Honda Civic fc5 bakım önerisi

Katılım
7 May 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Konum
Siirt
Ad Soyad
Cem Güleç
Yaş
28
Aracınız
Civic FC5 2017
Öncelikle merhabalar aracımı 2021 kasım ayında 115 bin km de aldım şuan 160 bine yaklaşmış bulunmakda önceki bakım geçmişini bilmiyorum ancak ben aldıgımdan beri klasik motor yağı ve filtre dışında bir bakım yaptırmadım.

Ekran görüntüsü 2024-05-07 160911.png


Resimdekileri almayı ve sanayide taktırmayı düşünüyorum. Aracımın buji ve akü değişimi geldiğini nerden anlayabilirim ayrıyetten yakıt filtresi ne takıcağım bulamadım onunda değişmesi gerekiyormu yardımcı olursanız lütfen sevinirim.
 
Bakım geçmişini bilmiyorsanız şanzıman yağını değiştirin mutlaka.
En net bakım bilgisi aracın kullanım kılavuzunda yazar, kulaktan dolma bilgiye gerek duymazsınız.
1-şanzıman yağını servisten alın, hatta işçiliğini de anlaşırsanız orada değişin.
2- 5w-30 yerine 0w-20 veya 0w30 alabilirsiniz, sıcak iklimde yaşamıyorsanız 0w yağ alın bence.
3-Filtre seti veya başka parçalarda Bosch almayın, Hondalara çok uyum sağlamıyor, hiçbir usta da tavsiye etmiyor. Mann en kaliteli set, en azından hava ve yağ filtresini Mann alın, polen fark etmez.
4-Orijinal almayacaksanız Bosch yerine TRW diskler alın daha kalitelidir. Balatada Kale veya AYD fena değil, uygun fiyatlı.
5- Bujiler her 100 bin kmde bir değişir, bujinin çakması çok fazla, servisten şaşmayın kesinlikle. Aküyü herhangi bir akücüde ölçtürün, sıkıntı yoksa ölene kadar devam. Akü bitince "bana göre" en iyi akü, garanti süresi en uzun olandır. Çoğu 2 yıl, bazı markalar 3 yıl veriyor, tercih sizin.

Artık sanayi de eskisi gibi uygun değil, yerinizde olsam hem servisten hem sanayiden fiyat alırım. Bazı parçalar polen filtresi, motor yağı gibi dışarıdan daha uyguna alınabilir ya da balata, onun harici özellikle şanzıman yağı ve buji kesinlikle orijinal olmalı kafanızı ağrıtmamak için.
 
Bakım geçmişini bilmiyorsanız şanzıman yağını değiştirin mutlaka.
En net bakım bilgisi aracın kullanım kılavuzunda yazar, kulaktan dolma bilgiye gerek duymazsınız.
1-şanzıman yağını servisten alın, hatta işçiliğini de anlaşırsanız orada değişin.
2- 5w-30 yerine 0w-20 veya 0w30 alabilirsiniz, sıcak iklimde yaşamıyorsanız 0w yağ alın bence.
3-Filtre seti veya başka parçalarda Bosch almayın, Hondalara çok uyum sağlamıyor, hiçbir usta da tavsiye etmiyor. Mann en kaliteli set, en azından hava ve yağ filtresini Mann alın, polen fark etmez.
4-Orijinal almayacaksanız Bosch yerine TRW diskler alın daha kalitelidir. Balatada Kale veya AYD fena değil, uygun fiyatlı.
5- Bujiler her 100 bin kmde bir değişir, bujinin çakması çok fazla, servisten şaşmayın kesinlikle. Aküyü herhangi bir akücüde ölçtürün, sıkıntı yoksa ölene kadar devam. Akü bitince "bana göre" en iyi akü, garanti süresi en uzun olandır. Çoğu 2 yıl, bazı markalar 3 yıl veriyor, tercih sizin.

Artık sanayi de eskisi gibi uygun değil, yerinizde olsam hem servisten hem sanayiden fiyat alırım. Bazı parçalar polen filtresi, motor yağı gibi dışarıdan daha uyguna alınabilir ya da balata, onun harici özellikle şanzıman yağı ve buji kesinlikle orijinal olmalı kafanızı ağrıtmamak için.
Bujileri 50 binde bir mutlaka değiştirin en fazla 70 bin km de bir çünkü gerçekten ömürlerini tamamlıyor ona göre üretim yapmışlar heleki LPG li ise mutlaka değiştirin

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
araç benzinli lpg yok servis fiyatları uçmuş durumda malesef güç yetmiyor sadece disk balata değişimine 18 bin istediler
 
Bujileri 50 binde bir mutlaka değiştirin en fazla 70 bin km de bir çünkü gerçekten ömürlerini tamamlıyor ona göre üretim yapmışlar heleki LPG li ise mutlaka değiştirin

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
50 bin buji değişimi için erken hocam. En az 80-90 bin km. rahat sorunsuz kullanılabiliyor.
 
50 bin buji değişimi için erken hocam. En az 80-90 bin km. rahat sorunsuz kullanılabiliyor.
Hocam çok sağlıklı bulmuyorum en fazla 70 bin ki NGK kın kendiside bu km kere bşr ömür biçiyor eskisi gibi kaliteli buji üretimi yapılmıyor artık LPG li olunca buji daha kısa ömürlü gidiyor

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hocam çok sağlıklı bulmuyorum en fazla 70 bin ki NGK kın kendiside bu km kere bşr ömür biçiyor eskisi gibi kaliteli buji üretimi yapılmıyor artık LPG li olunca buji daha kısa ömürlü gidiyor

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bujilerin elektrotlarında erime ve porselenlerinde kırılma yoksa, omaj değerleri de 3.5 kohm değerinden yukardaysa sorun olmaz. Bu 70 bini tamamladi diyip söküp atmak ta gereksiz olur.
 
Bujilerin elektrotlarında erime ve porselenlerinde kırılma yoksa, omaj değerleri de 3.5 kohm değerinden yukardaysa sorun olmaz. Bu 70 bini tamamladi diyip söküp atmak ta gereksiz olur.
Evet her bakımda bu değerlere bakmak iyi olur bunu halkıyla yapacak bir usta bulursam tabi

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Evet her bakımda bu değerlere bakmak iyi olur bunu halkıyla yapacak bir usta bulursam tabi

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bir ölçü aleti herkese şart.
Uygun yollu temin ederek ohm kademesinde bujilerin, bobinlerin ölçümlerini yapabilirsiniz.
Ayrıca akü ölçümünde ve şarj dinamosu kontrolünde de olmak üzere birçok elektronik tespitte kullanabilirsiniz.
indir (9).jpeg
 
Geri
Üst