Honda Civic-Fiat Egea

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan OnurHas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
522
Tepki puanı
699
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Elinize sağlık (y) güzel paylaşım için teşekkürler :)
Egea yeni nesil teknolojik destekle üretilen ve fiyatına göre iyi sayılabilecek bir araç aslında.
Ancak fiat grubunda gözlemlediğim temel zaafiyet noktası güvenlik meselesi :unsure: ve parça ömürlerinin kısa olması.
Hatta bu unsurun önüne geçebilmek için hatchback orta donanımda bile çarpışma önleyici koymak durumunda kalmışlardı.
Ama bu unsurları da halledebilseler zaten araçları o kadar uygun fiyata vermezlerdi diye düşünüyorum :unsure:
Çok teşekkür ederim, faydalı olduysa ne mutlu bana...
Güvenliğin yanı sıra Fiat başta olmak üzere İtalyan arabalarında ciddi bir kalite problemi var benim gözlediğim ve tecrübe ettiğim kadarıyla. Ama her şeye rağmen ülkemizde Fiat ve Renault'un tercih edilmesindeki en büyük etken ucuzluk, öbür markalara nazaran makul yedek parça ve yaygın servis ağı.
Misal Kastamonu'da sadece bu iki markanın yetkili servisi var. Benim de Önceki aracımda Renault tercih etmemin temel sebebi yaşadığım şehirde yetkili servisinin olmasıydı. Ama servisle papaz olduk ve aracımı bakım için yine başka servise götürdüm 4 yıl boyunca, ki o da ayrı ve uzun bir hikaye

ANE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Çok teşekkür ederim, faydalı olduysa ne mutlu bana...
Güvenliğin yanı sıra Fiat başta olmak üzere İtalyan arabalarında ciddi bir kalite problemi var benim gözlediğim ve tecrübe ettiğim kadarıyla. Ama her şeye rağmen ülkemizde Fiat ve Renault'un tercih edilmesindeki en büyük etken ucuzluk, öbür markalara nazaran makul yedek parça ve yaygın servis ağı.
Misal Kastamonu'da sadece bu iki markanın yetkili servisi var. Benim de Önceki aracımda Renault tercih etmemin temel sebebi yaşadığım şehirde yetkili servisinin olmasıydı. Ama servisle papaz olduk ve aracımı bakım için yine başka servise götürdüm 4 yıl boyunca, ki o da ayrı ve uzun bir hikaye

ANE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bence her paylaşım sayesinde bir tecrübeyi deneyimleme gereksiniminden kurtularak elde etmiş oluyoruz (y)
Bu yönüyle deneyimlerin aktarılması bence oldukça kıymetli ve ufuk açıcı (y)
Ülkemizde FIAT ve RENAULT grubunu bu denli tercih ettiren aracın ucuzluğu sonrasındaki en faktörlerde dediğiniz servis ağı ve yedek parça erişim kolaylığı/ucuzluğu (y)
Bu konuda maalesef Honda Türkiye'ye inanılmaz antipati ile bakıyorum, yedek parçanın gerçek değerinin yaklaşık 5-10 katı civarı fiyat isteme politikaları inanılmaz :mad: Zaten konularda bu husus sürekli dile getiriliyor.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
522
Tepki puanı
699
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Bence her paylaşım sayesinde bir tecrübeyi deneyimleme gereksiniminden kurtularak elde etmiş oluyoruz (y)
Bu yönüyle deneyimlerin aktarılması bence oldukça kıymetli ve ufuk açıcı (y)
Ülkemizde FIAT ve RENAULT grubunu bu denli tercih ettiren aracın ucuzluğu sonrasındaki en faktörlerde dediğiniz servis ağı ve yedek parça erişim kolaylığı/ucuzluğu (y)
Bu konuda maalesef Honda Türkiye'ye inanılmaz antipati ile bakıyorum, yedek parçanın gerçek değerinin yaklaşık 5-10 katı civarı fiyat isteme politikaları inanılmaz :mad: Zaten konularda bu husus sürekli dile getiriliyor.

