ticari taksi olarak kullanılan FC5 lerin birçoğu bir iki tanesi değil onlarcası şakır şakır CVT kayışı koparttı, inanmazsanız müşterisi bol olan özel servislerden birisine bunları sorabilirsiniz.
CVT kayış kopartırsa, kasnak patlatırsa tamiri kesinlikle yoktur, sandık şanzıman ile değiştirilmesi gerekir ve FC5 in sandık şanzımanı 53000 lira idi bir sıfır fazla yazmadım elli üç bin lira, ve bu kayış kopması olayı orjinal yağ dahi kullansanız eğer koparsa servise bunun için başvurduğunuzda yüzde 90 kullanıcı hatası olarak tanımlanacaktır
Yani sadece bakım değil CVT şanzıman ile büyük vitesle, içi ve bagajı çok yüklü Civic ile, rampa yukarı dipgaz şeklinde kalkışlar yapmamalısınız.
Eğer ki CVT şanzıman yağı sürekli serviste değiştirilir ve çok ekstrim şekilde hırpalanmaz ise ben en az 200000km dayanabileceğini ve uzun ömürlü de olup belki 500-600000km leri de görebileceğini düşünüyorum ondan sonra da şanzımandan gelen sesler hışırtı, gıcırtı, titremenin artması gibi durumlar yaşanır yaşanmaz kayış kasnak patlatmadan şanzıman indirilip revizyona gidilebilir böylece komple sandık şanzıman masrafı yerine 7-8000 liraya çözülebilir ama o kadar km yapan Civic kullanıcısı pek nadir.
Kullandığınız FC5 veya FK7 deki CVT şanzımanı çok yabana atıyorsunuz, yapmayın, kulakçıklara bastığınızda manuel vitesli şanzıman gibi patara kütere vites değiştirebiliyor manuel modunda bu kadar güzel hızlı tepkiler veren bir başka CVT şanzıman gördüyseniz haber verin, gerçekten güzel bir şanzıman bu, diğer ekonomik markalardaki eski nesil CVT ler gibi hantal ve sağır ruhlu değil koltuğa yapıştıran cinsten, haliyle bu güzelliğin bedeli de 700-800 liraya iki yılda bir değiştirmek zorunda kaldığımız HCF-2 yağı oluyor, bende şikayetçiyim biraz bundan, zamanla fiyatların daha da yükselmeyeceği ve araç modeli yaşlandıkça bu yağın da piyasa şartlarına göre ucuzlayacağı zamanı bekliyorum. O zamana kadar keyifle sabır bir arada geçinip gideceğim.
Yurtdışı forumlarda da benzer tartışmalar var, CVT yağının çok erken değiştiği ve başka marka yağlar ile bu şanzımanın daha seri biçimde çalışmasını denemek isteyenler olmuş Castrol transmax HCF-2 için Honda uyumsuzdur demiş ama daha sonra desteklenmeye başlamıştır diye bu yağın güncellendiği söylenmiş, bunlar kafadan şüphe uyandıran tehlikeli yaklaşımlar bence. Donma noktası daha düşük olan yağ ile daha çabuk kavrama yaptırmaya kalkışmak, yağ değişimini geciktirmek, Eneos Castrol Valvoline gibi üreticilerin HCF-2 yağlarını kullanmak şu an için bence riskli. Ama bu Honda nın HCF-2 yağını da sonuçta piyasadaki bilinen markalardan birisi hazırlayıp dolduruyor olmalı, nedense bu bilgi hiçbir yerde yok. En acı tarafı da bu oluyor, eğer ortada Honda tarafından oynatılan bir dümen varsa bu ticari oyunlara kullanıcılar olarak alet olmak çok kötü bir durum. Onun dışında gerçekten bu yağın değeri bu ise servise iki senede bir 600-700 vermekte sıkıntı yok yeterki kafamız rahat olsun.