Civic FC5 RS honda civic rs cvt şanzıman yağ seçimi

Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
1,141
Tepki puanı
1,467
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Cvt şanzıman yağını ucuz alarak tasarruf yapıcağınızı düşünmeniz aracınıza yapacağınız en büyük haksızlıktır.

Motor yağını ucuza koyarsınız anlarım, ama şanzıman şakaya gelmez.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
ticari taksi olarak kullanılan FC5 lerin birçoğu bir iki tanesi değil onlarcası şakır şakır CVT kayışı koparttı, inanmazsanız müşterisi bol olan özel servislerden birisine bunları sorabilirsiniz.

CVT kayış kopartırsa, kasnak patlatırsa tamiri kesinlikle yoktur, sandık şanzıman ile değiştirilmesi gerekir ve FC5 in sandık şanzımanı 53000 lira idi bir sıfır fazla yazmadım elli üç bin lira, ve bu kayış kopması olayı orjinal yağ dahi kullansanız eğer koparsa servise bunun için başvurduğunuzda yüzde 90 kullanıcı hatası olarak tanımlanacaktır

Yani sadece bakım değil CVT şanzıman ile büyük vitesle, içi ve bagajı çok yüklü Civic ile, rampa yukarı dipgaz şeklinde kalkışlar yapmamalısınız.

Eğer ki CVT şanzıman yağı sürekli serviste değiştirilir ve çok ekstrim şekilde hırpalanmaz ise ben en az 200000km dayanabileceğini ve uzun ömürlü de olup belki 500-600000km leri de görebileceğini düşünüyorum ondan sonra da şanzımandan gelen sesler hışırtı, gıcırtı, titremenin artması gibi durumlar yaşanır yaşanmaz kayış kasnak patlatmadan şanzıman indirilip revizyona gidilebilir böylece komple sandık şanzıman masrafı yerine 7-8000 liraya çözülebilir ama o kadar km yapan Civic kullanıcısı pek nadir.

Kullandığınız FC5 veya FK7 deki CVT şanzımanı çok yabana atıyorsunuz, yapmayın, kulakçıklara bastığınızda manuel vitesli şanzıman gibi patara kütere vites değiştirebiliyor manuel modunda bu kadar güzel hızlı tepkiler veren bir başka CVT şanzıman gördüyseniz haber verin, gerçekten güzel bir şanzıman bu, diğer ekonomik markalardaki eski nesil CVT ler gibi hantal ve sağır ruhlu değil koltuğa yapıştıran cinsten, haliyle bu güzelliğin bedeli de 700-800 liraya iki yılda bir değiştirmek zorunda kaldığımız HCF-2 yağı oluyor, bende şikayetçiyim biraz bundan, zamanla fiyatların daha da yükselmeyeceği ve araç modeli yaşlandıkça bu yağın da piyasa şartlarına göre ucuzlayacağı zamanı bekliyorum. O zamana kadar keyifle sabır bir arada geçinip gideceğim.

Yurtdışı forumlarda da benzer tartışmalar var, CVT yağının çok erken değiştiği ve başka marka yağlar ile bu şanzımanın daha seri biçimde çalışmasını denemek isteyenler olmuş Castrol transmax HCF-2 için Honda uyumsuzdur demiş ama daha sonra desteklenmeye başlamıştır diye bu yağın güncellendiği söylenmiş, bunlar kafadan şüphe uyandıran tehlikeli yaklaşımlar bence. Donma noktası daha düşük olan yağ ile daha çabuk kavrama yaptırmaya kalkışmak, yağ değişimini geciktirmek, Eneos Castrol Valvoline gibi üreticilerin HCF-2 yağlarını kullanmak şu an için bence riskli. Ama bu Honda nın HCF-2 yağını da sonuçta piyasadaki bilinen markalardan birisi hazırlayıp dolduruyor olmalı, nedense bu bilgi hiçbir yerde yok. En acı tarafı da bu oluyor, eğer ortada Honda tarafından oynatılan bir dümen varsa bu ticari oyunlara kullanıcılar olarak alet olmak çok kötü bir durum. Onun dışında gerçekten bu yağın değeri bu ise servise iki senede bir 600-700 vermekte sıkıntı yok yeterki kafamız rahat olsun.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
ticari taksi olarak kullanılan FC5 lerin birçoğu bir iki tanesi değil onlarcası şakır şakır CVT kayışı koparttı, inanmazsanız müşterisi bol olan özel servislerden birisine bunları sorabilirsiniz.

