maalesef ülkemizde motor ve otomotiv teknik bilgi halk arasında oldukça düşük bu sebeble herşeyi ancak kulaktan dolma öğreniyoruz ve itimat ediyoruz doğru yada yanlış.
1) Dünyadaki çoğu direkt enjeksiyon motoru yağına benzin karıştırır bu aşağıdaki videoda 3.07snde anlatığı notkada gayet iyi anlaşılır diye düşünüyorum,
port enjeksiyon (eski tip manifoldan enjeksiyon) motorda benzin ve emme manifoldundan emilen havanın karışma süresi oldukça uzun oysa direkt enjeksiyonda bu aşırı kısa ve yetersiz bu sebeble silindirin segmanından içeriye kolayca sızdırılıyor özelliklede yüksek sıkıştırmalı ev turbolu motorlarda
2) yine Direkt enjeksiyonda enjektör motor yanma odasında olduğundan valflerin üzerine eski port tip enjeksiyondaki gibi artık yakıt püskürtülemiyor buda valfin zamanla kurum bağlamasına sebeb oluyor (eski tip enjeksiyonda bu valfe sıkılan yakıt/benzin kurumu aşındırıyor,temizliyordu) buda zamanla valfin tam kapanmamasına sebeb oluyor , videodaki 2.12sn görüntü daha iyi anlatır
3) piyasada bildiğiniz çokkkkk araçta yağ yakımı ve yağa benzin karışımı söz konusu bu sadece Hondaya ait bir durum değil, videoda 5.47snde Hyundai GDI ler 6.03de benzin sızdıran Hyundai,Kia pompaları, 12.31snde içine tam %8 benzin karıştırılan VW TSI motoru (uçuk derecede yüksek oran bu) ,12.34snde Ford Ecoboost benzin oranı %4.9
4) sorun belkide L15 motorunun tam tersine fazlasıyla sağlıklı olması, nasıl diyeceksiniz? arkadaşlar çoğu üretici (tsi motorlara bakabilirsiniz) 1000kmde 100ml yağ yakımına kadar bile müsade ediyor bu 10bin kmde 1lt yağ demek ve çoğu bu değerin bile çok çok üzerinde yakıyor işte bu yağa karışan benzini gizliyor/saklıyor çünkü L15 deki gibi yağ çubuğunda artma söz konusu olmuyor aksine eksilme oluyor kimse kalkıp yağda benzin varmışı göremiyor,konuşmuyor oysa yağ testlerinde bolca benzin karışımı söz konusu özetle zavallı hondanın suçu yağ yakmıyor olması.
5) koşullar, arkadaşlar direkt enjeksiyon motora sahipseniz bu motorda üzerine yüksek sıkıştırma oranına sahip ise (bizdeki evet) ve yüksek basınçlı turboya sahip ise (bizdeki evet) bu durumda yağ ne kadar süre soğuk kalıyor ise okadar motora yağ karışma olasılığı artıyor.
videoda 17.26snde Honda HRV 1.5 turbo aracı detaylıca test ediyorlar ve sonucunu gösteriyor dışarıda hava 8c iken motorun 84c ulaşması için şehir içinde 8dk 10sn, otoban kullanımında ise 4dk 46sn gereksinim duyuyor, yağın ise ısınması için şehiriçi 17.50sn gerekliyken otobanda 15.20sn gerekli.
videodada adamında dediği /uyardığı gibi bir insan 12dk ve altı olan mesafelerde git(12dk ve altı) ve gel (12dk ve altı) yapıyor ise o motorun yağı yeteri kadar ısınmamış benzinin karışma olasılığı okadar artmış oluyor. bu tarz kullanıma sahip insanlara benim şahsen yönlendirmem 10bin km yerine 5-6bin kmde yağ değiştirmeleri.
son olarak neden Direkt enjeksiyon ozaman soruna yanıt lazım madem bu kadar sorunlu? işte orasını bende sevmiyorum şahsen bende port enjeksiyonun sorunsuzluğunu tercih ederim ama güncel emisyon kuralları olsun,yakıt fiyatları olsun üreticileri direkt enjeksiyona mecbur kılıyor çünkü direkt enjeksiyon sayesinde daha yüksek sıkıştırma oranı kullanımına müsade oluyor= daha iyi yakıt yakımı= daha yüksek verim,az yakıt tüketimi ve daha düşük emisyon