,piston kolum çıktı vs diyen hayır sizin odaklanmanız gereken nokta bu özetle 1yıl/10bin km de bir yağı değiştirdinizmi? bitti gitti okadar fazla üzerine titrenecek bir durum söz konusu değil gayet saat gibi motor abi gönül rahatlığı ile alın.

hatta birazda övüleni eleştirelim şahsen L15 Turboya bindikten sonra bırakın 1600cc atmosferik motoru 2000cc atmosferik motorlu accord bile eşşek ölüsü gibi geliyor tepkisiz,devir isteyen ancak bağıran cansız,ciğersiz bir güç üretimine sahip L15 Turbo yanlarında sanki 2500-2800cc motor gibi kalıyor bir test sürüşüne çıkın demek istediğimi daha 100mt gidince anlayacaksınız çünkü özellikle alt ve orta devirleri çok çok güçlü buda genel kullanımın en çok olduğu devirler.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,136
Tepki puanı
530
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
hocam millet kanadada,abd kuzeyinde bu araçları -30larda kullanıyor 300-400bin kmlere ulaşmış bir sürü L15 Turbo Civic var abd nin 2 forumunda motor açmadan sorun yaşamadan.

emin olun en ufak bir sorun yaşamazsınız araç zaten buna göre tasarlanmışı size anlatmaya çalıştığım birazda bu, yani evet yağa benzin karışabilir az bir ihtimal ve az bir orandada olsa ama varmı hiç enjektörüm yandı,turbom arızalandı,krank yatak sardı,piston kolum çıktı vs diyen hayır sizin odaklanmanız gereken nokta bu özetle 1yıl/10bin km de bir yağı değiştirdinizmi? bitti gitti okadar fazla üzerine titrenecek bir durum söz konusu değil gayet saat gibi motor abi gönül rahatlığı ile alın.

hatta birazda övüleni eleştirelim şahsen L15 Turboya bindikten sonra bırakın 1600cc atmosferik motoru 2000cc atmosferik motorlu accord bile eşşek ölüsü gibi geliyor tepkisiz,devir isteyen ancak bağıran cansız,ciğersiz bir güç üretimine sahip L15 Turbo yanlarında sanki 2500-2800cc motor gibi kalıyor bir test sürüşüne çıkın demek istediğimi daha 100mt gidince anlayacaksınız çünkü özellikle alt ve orta devirleri çok çok güçlü buda genel kullanımın en çok olduğu devirler.
Peki hocam buna LPG taktırsak nasıl bir sonuç alırız sizce motor sağlığı açısından

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
224
Tepki puanı
221
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Peki hocam buna LPG taktırsak nasıl bir sonuç alırız sizce motor sağlığı açısından

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

hocam amacınız eğer güncel bir araç almak,güçlüde bir araç almak ama uygun az yakan bir araç almak ise şanzımansız tam hybrid araçlara yönelmenizi öneririrm.

ülkemizde aklıma gelen örnekler Qashqai E-Force,Austral 1.2 E-Tech bunun haricinde aklıma araç gelmiyor (2025 ABD pazarı yine tam Hybrid Civic hariç) ancak bunlar hem güncel,hem güçlü,hem sorunsuz hem uygun yakıta sahip.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,136
Tepki puanı
530
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
hocam amacınız eğer güncel bir araç almak,güçlüde bir araç almak ama uygun az yakan bir araç almak ise şanzımansız tam hybrid araçlara yönelmenizi öneririrm.

ülkemizde aklıma gelen örnekler Qashqai E-Force,Austral 1.2 E-Tech bunun haricinde aklıma araç gelmiyor (2025 ABD pazarı yine tam Hybrid Civic hariç) ancak bunlar hem güncel,hem güçlü,hem sorunsuz hem uygun yakıta sahip.
Hibrit araç pil maliyeti ve ekstra mekanikle karışık elektronik parça içerdiği üstüne ikinci eli gayet yavaş bir araç olduğu için düşünmüyorum amacım L15 motor serisi bir araç bulup LPG kiti montajı yapıp yıllarca kullanmaktı eğer sizin l15 motor serisinde LPG ait bir bilgi ve tecrübeniz varsa dinlemek isterim

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst