arkadaşlar artık bu konudaki bilgi kirliliğini gerçekten ortadan kaldırmamız lazım:
1) arkadaşlar yeni bir direksiyon kutusu diye birşey bulunmuyor özetle yeni bir tasarım değil yeni bir kod değil tamamıyla aynı direksiyon kutusu size takılan direksiyon kutusu tek farkı arızalı olanların içindeki dişlinin ısıl işlem görmüş olması ve yeni/sorunsuz dediğinizin farklı bir ısıl işlem görmüş olması.
aşağıda paylaşıyorum arkadaşlar bu direksiyon kutusu arızası dediğiniz,takılması dediğinizin ingilizce adı ''11 gen civic sticky steering wheel'' olarak geçiyor multi noktada ve aşağıdaki konuda Amerikan yetkilileri araştırma açmış üzerine Honda aşağıdaki gibi geri dönüş yapmıştır:
www.nhtsa.gov
lütfen yukarıda ''Momentary increased steering effort '' yazan kutucuğun + noktasına tıklayın ve okuyun
gördüğünüz gibi direksiyon kutusu dişlisinin ''Worm wheel'' ısıl işlem görmesi sonrası bu işlemden sonra parça zamanla içindeki stresi dışarıya bırakıyor ve diğer direksiyon dişlisi '' Worm Gear'' zarar veriyor dişliler aşınıyor ve tutukluk yapıyor
bunun yanısıra bu sorunla beraber veya ayrı birde yeteri kadar yağlanmamış olma ihtimali olduğunuda belirtmişler aynı konuda.
A) buna Honda ilk başta önce yağlama yapıyor geçmesini ümit ediyor (çoğu geçiyorda)
B) geçmemesi halinde güncel ısıl işlem görmüş olduğunu bildiği ama yine aynı parça kodu tamamen aynı olan direksiyon kutusuyla sizinkini değiştiriyor.
worm wheel ve worm gear için görsel paylaşıyorum daha iyi anlamanız için:
2) lütfen konuları birbirine karıştırmayın yukarıdaki konu adı üzerinde investigation = araştırma noktasında ve bu konu ile alakalı geri çağrılma bulunmuyor.
geri çağrılan araçlara ve konulara ingilizce RECALL denilir, bahsetiğimiz FE kasa civiclerin direksiyon kutusu ile ilgili recall dosyasını paylaşıyorum şimdi:
www.nhtsa.gov
yukarıdaki konuda bulunan ''Incorrectly assembled steering rack'' konusundaki + açın ve konuyu okuyun.
özetle diyorki 1inci konudaki sorunu algılayan Honda gerek servise gelen müşterilerdeki değişen direksiyon kutusu, gerek direkt üretim bandında olan araçların direksiyonlarının değişiminde yeni direksiyon kutusunu monte ederken alt takımda tayrot miline lastiğin hafifçe sürtmesine sebeb olabilecek ölçüde/nokta monte ettirmişler onu geri çağrıp ayarlamak istiyorlar (gerekli olan araçlarda bunlar tabiki kayıtlı ve online sistem buna göre belirliyor ztn)
1inci konu daha ciddi bir sorun 2inci konudaki sorun ancak ve ancak direksiyonu tamamen son noktasına kadar geri çevirip sürdüğünüzde oluyor (genelde kendi adıma konuşayım bunu sadece geri geri park ederken yaparım harici asla yaptığım olmuyor) ve dahası lastiğin sürtüğünüde duymuyor hissetmiyor olmanız lazım.
şase kodunun NP yazılı araçlarda konusunu hiç bilmiyorum duymadım ve mantığınıda anlayamadım 1-1.5 aya servise gideceğim ve ilimizdeki servis müdürü ile çok samimiyim kendiside oldukça bilgili,yardımsever oraya gittiğimde konu hakkında bilgi rica eder paylaşırım.
konuya dönecek olursak lütfen bu kadar karamsar bir tablo çizmeyelim artık:
1) her araçta bu durum olmuyor satın alınan aracın direksiyon kutusu doğru yağlanmışsa ve sıcak bir ildeyse (ülkemizde çok soğuk il sayısı zaten az) pek kolay olmuyor bu durum
2) var olan sorunun ilk adımı belli yağlamak ve bu hondada kaçış taktiği değil arkadaşlar olması gereken adımı
3) yağlama sorunu çözmedi ise onunda çözümü belli arkadaşlar güncel ısıl işlem görmüş direksiyon kutusunu aldırıp doğru ölçülerde taktırmak= parça stok ise 1 günlük işlem parça stok değil ise 2 ay bekleme 1 günlük işlem=
bitti bukadar!
ben 4 adet FE kasaya bindim 1i hiç problem çıkarmadı 2si yağlamayla binlerce kmdir halen yeni alıcıları tarafından kullanılıyor şu an bindiğim ise direksiyon kutusu değişti ve en ufak bir problem yaşamadım 28bin kmdir