Honda Civic FK7 Yokuşta Hararet

Katılım
22 Haz 2020
Mesajlar
12
Tepki puanı
6
Konum
ISTANBUL
Aracınız
Civic FK7 HB 2019
Yag sicakligi maksimum 130 derece, su sicakligi ise 90 derece olarak biliyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ben anlamadım zaten 1.5 T 182 bg aracın nasıl yağ sıcaklığı göstergesi olmaz ve araç ECU suda aracın yağ sıcaklığını bilmiyordur çünkü bir sensör yokmu benim araştırmalarıma göre. Yurt dışında birkaç tane kit çıkmış yağ sıcaklığını öğrenmek için onu takıyorlarmış.
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Fan açıyormu
Fan çalışıp harareti 90 veya 88 e indiriyorsa sorun yok demektir.
Fan açmaya gerek olmadan araç soğutma yapıyorsa yine sorun yok
Çok sıkıştırırsanız 100 veya 105 derecelere çıkması doğal.
Antifiriz 130 derece civarı kaynıyor diye biryerden okumuştum fakat bu su - antifiriz karışımına göre değişir tabiki
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Yağ sıcaklığını ne yapacaksınız ki yağ 300 derece civarında yanmaya başlar 130 a çıksa ne olur 140 a çıksa ne olur yağ eksiltme olup olmadığı önemli onu kontrol edin eksiltme yok ise problem yok demektir
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
OBD den amatör cihazlar ile ölçülen verilere çok fazla güvenmeyin, bu veriler genellikle yanlıştırlar, Japon ve güney Kore menşeili markalarda OBD ve multiscan gibi diğer cihazlar genellikle iyi bağlantı sağlar avrupa menşeili markaların çoğunda OBD ile güvenli ve düzgün bağlantı kurmak çok daha zordur.

100 derece coolant yani soğutma suyu sıcaklığı çok yüksek bir değer değil, klima açık iken yada yaz şartlarında devirli sürüşte o sıcaklıklara yakın soğutma suyu değerleri olabilir. Soğutma sıvısı 100 derecede kaynamaz ancak bu kadar sıcak bir Honda motoru hiç hoş değil, bence o sıcaklık gerçekte 90-92 derecelerde dir OBD verisinde hata vardır.

Motor yağı sıcaklığı özellikle turboşarjlı motorlarda çok önemli, 0w-20 type 2.0 motor yağı kullanıyorsanız uzun süreli zorlamamanız gerekiyor kullanma kılavuzunda bu yağın yakıt tasarrufu için optimize edildiği yazar. 0w-20 genellikle kısa mesafe ekonomik sürüşlerde motoru yormayan bir yağ, eğer sık sık gazlıyorsanız 0w-30 5w-30 gibi ve HTHS yani high temp high shear değeri yüksek bir yağ tercih edilmelidir. Yani motul 300V Valvoline in bir modeli vardı hths si yüksek olan o olabilir.

motor yağının Honda motorunda 90-95 dereceleri aşması da hoş bir durum değil.

Honda Toyota Subaru gibi motorlar hatta Mitsubishi altyapısını ve teknolojisini barındıran Hyundai Kia motorları genelde tam gaz 15-20dk otobanda gitseniz bile 90-95 derece yağ sıcaklığını pek aşmazlar turboşarjlı olanlarda yazılım ile güç artışı elde edildiği zaman motor yağı turbonun eksoz tarafı sıcaklığı sebebiyle 100 dereceleri aşar ve motor yağı ile eksozda değişikliğe giderler.

FK7 nin bunların hiçbirine ihtiyacı yok aslında, FK7 yi ben artık spor bir model olarak görmüyorum o çok ideal bir touring sınıfı otomobil.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
şimdi merak edenler için birde ilave yazayım antifrizli su 130-140 ºC lere kadar kaynamaz. Normal saf su yada musluk suyu 100 ºC de kaynar.

Antifriz katkısının bir görevi de kaynama noktasını yükseltmesidir. Antifrizin üç temel görevi vardır 1, donma noktasının düşürür 2, kaynama sıcaklığını arttırır 3. soğutma sistemi parçalarını kireç pas gibi olumsuzluklara karşı korur.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Yağ sıcaklığını ne yapacaksınız ki yağ 300 derece civarında yanmaya başlar 130 a çıksa ne olur 140 a çıksa ne olur yağ eksiltme olup olmadığı önemli onu kontrol edin eksiltme yok ise problem yok demektir
100 derecenin üzerine çıkan motor yağı turbo salyangozu ortasındaki yatak yağlamasında ciddi problemler yaratmaya başlıyor, yağ harareti yüksek kullanılan turboşarjlı motorlar kısa sürede ya turbo mili kırar ya da turbosu hırıltı yapmaya başlar.

Turbo salyangozu ve türbin mili motor yağı ile yağlanır ve soğutulur

120-130 dereceye ulaşan motor yağı atmosferik motorlarda çok büyük tehlike arz etmez ancak turbo varsa tehlike çanları çalmaya başlar.

Motor yağlarının laboratuvar testlerinde de görüldüğü gibi genellikle 40 ve 100 ºC ler arası doğru biçimde yağlama yapması amaçlanır

100ºC den sonra birçok ince vizkoziteli motor yağı su kıvamına gelir ve düzgün yağlama yapamaz. Düzgün yağlama olmaması motordan krank yataklarından segman silindir aralıklarından ziyade turbo yağlamasında daha büyük problemler yaratır.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Selamlar herkese, 2019 honda civic fk7 1.5 Turbo aracım var. Çok yokuşlu yerlerde hızlamak istediğimde aracım 80 derece civarında gezerken 100 dereceye kadar sıcaklığı çıkıyor fakat sonra hemen düşüyor. Bu genellikle sabit hızla giderken değil yokuşta hızlanmak istersem oluyor. Sebebini bilen var mı? Yoksa normal birşey mi?
Normal bir durum bence, motor ısısı max yük altında yükselebilir, bu durumda da radyatörün ek soğutma sistemleri devreye girer.
Ek olarak atmosferik benzinli motorun ideal çalışma ısısı genelde 85-90 derece arasındadır.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
950
Tepki puanı
1,054
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Vw de yağ sıcaklığı hep 100 derecenin üstünde oluyordu diye hatırlıyorum. Hemde aracı çok zorlamıyordum aracın kendi menüsünde gösteriyordu yağ sıcaklığını. Yanı 100 derece ve üstü yağ sıcaklığının motora dediğiniz kadar büyük bir zarar vereceğini sanmıyorum. Ayrıca motor yağları bildiğim kadarı ile 150-200 dereceye kadar dayanıklı oluyorlar.
 
Geri
Üst