Geçtiğimiz günlerde servise gittiğim iki konu aşağıdadır. Garanti dışına çıkma sorunum yoksa spesifik sorunlar (yani marka/modele özel sorunlar) için yetkili servise , rutin bakımlar için gerekli ön araştırma şartı ile özel servise gitme taraftarıyım. ( tabiki maddi gerekçeler nedeni ile)
5 gün önce Kayseri yetkili serviste 250tl ücret karşılığı "Marş temizliği" adı ile bakımı yapıldı. O cızz sesi her sabah ve akşam motor soğukken gelirdi. Tabi bu aşamaya gelene kadar daha önceki zamanlarda bu durum çok daha seyrekti. Bakım sonrası hem cızz sesi kesildi hemde marş sesi daha da azaldı. Eskiden marş sesi biraz gürültülüymüş onu fark ettim.
Bulunduğum şehirde 150tl istemişlerdi (sıradan tamirhane) , 250tl ile servise verdim kafam rahat etti.
Konuyu hortlatmış olacağım ama yeni başlık açmaya da gerek duymadım.
Nihayet 5 gün önce motor kulağını orjinali ile Kayseri yetkili serviste değiştirdim. İşçilik dahil 1150tl. 1 yıl işçilik ve parça garantili.
Benim sorunumun kasislerdeki vuruntu değildi, o malum mesafe yeterince vardı(aşağıdaki foto), ancak takılı takoz yan sanayi üründü. Soğuk havalarda araç çalıştığı an itibari ile bir süre ciddi vibrasyon (uğultu) hissediyorum. Anahtarlıktaki anahtarlar zil gibi çalardı. Yağlı kısmı sağlam görünsede takoz kısmındaki kauçuk kalitesinin düşük olduğunu tahmin ettiğim için, iki sabah arabayı çalıştırmadan önce sıcak hava tanacası ile bu takozu ısıttım ve arabaya öyle çalıştırdım. Titreşim azalmıştı. Bu şekilde durumdan emin olunca, yetkili servise gittim. Daha önce 3 defa yan sanayi ürün denedim 1ini iade ettim 2sine tahammül etmiştim ama hiçbiri tat vermedi. Orjinal ürün başka oluyor bir kez daha görmüş oldum. Paylaşmak istedim.
Ekli dosyayı görüntüle 263666