CVT kayış kopartırsa, kasnak patlatırsa tamiri kesinlikle yoktur, sandık şanzıman ile değiştirilmesi gerekir ve FC5 in sandık şanzımanı 53000 lira idi bir sıfır fazla yazmadım elli üç bin lira, ve bu kayış kopması olayı orjinal yağ dahi kullansanız eğer koparsa servise bunun için başvurduğunuzda yüzde 90 kullanıcı hatası olarak tanımlanacaktır

Yani sadece bakım değil CVT şanzıman ile büyük vitesle, içi ve bagajı çok yüklü Civic ile, rampa yukarı dipgaz şeklinde kalkışlar yapmamalısınız.

Eğer ki CVT şanzıman yağı sürekli serviste değiştirilir ve çok ekstrim şekilde hırpalanmaz ise ben en az 200000km dayanabileceğini ve uzun ömürlü de olup belki 500-600000km leri de görebileceğini düşünüyorum ondan sonra da şanzımandan gelen sesler hışırtı, gıcırtı, titremenin artması gibi durumlar yaşanır yaşanmaz kayış kasnak patlatmadan şanzıman indirilip revizyona gidilebilir böylece komple sandık şanzıman masrafı yerine 7-8000 liraya çözülebilir ama o kadar km yapan Civic kullanıcısı pek nadir.

Kullandığınız FC5 veya FK7 deki CVT şanzımanı çok yabana atıyorsunuz, yapmayın, kulakçıklara bastığınızda manuel vitesli şanzıman gibi patara kütere vites değiştirebiliyor manuel modunda bu kadar güzel hızlı tepkiler veren bir başka CVT şanzıman gördüyseniz haber verin, gerçekten güzel bir şanzıman bu, diğer ekonomik markalardaki eski nesil CVT ler gibi hantal ve sağır ruhlu değil koltuğa yapıştıran cinsten, haliyle bu güzelliğin bedeli de 700-800 liraya iki yılda bir değiştirmek zorunda kaldığımız HCF-2 yağı oluyor, bende şikayetçiyim biraz bundan, zamanla fiyatların daha da yükselmeyeceği ve araç modeli yaşlandıkça bu yağın da piyasa şartlarına göre ucuzlayacağı zamanı bekliyorum. O zamana kadar keyifle sabır bir arada geçinip gideceğim.

Yurtdışı forumlarda da benzer tartışmalar var, CVT yağının çok erken değiştiği ve başka marka yağlar ile bu şanzımanın daha seri biçimde çalışmasını denemek isteyenler olmuş Castrol transmax HCF-2 için Honda uyumsuzdur demiş ama daha sonra desteklenmeye başlamıştır diye bu yağın güncellendiği söylenmiş, bunlar kafadan şüphe uyandıran tehlikeli yaklaşımlar bence. Donma noktası daha düşük olan yağ ile daha çabuk kavrama yaptırmaya kalkışmak, yağ değişimini geciktirmek, Eneos Castrol Valvoline gibi üreticilerin HCF-2 yağlarını kullanmak şu an için bence riskli. Ama bu Honda nın HCF-2 yağını da sonuçta piyasadaki bilinen markalardan birisi hazırlayıp dolduruyor olmalı, nedense bu bilgi hiçbir yerde yok. En acı tarafı da bu oluyor, eğer ortada Honda tarafından oynatılan bir dümen varsa bu ticari oyunlara kullanıcılar olarak alet olmak çok kötü bir durum. Onun dışında gerçekten bu yağın değeri bu ise servise iki senede bir 600-700 vermekte sıkıntı yok yeterki kafamız rahat olsun.
1.8 cvt Mitsubishi invite