Kesinlikle, Honda satış sonrası konusunda beni özellikle başıma gelen şu son olayda ciddi hayal kırıklığına uğrattı. 13 gündür arabam fabriksyon bir hata dolayısıyla serviste. İlk başta ikame araç vermeyi kabul etmemeleri çok canımı sıktı. Dün servisi aradım parçadan ne haber diye, daha parça ortada yok. Arabanın ne kadar serviste kalacağı belli değil. Gün geçtikçe canımı sıkıyor bu durum.
Ayrıca ben arabayı çeyrek depodan fazla benzinle teslim etmiştim. Telefonda servis elemanı benzin ışığının yandığını, benzin almaları için onay verip vermediğimi sorunca bana hepten geldiler. "Ben size aracı teslim ettiğimde çeyrek depodan fazla benzin vardı" dedim. Arızanın tespiti için aracı test ettiklerini, parça geldikten sonra da test yapılacağını söyledi. Güya Honda'nın uygulaması bu şekildeymiş, benzin bittiğinde müşteriye fiş ibraz edip ona ödetiyorlarmış. Ben de dedim "Müdürünüze söyleyin, fabrikasyon bir hata dolayısıyla ben de kaç gündür bir sürü ekstra masrafa girdim. Siz araba vermeyince bacanağımın arabasıyla Kastamonu'ya döndüm. Onu teslim etmek için geçen hafta sonu ekstra git gel yaptım. Aracımı teslim alamaya gelirken otobüs bileti alacağım, ben size bunların lafını etmiyorum da siz nasıl alacağınız benzinin lafını bana edebiliyorsunuz?" dedim. Daha bu kısım muallakta ama gerçekten canım burnumda şu an. Aracımı teslim almaya gittiğimde eğer aracın kilometresi aşırı ilerlediyse onların canına okuyacağım. Ne testmiş bu arkadaş, çeyrek depodan fazla benzin harcatacak?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Kesinlikle, Honda satış sonrası konusunda beni özellikle başıma gelen şu son olayda ciddi hayal kırıklığına uğrattı. 13 gündür arabam fabriksyon bir hata dolayısıyla serviste. İlk başta ikame araç vermeyi kabul etmemeleri çok canımı sıktı. Dün servisi aradım parçadan ne haber diye, daha parça ortada yok. Arabanın ne kadar serviste kalacağı belli değil. Gün geçtikçe canımı sıkıyor bu durum.
Ayrıca ben arabayı çeyrek depodan fazla benzinle teslim etmiştim. Telefonda servis elemanı benzin ışığının yandığını, benzin almaları için onay verip vermediğimi sorunca bana hepten geldiler. "Ben size aracı teslim ettiğimde çeyrek depodan fazla benzin vardı" dedim. Arızanın tespiti için aracı test ettiklerini, parça geldikten sonra da test yapılacağını söyledi. Güya Honda'nın uygulaması bu şekildeymiş, benzin bittiğinde müşteriye fiş ibraz edip ona ödetiyorlarmış. Ben de dedim "Müdürünüze söyleyin, fabrikasyon bir hata dolayısıyla ben de kaç gündür bir sürü ekstra masrafa girdim. Siz araba vermeyince bacanağımın arabasıyla Kastamonu'ya döndüm. Onu teslim etmek için geçen hafta sonu ekstra git gel yaptım. Aracımı teslim alamaya gelirken otobüs bileti alacağım, ben size bunların lafını etmiyorum da siz nasıl alacağınız benzinin lafını bana edebiliyorsunuz?" dedim. Daha bu kısım muallakta ama gerçekten canım burnumda şu an. Aracımı teslim almaya gittiğimde eğer aracın kilometresi aşırı ilerlediyse onların canına okuyacağım. Ne testmiş bu arkadaş, çeyrek depodan fazla benzin harcatacak?
Kendi başıma gelen durumu anlatayım, FD6yı ilk aldığımda hava filtresini değiştirirken fren hortumunda bir ek bağlantı olduğunu farkettim ve normalde başka araçlara baktığımda böyle birşey olmadığını hatırlıyordum, bir boşluğumda aracı Ankara Honda Bora'ya götürdüm, fren istediğim gibi tutmuyor şeklinde kayıt oluşturdum.
Serviste parçanın kesilip sonradan farklı şekilde birleştirilip tekrardan takıldığını söyleyince kafamın rahat olması için o parçanın siparişle getirtilmesini istedim, sipariş vereceğimi belirtince kontrol ve arıza tespit ücreti almadılar (bu açıdan iyi niyetlerine şaşırdım).
Normalde reno grubunda 40-50 tlye başka tanıdıklarımın serviste değiştirdiği Fren hortumu parçasına 240 tl ödeyerek sipariş verdim (bir plastik hortum için bence fazla yüksek ama parça pek ortada olan bir parça değil) ödeme yapmadan siparişi almayacaklarını belirttiler ve halbuki sadece kaparo ile getirtmeleri gerekiyordu :mad: neyse diyerek ödemeyi yaptım, sonrasında erken ödemem bir bakıma faydalı oldu, parçayı ben %20 indirimli periyotta almıştım, ben aldıktan sonra fiyatını sorduğumda 300ün üzerindeydi)
Ancak nihayetinde parça tahminen 25-30 günde gelecekti ama tam 3 ayda geldi :oops: Honda Türkiye'ye 2-3 kayıt oluşturdum ve gelen cevap parça rutinde üretilmediği için temini normalde uzun sürüyor.
Eğer araçta kaza sonrası bu parça zarar görürse 3 ay beklenecek demekki :confused:

