OBD den amatör cihazlar ile ölçülen verilere çok fazla güvenmeyin, bu veriler genellikle yanlıştırlar, Japon ve güney Kore menşeili markalarda OBD ve multiscan gibi diğer cihazlar genellikle iyi bağlantı sağlar avrupa menşeili markaların çoğunda OBD ile güvenli ve düzgün bağlantı kurmak çok daha zordur.
100 derece coolant yani soğutma suyu sıcaklığı çok yüksek bir değer değil, klima açık iken yada yaz şartlarında devirli sürüşte o sıcaklıklara yakın soğutma suyu değerleri olabilir. Soğutma sıvısı 100 derecede kaynamaz ancak bu kadar sıcak bir Honda motoru hiç hoş değil, bence o sıcaklık gerçekte 90-92 derecelerde dir OBD verisinde hata vardır.
Motor yağı sıcaklığı özellikle turboşarjlı motorlarda çok önemli, 0w-20 type 2.0 motor yağı kullanıyorsanız uzun süreli zorlamamanız gerekiyor kullanma kılavuzunda bu yağın yakıt tasarrufu için optimize edildiği yazar. 0w-20 genellikle kısa mesafe ekonomik sürüşlerde motoru yormayan bir yağ, eğer sık sık gazlıyorsanız 0w-30 5w-30 gibi ve HTHS yani high temp high shear değeri yüksek bir yağ tercih edilmelidir. Yani motul 300V Valvoline in bir modeli vardı hths si yüksek olan o olabilir.
motor yağının Honda motorunda 90-95 dereceleri aşması da hoş bir durum değil.
Honda Toyota Subaru gibi motorlar hatta Mitsubishi altyapısını ve teknolojisini barındıran Hyundai Kia motorları genelde tam gaz 15-20dk otobanda gitseniz bile 90-95 derece yağ sıcaklığını pek aşmazlar turboşarjlı olanlarda yazılım ile güç artışı elde edildiği zaman motor yağı turbonun eksoz tarafı sıcaklığı sebebiyle 100 dereceleri aşar ve motor yağı ile eksozda değişikliğe giderler.
FK7 nin bunların hiçbirine ihtiyacı yok aslında, FK7 yi ben artık spor bir model olarak görmüyorum o çok ideal bir touring sınıfı otomobil.