Honda Cıvıc VS Fiat Egea
Honda Cıvıc Fabrika Teknik Özelikleri
1.6cc 125bg
152Nm Tork
5 ileri 1 geri manuel şanzıman
Fiat Egea Fabrika Teknik Özellikleri
1.6cc 110bg
152Nm Tork
6 İleri Otomatik Şanzıman
TASARIM
Her zaman bahsettigimiz gibi Honda Cıvıc segmentinde ki en sportif hatlara sahip otomobil diye.Yorumumuz tabiki de aynı olacak agresif bakışlar ve sportif ön panjur ile Cıvıc oldukça yakışıklı durmayı başarıyor.Yıllardır dünyada en başarılı modellerden olan Cıvıc tasarım konusunda gözlere ve zevklere hitap ediyor.Fiat Oldukca iddialı bir sekilde giriş yaptı,Fiat oldukça iddialı bir reklam politikası ile tanıttı yeni C sınıfı sedanını.Ve bu modele 'Ezberbozan Sedan' dedi.Peki ya bahsettikleri gibi ezberleri bozuyor muydu ? Evet tasarım anlamında bozuyordu.Oldukça şık tasarıma sahip olan Egea futuristik ve 3 boyutlu stop lambaları Egea'yı oldukça alımlı gösteriyor.İtalyanlar her zaman tasarım anlamında dünyada örnek teşkil etmişlerdir.Linea,Albea,Palio vb. modelleri Meclis'ten dışarı tabi.
Her iki araçta tasarım anlamında gözlere hitap etmeyi ve yakışıklı durmayı başarıyor.
Honda Cıvıc
Fiat Egea
Tasarım Genel PUANLARIMIZ
**Puanlar segmentlerine göre verilmektedir.
Honda 10/9
Fiat 10/9
İÇ MEKAN
Evet aslında en önemli bölümü sizlere anlatacağız.Araçlarımızın içinde binlerce kilometre onlarca saatler geçiriyoruz,koltuğundan tutun hissiyatına kadar en önemli ayrıntı önemli bu bölümde.Cıvıc oldukça eğlenceli ve futuristik tasarıma sahip lakin her güzelin kusuru vardır lafına uymuş Honda torpido ve göğüs sert plastiğe sahip.Fakat kullanılan desenlerden ve plastik malzemesinden dolayı kalitesiz bir malzemeden oluştuğunu farkettirmiyor.Elinizi attığınızda sonuc hüsran..Egea son 5 yılda çoğu üreticinin kullandığı iç tasarıma uymuş ve klasik bir tasarıma sahip olmus.Torpido ve göğüste Honda'ya göre daha kaliteli malzeme kullanılmış.Fakat damarlı desenden dolayı gözümüze oldukça demode bir tasarım olarak çarptı.Honda'da iç tasarımı mavi renk tonları sararken Egea da beyaz ve kırmızı renkleri sarıyor.Her iki araçtada ergonomi sorunu bulunmuyor,Egea da uygun sürüş pozisyonundan çıktığınız da klima ve ekran dokunmatigine ulaşım zor olabiliyor.Civic surucuye dönük bir kokpite sahip.Her iki araçtada iscilik sorunu bulunmuyor ve iki araçta yerli üretim yani Türkiye'de üretiliyor.Bundan dolayı isçilerimizi tebrik ediyoruz emeklerine sağlık diyoruz.
Honda Cıvıc
Fiat Egea
İç Mekan Genel PUANLARIMIZ
Honda 10/9
Fiat 10/8
Motor Ve Performans
**Testimizin en basında elimize egeanın multijet motoru gelmişti.Lakin daha adil ve doğru bir karşılaştırma olması icin Fiat'dan Benzinli 1.6 cc 110 hp güce sahip modelini rica ettik ve isteğimizi kırmadılar.Fiat Alı uğurluya ilgilerinden dolayı teşekkürler.
Honda Cıvıc kabutunun içinde 1.6cc hacime sahip 125 bg güç üreten i-vtec motora sahip.Fiat Egea kaputunun içinde 1.6cc hacime sahip 110bg güç üreten E-Torq motora sahip.Her iki araçtada benzer güçlere motor sahip olmasına rağmen birçok etken Honda'yı bu konuda daha başarılı yapıyor.Her iki motorda atmosferik besleme olduğu icin yüksek devirleri seviyor bu araclar.Honda Cıvıc 5 binden sonra kendini gösterirken Fiat Egea 4 binden sonra çekişini topluyor.
LASTİKLER
CİVİC Contiental Contact2
EGEA Bridgestone Turanza
Simdi teknik testlerimize geçelim;
Cıvıc Maks. Sürat 216 km/h
Egea Maks. Sürat 197 km/h
Cıvıc 0-100km değeri 9.3sn
Egea 0-100km değeri 10.9sn
Ara HIZLANMA
Cıvıc 0-60km değeri 4.1sn
Egea 0-60km değeri 4.8sn
Dik eğimli yollarda her iki araçta devrinde sorun yaratmıyor.Lakin Egea devirden daha hızlı düşüyor ve erken vites istiyor.
E-Torq yüksek devirlerde Vtec motora göre daha yapay bir ses çıkarıyor.Ve tork üretmeye başladığında her iki aracında tork değerleri aynı olmasına rağmen Honda kadar hevesli hissettiremiyor.