Size tavsiyem sonuna kadar hakkınızı arayın, benden kaynaklı olmayan sorunun tamir sürecindeki maliyetlerin sorumlusu olmadığınızı belirtin. Aracınızı teslim aldığınızda bu tutarı ödeseniz dahi, teslim belgesine xx kadar aracımın tamiri esnasında benzin harcanmıştır ancak tarafımca ödenmiştir diye not düşürülmesini isteyin. Eğer illa ödetirlerse benzin ücretinin faturasını isteyin ve mutlaka tüketici hakem heyetine başvurun, geri alma şansınız yüksek bence (y)
Ayrıca Honda Türkiye'de sürekli aracım yapılmadı diye de şikayet kaydı oluşturun, aracın tamiri sürecinde kullandıkları benzinin faturasını da bana ödetiyorlar, bu çok güven kaybı yaratıcı diye de belirtin. Çünkü parça temininden ve garantiyle ilgili ödemelerden esas sorumlu Honda Türkiye.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
522
Tepki puanı
699
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Kendi başıma gelen durumu anlatayım, FD6yı ilk aldığımda hava filtresini değiştirirken fren hortumunda bir ek bağlantı olduğunu farkettim ve normalde başka araçlara baktığımda böyle birşey olmadığını hatırlıyordum, bir boşluğumda aracı Ankara Honda Bora'ya götürdüm, fren istediğim gibi tutmuyor şeklinde kayıt oluşturdum.
Serviste parçanın kesilip sonradan farklı şekilde birleştirilip tekrardan takıldığını söyleyince kafamın rahat olması için o parçanın siparişle getirtilmesini istedim, sipariş vereceğimi belirtince kontrol ve arıza tespit ücreti almadılar (bu açıdan iyi niyetlerine şaşırdım).
Normalde reno grubunda 40-50 tlye başka tanıdıklarımın serviste değiştirdiği Fren hortumu parçasına 240 tl ödeyerek sipariş verdim (bir plastik hortum için bence fazla yüksek ama parça pek ortada olan bir parça değil) ödeme yapmadan siparişi almayacaklarını belirttiler ve halbuki sadece kaparo ile getirtmeleri gerekiyordu :mad: neyse diyerek ödemeyi yaptım, sonrasında erken ödemem bir bakıma faydalı oldu, parçayı ben %20 indirimli periyotta almıştım, ben aldıktan sonra fiyatını sorduğumda 300ün üzerindeydi)
Ancak nihayetinde parça tahminen 25-30 günde gelecekti ama tam 3 ayda geldi :oops: Honda Türkiye'ye 2-3 kayıt oluşturdum ve gelen cevap parça rutinde üretilmediği için temini normalde uzun sürüyor.
Eğer araçta kaza sonrası bu parça zarar görürse 3 ay beklenecek demekki :confused:

Size tavsiyem sonuna kadar hakkınızı arayın, benden kaynaklı olmayan sorunun tamir sürecindeki maliyetlerin sorumlusu olmadığınızı belirtin. Aracınızı teslim aldığınızda bu tutarı ödeseniz dahi, teslim belgesine xx kadar aracımın tamiri esnasında benzin harcanmıştır ancak tarafımca ödenmiştir diye not düşürülmesini isteyin. Eğer illa ödetirlerse benzin ücretinin faturasını isteyin ve mutlaka tüketici hakem heyetine başvurun, geri alma şansınız yüksek bence (y)
Ayrıca Honda Türkiye'de sürekli aracım yapılmadı diye de şikayet kaydı oluşturun, aracın tamiri sürecinde kullandıkları benzinin faturasını da bana ödetiyorlar, bu çok güven kaybı yaratıcı diye de belirtin. Çünkü parça temininden ve garantiyle ilgili ödemelerden esas sorumlu Honda Türkiye.

