Honda Civic İes 1.6 Kanister Valfi Problemi ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan karayel15
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
14
Çözümler
2
Tepki puanı
4
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
İbrahim Karayel
Yaş
29
Aracınız
Civic EK
Merhabalar arkadaşlar 1.6 İes 1998 model Lpg-Benzinli bir civic aracım var.Bugün rampa yukarı olan bir mesirelik alanına gidiyordum araba bir anda çekişten düşmeye başladı ve stop edecek derecede deviri düştü 1-2 dakika böyle çalıştıktan sonra stop etti.Marş olarak herhangi bir sorunu yok üzerinde yeni 55 amper inci akü var ve şarj dinamosu, diyot tablası, konjektör kömürler, buji, buji kablosu falan daha yeni değişti.Araba soğuduktan sonra tekrar sorunsuz bir şekilde çalıştı biraz kullandıktan sonra yine aynı sorun devam etti.Bu sefer ustaya götürdüm kendisi kanisterin hortumunun yanlış yere takıldığını söyledi hortumu doğru yere taktıktan sonra bir defa daha aynı problemi yaptı şu anda bir sıkıntısı yok yanlız bayram tatili için uzak mesafe gideceğim yine aynı sorun başıma gelirmi diye korkuyorum.Bu sistemi körleyebiliyormuyuz yada tam olarak çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız bilgisi olan arkadaşlar varsa ve paylaşırsa çok sevinirim.


Parçanın resmi
 

Ekli dosyalar

  • Parça_Resmi.jpg
    Parça_Resmi.jpg
    131.6 KB · Görüntüleme: 7
Çözüm
Sorun ne krank devir sensöründe nede kontak termiğindeymiş distribütör değişti sorun çözüldü

Bu distribütör ısıdan kaynaklı arızalanıyormuş buna turbolarda kullanılan ısı kalkanı gibi bi kalkan yapılsa bu arıza kalıcı olarak çözülür mü acaba?
Geçmiş olsun. Kanistere körleme yapılmaz. Uygun şekilde bağlaması yeterli olacaktır. Tanımı ve arıza sebeplerini paylaşıyorum. Yaşadığınız durum kanistere bağlı olabilir.

Kanister valfi nedir, ne işe yarar?

Kanister tahliye valfi arıza belirtileri nelerdir? EVAP sistemi arızası ve sebepleri nelerdir?….
Kanister Valfinin Görevi Nedir?
Kanister tahliye valfi, birçok modern aracın Benzin Buharı Emisyon Kontrol Sistemi’nde (Evaporative Emission Control System / EVAP) yaygın olarak kullanılan bir emisyon kontrol bileşenidir. EVAP sisteminin amacı, çok miktarda yakıt buharının atmosfere kaçmasını ve aracınıza girmesini önlemektir.

Benzinli araçların yakıt tankında her zaman benzinden kaynaklı bir miktar buhar gazı bulunur. EVAP sistemi emisyon kirliliğini azaltmak için bu buharı hapseder ve sirküle eder. Bu sayede hem benzin buharının çevreye salınarak kirletilmesi engellenir, hem de saklanan buharın yakıt olarak yeniden kullanılması sağlanır.

Kanister tahliye valfi, depolanan benzin buharının motora gönderilmesinden sorumlu bir parçadır. EVAP bidonu ile emme manifoldu arasında bulunur. Daha yeni model araçlarda motor bilgisayarı tarafından kontrol edilerek çalışır. Motor kapalıyken vana kapalıdır. Motorunuz çalışmaya başladığında, vana bilgisayar tarafından sürekli veya belli aralıklarla açılır. Bu hareket, karbon kabininden alınan yakıt buharının motorda yanmasını sağlar.

Kanister valfinin ayrıca kanister filtresi, benzin deposu hava tahliye selenoid valfi gibi farklı isimleri mevcuttur.

Kanister Valfi Arıza Belirtileri Nelerdir?
Kanister valfi toz ve kir nedeni ile zamanla tıkanabilir. Ortamdaki zorlu koşullar çatlamasına neden olabilir. Valf arızalandığında EVAP sistemi doğru çalışmaz ve bir takım emisyon çıktı seviyelerini etkileyecek sorunlara neden olur.

Arızalı bir kanister valfi, sürüş koşullarını etkileyecek bazı semptomlar gösterir.

1- Rölanti Düzensizliği
Arızalı bir kanister valfinin göstereceği ilk semptomlardan biri rölanti düzensizliğidir. Kanister tahliye valfı arızalanır ve açılmazsa, bir vakum kaçağı oluşur ve bu durum motor rölanti devrini etkiler.

2- Aracın Zor Çalışması
Arızalı bir kanister tahliye valfi ile ilişkili yaygın olarak görülen bir başka belirti, aracın zor çalışmasıdır. Valf arızalanırsa ve vakum kaçağı meydana gelirse aracın çalışması zorlaşabilir. Vakum kaçağı motorun içine emilmeyen havanın girmesini sağlar. Bu durum hava / yakıt oranını bozarak performans sorunlarına neden olabilir.

3- Motor Kontrol Uyarı Işığının Yanması
Arızalı kanister valfi motor arıza lambasını da yakabilir. Araç bilgisayarı (ECU) kanister valfi voltaj sinyalinde bir sorun tespit ederse, sürücüyü uyarmak için motor kontrol uyarı lambasını yakar. Yaygın hata kodları arasında P0441 ve P0446 ile diğer EVAP kodları bulunur. OBDII arıza tespit cihazı ile hata kodlarına bakılmalı ve müdahale edilmelidir.

4- Motor Performans Sorunları
Aracınızı arızalı bir kanister valfi ile çalıştırmayı başardıysanız, mükemmel bir sürüş konforu beklemeyin. Kanister boşaltma valfı açık kalmışsa, motorunuzdan düşük bir performans elde edersiniz. Başka bir deyişle, gaz pedalına bastığınızda motorunuz talep ettiğiniz ivmeyi sağlayacak gücü üretemez. Pedala bastıkça hızlanmak yerine aracın daha yavaş hareket ettiğini farkedersiniz.

5- Emisyon Testi Sorunları
Yazılanlardan öğrendiğiniz gibi, kanister tahliye valfi yakıt buharlarını tekrar motora göndermekten sorumludur. Bu sayede zehirli hidrokarbonların egzoz borusundan salınımı engellenir. Arızalı bir kanister valfi, yakıt buharlarının dışarı kaçmasını engelleyemez. Emisyon testine girdiğinizde sonuç başarısızlıkla sonuçlanabilir. Bu durumda tamircinize kanister valfini kontrol etmesini önerin. Aşınmış veya hasar görmüşse hemen değiştirin. Bu sayede emisyon testinden geçebilirsiniz.
 
Sorun ya krank devir sensörü yada kontak termiği dediler kontak termiğinden olacağını pek sanmıyorum.Çünkü daha önce yine böyle sıcaklığa bağlı krank devir sensörü sapıtıyodu tamirini yaptırmıştım bide sübap ayarı yaptıracağım araba biraz kafa sallıyor yarın servise gittiğimde sorun çözülürse nereden çözüldüğünü buraya aktarırım herkese iyi akşamlar
 
Sorun ne krank devir sensöründe nede kontak termiğindeymiş distribütör değişti sorun çözüldü

Bu distribütör ısıdan kaynaklı arızalanıyormuş buna turbolarda kullanılan ısı kalkanı gibi bi kalkan yapılsa bu arıza kalıcı olarak çözülür mü acaba?
 
Çözüm
Geri
Üst