Her vites oranlarında Honda galip geliyor.
**Hondanın 5 ileri Egeanın 6 ileri oldugunu unutmamak lazım.
Motor Genel PUANLARIMIZ
Honda 10/9
Fiat 10/8
KONFOR VE YOL TUTUŞ
Konfor olarak Honda bugüne kadar kendini ispatlamış bir firma.Cıvıc FB7 kasasında en cok konforu ile ses getirdi.Orta sertlikteki amatisorler sönümlemede başarılı ve yol
tutuş olarak segmentine nazaran başarılı.Egeanın amatisör ayarları oldukça hoşumuza gitti darbe sönümlemesi oldukça başarılı yol tutuş konusunda segmentinin ihtiyaçlarını karşılıyor.Her iki araçtada önden kayma yaşanabiliyor,Esp sizi rayınıza sokmayı başarıyor.Egea virajlarda gayet başarılı performans sunuyor fakat limitlerinin Cıvıc kadar yüksek olmadığını fark ettik.Ankara Gölbaşı yollarında yaptığımız test sonucunda Cıvıc ile 180km hızla girdiğimiz virajda bir tedirginlik yaşamazken.Egea ile 170km hızda kaymayının hissini direksiyonda yasadık.Konfor anlamında birsey daha eklememiz gerekiyor kı Egeanın koltukları uzun soluklu kullanımlarda sürücüyü daha az yoruyor ve virajlarda daha başarılı sarıyor.Civic ise ön camın genişliği ve uzun kokpiti sayesinde daha ferah hissetiriyor.
Konfor Ve Yol Yutus Genel PUANLARIMIZ
Honda 10/9
Fiat 10/8
SÜRÜŞ ZEVKİ
Her testimizde bahsettigimiz gibi hondanın hem direksiyon hemde motor zevkini herzaman cok ayrı buluyoruz.5bin devirden sonra çıkan o atmosferiğin zevki cok ayrı ve keyifli
Egea modeli ise direksiyon hissiyatı olarak segment seviyesinde lakin kaymalarda tepkiler yapay ve güven vermiyor.
Sürüş zevki genel PUANLARIMIZ
10/9 Honda
10/7 Fiat
İnceleme ekibi olarak ortak yorumumuz;
Fiat icin Egea dönüm noktası olabilir diyoruz.Çoğu anlamda başarılı olan Egea Civigin bir adım daha gerisinde kalıyor.Sonucta Cıvıc 1970'den beri hondanın en başarılı modeli iken arac oldukça rafineri olabiliyor.Fakat Egea Avrupa'da kı ismi ile Tipo ilk jenerasyonuna göre oldukça başarılı ve fiyat performans acısından donanım ve sundukları ile gayet mantıklı bir model.Özellikle ekonomi düşünenler yıllardır en başarılı dizel motorlar arasında multijet motorları tavsiye ediyoruz.Honda ise ekonomi icin fabrika çıkışlı LPG seçenenigi ile sunuluyor.
Her iki aracı halkımıza sorduk
Fiat Egea mı Honda Cıvıc mi ?
Deniz Geçitli(31)
Seat Leon Sahibi
Fiat Egea su ezber bozan arac degil mi?
Belki bana kızanlar olucak paylaşacağınız yerlerde ama ben Fiat markasına bir turlu ısınamıyorum.Ve Egea'yı lineanın makyajlı kasası olarak görüyorum.Ben bu araca 65 bin lira vereceğime 5 daha koyar paşa gibi Honda'ya binerim
Tesekkurler
Eren Özdemir(24)
Alfa Romeo Mito sahibi
Ben kendim bizzat İtalyan kullanıyorum.Ve bundan önce ki aracım Fiat Bravo idi gayet memnundum.Cekisi konforu en önemlisi o kadar hor kullanmaya sağlamlığı ve parça ucuzluğu
Türkiye gibi yasamın pahalı olduğu bir ülkede Fiat bence bir velinimet hem yakısı hemde yaygınlığı ile ben bunlardan dolayı Egea tercih ederdim.
Yasemin Ulus(29)
Hyundai i30 sahibi
Bir bayan olarak Honda Civigin önden durusuna hayranım
Dikiz aynamdan bazen görüyorum ve onca araba arasından direk dikkatimi cekiyor.Agrsif ve sert bakıyor bu yüzden Honda sahipleri yavas gitmesin lütfen hız Honda'ya cok yakışıyor
Bir saniye düşünmez bu iki arac arasında kalacak olsaydım Honda'yı tercih ederdim.Siyah ve gri spor Jantları bile ayrı güzel arabanın hb modelini almayı bende düşünebilirim.Tesekkurler
Sizce Egea dedikleri gibi ezberlerimizi tabularımızı yıkıp yeni bir arac anlayışı getirdi mi ?
Siz her ikisi arasında hangisini tercih ederdiniz ?
Elestirileriniz ve yorumlariniz bizim icin cok değerli bekliyoruz
Sırada kı testimiz
Vw Jetta vs Honda Cıvıc Vs Ford Focus
Tesekkurler
CivicTr.com editörlerinin ve üyelerinin desteklerine sonsuz tesekkurler.
Sent from my iPhone using Tapatalk