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ağu 2016
Mesajlar
238
Tepki puanı
174
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Evet cvt yağlar pahalı tork konvertörlü şanzıman yağlarına göre ama Honda marka yağlar çok özelmiş gibi her yerde konuşuluyor bana biraz abartı geliyor. Bilimsel veriler olmadan veya insanlar bizzat şahit olmadan bi yerden duydukları ile başkalarına telkinde bulunuyorlar Servis dışında yaptırma diye. Sonuçta makine bunlar bir standardı var ve üreticiler bunları düşünerek tavsiye ediyor ürünlerinin üzerine yazıyor. Benim aracımda yetkili servis bakımlı satış kaygım olmasa garantiyi bozardım.
Konuyla ilgili google araması yapıp yalan yanlış da olsa gelip burda yazanlar var her konuda. Servis maalesef hem yağı pahalı satıyor hem de fazla işçilik alıyor iyi bir markanın yağıyla problem olacağını zannetmiyorum kesinlikle 600-700 TL'lik iş değil.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bununla ilgili ben geçen sene araştırma yaptım ve farklılıklarını ortaya koydum. Arayıp konuyu bulurum ancak kalsiyum ve çinko katkıları farklı ve çok yüksek (Bu katkıların aşınmaya etkisi pozitif ve alternatifleri yok molibdenum dahil), vizkozitesi oldukça düşük ki piysada hiç birinin böyle değil, alternatif bir yağ olsaydı ben kendim kullanacaktım ancak yok arkadaşlar. Tabi çok merak ediyorsanız denemesi size kalmış. Bence 40-50binde bir değişim için 200-300tl fark şanzıman parasından daha ucuz. Mantıklı düşünmenizi tavsiye ediyorum elbette. Konuyu da buraya da eklerim bulabilirsem.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Bununla ilgili ben geçen sene araştırma yaptım ve farklılıklarını ortaya koydum. Arayıp konuyu bulurum ancak kalsiyum ve çinko katkıları farklı ve çok yüksek (Bu katkıların aşınmaya etkisi pozitif ve alternatifleri yok molibdenum dahil), vizkozitesi oldukça düşük ki piysada hiç birinin böyle değil, alternatif bir yağ olsaydı ben kendim kullanacaktım ancak yok arkadaşlar. Tabi çok merak ediyorsanız denemesi size kalmış. Bence 40-50binde bir değişim için 200-300tl fark şanzıman parasından daha ucuz. Mantıklı düşünmenizi tavsiye ediyorum elbette. Konuyu da buraya da eklerim bulabilirsem.
hocam konuyla alakası yok ama bu yagları bu kadar detaylı nasıl bılıyorsunuz merak arastırma ruhu vs mi yoksa yag mühendis i falan mısınız gercekten yaglar konusunda bilginiz oldukca derin oldugu kesın !

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
hocam konuyla alakası yok ama bu yagları bu kadar detaylı nasıl bılıyorsunuz merak arastırma ruhu vs mi yoksa yag mühendis i falan mısınız gercekten yaglar konusunda bilginiz oldukca derin oldugu kesın !

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam bu Kimya mühendisliği alanına giriyor, benim ilgim de daha çok İmalat mühendisi olarak çalıştığım Hidrolik sistemler üreten bir firmada oluştu. O sıralarda da BMW forumlarında ve Donanımhaber'de takılıyordum, Honda alınca buraya geldim. Daha çok elbette merkatan yabancı yağ forumlarından ve kaynaklardan okuduklarımla öğrendiklerimi buraya aktarıyorum. Çünkü bizde bu tip bir bilgi paylaşımı yapan yok pek.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Honda dw-1 ile ilgili mesajımın geçtiği konu altta: Konu CVT ile ilgili ancak dileyen göz atabilir. Mesajı da ekliyorum. Konu kirliliği olarak düşünülürse silinebilir. CVT ve alternatifleri ile ilgili bir araştırma henüz yapmadım. Bakarım yarın.
Evet üretici Idemitsu ancak Honda'nın şanzıman yağı formülü piyasada satılan idemitsu ile aynı değil. Honda şanzımanın yapısı gereği farklı bir formül istenmiş olabilir. Yapılan kimyasal analizlerde de farklılıklar mevcut.


Original Honda DW-1
Boron - 272
Silicon - 4
Sodium - 3
Calcium - 353
Magnesium - 204
Phosphorus - 2
Zinc – 320
Viscosity@100C – 6.93 cSt


Label - Idemitsu Type H-Plus
Boron - 30
Silicon - 2
Sodium - 3
Calcium - 265
Magnesium - 2
Phosphorus - 245
Zinc – 3
Viscosity@100C – 5.91 cSt


Gördüğünüz üzere viskozitede ve özellikle çinkoda ciddi farklılıklar var. Bu çinko miktarının yüksek olduğu ve honda dw-1'e benzeyen tek yağ eneos'un. Ancak onda da calcium'la ilgili farklılıklar vardı yanlış hatırlamıyorsam. Çinko (Zn) ve Kalsiyum (Ca) başlıca sürtünme azaltıcı katkılardır bu arada... Her iki katkının da yerini doldurabilecek farklı bir katkı yoktur. Yani biri eksikse bunu fosforla ya da molibdenumla vs. doldurulamaz... Bunun dışında Eneos ile yine viskozite farklılıkları mevcut honda dw1'in.

Bu şanzıman yağı konusunu ben geçen sene epey araştırdım, eğer alternatifi olsaydı ben denerdim emin olun. Valvoline Maxlife ve Idemitsu ABD'de yaygın olarak kullanılıyor Honda araçlarda ancak, sorun yaşayanlar da var yaşamayanlar da... Bizim araçların yağı Honda dw1'dir. Şanzıman yağı pahalı gelse de şanzımanın arıza riskiyle ortaya çıkabilecek arızalar ve masrafları düşünüldüğünde göze alınabilir bir şey olmaz farklı yağı denemek.
 
Geri
Üst