Verdiğiniz faydalı bilgiler için çok teşekkür ediyorum. Bugün mutlaka yazacağım Honda Türkiye'ye. Bu arada 30 Ocak'ta, yani tam 8 gün önce Honda Global'e attığım maile de henüz bir cevap gelmedi. Oysa ben maili gönderdikten sonra gelen otomatik mesajda en geç 3 iş günü içerisinde bana dönüş yapılacağı yazıyordu. Bugün 6. iş günü, hala cevap yok...:confused:
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Verdiğiniz faydalı bilgiler için çok teşekkür ediyorum. Bugün mutlaka yazacağım Honda Türkiye'ye. Bu arada 30 Ocak'ta, yani tam 8 gün önce Honda Global'e attığım maile de henüz bir cevap gelmedi. Oysa ben maili gönderdikten sonra gelen otomatik mesajda en geç 3 iş günü içerisinde bana dönüş yapılacağı yazıyordu. Bugün 6. iş günü, hala cevap yok...:confused:
Honda Global'e güvenmeyin, genelde yerel dağıtıcı ile görüşün diye topu atıyorlar. Zaten Honda Türkiye Honda'nın kendi kurduğu firma, birine ait distiribütör bir firma değil.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Eki 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
407
Konum
Türkiye
2014 yılında mazda 3 aldım. Bütün işlemler bitti arabaya bindim, düğmeye bastım, araba çalışmadı, bir daha denedik arıza diye yazdı vs... Neyse aracı teslim almadım. Araba 5 gün serviste kaldı. Aradılar tamir ettik diye, almaya gittim yine arıza yandı. Bu sefer japon usta çağıralım dediler. Araba 2 hafta sonra hazırdı. Kör nokta sensörü kısa devre yaptırıyormuş araca bir şekilde. Benim böyle talebim olmamasına rağmen mazda bana başka bir sıfır km araba verdi, plakası çıkmış tamir ettiği aracı benden geri aldı. 4 sene geçti aracın multimedya ekranına birşeyler yüklemek isterken hatalı dosya yükleyip sistemi bozdum. 4000 tl lik üniteyi ne oldu buna diye sormadan alıp yenisi ile değiştirdiler.

Honda araç aldım. Arabayı 400 km kullandık. Sonra 1750 devirlerde aşırı titreşim yaptığını farkettim. Videosunu çektim. (serviste bu ses bir türlü olmuyordu nedense) videoyu honda Türkiye ye yolladım. Hala cevap gelecek yaklaşık 2 sene geçti...







SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
522
Tepki puanı
699
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
2014 yılında mazda 3 aldım. Bütün işlemler bitti arabaya bindim, düğmeye bastım, araba çalışmadı, bir daha denedik arıza diye yazdı vs... Neyse aracı teslim almadım. Araba 5 gün serviste kaldı. Aradılar tamir ettik diye, almaya gittim yine arıza yandı. Bu sefer japon usta çağıralım dediler. Araba 2 hafta sonra hazırdı. Kör nokta sensörü kısa devre yaptırıyormuş araca bir şekilde. Benim böyle talebim olmamasına rağmen mazda bana başka bir sıfır km araba verdi, plakası çıkmış tamir ettiği aracı benden geri aldı. 4 sene geçti aracın multimedya ekranına birşeyler yüklemek isterken hatalı dosya yükleyip sistemi bozdum. 4000 tl lik üniteyi ne oldu buna diye sormadan alıp yenisi ile değiştirdiler.

Honda araç aldım. Arabayı 400 km kullandık. Sonra 1750 devirlerde aşırı titreşim yaptığını farkettim. Videosunu çektim. (serviste bu ses bir türlü olmuyordu nedense) videoyu honda Türkiye ye yolladım. Hala cevap gelecek yaklaşık 2 sene geçti...


SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Yazık, gerçekten çok yazık...
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
2014 yılında mazda 3 aldım. Bütün işlemler bitti arabaya bindim, düğmeye bastım, araba çalışmadı, bir daha denedik arıza diye yazdı vs... Neyse aracı teslim almadım. Araba 5 gün serviste kaldı. Aradılar tamir ettik diye, almaya gittim yine arıza yandı. Bu sefer japon usta çağıralım dediler. Araba 2 hafta sonra hazırdı. Kör nokta sensörü kısa devre yaptırıyormuş araca bir şekilde. Benim böyle talebim olmamasına rağmen mazda bana başka bir sıfır km araba verdi, plakası çıkmış tamir ettiği aracı benden geri aldı. 4 sene geçti aracın multimedya ekranına birşeyler yüklemek isterken hatalı dosya yükleyip sistemi bozdum. 4000 tl lik üniteyi ne oldu buna diye sormadan alıp yenisi ile değiştirdiler.

Honda araç aldım. Arabayı 400 km kullandık. Sonra 1750 devirlerde aşırı titreşim yaptığını farkettim. Videosunu çektim. (serviste bu ses bir türlü olmuyordu nedense) videoyu honda Türkiye ye yolladım. Hala cevap gelecek yaklaşık 2 sene geçti...







SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Konu dışı olacak ama meraktan bir sorum var, Mazda 3'ten Civic'e neden geçtiniz?
 
Geri
Üst