Honda fc5. 1.6i vtec eco buji

Katılım
29 Ara 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Fc5-2017 honda exsuvite 1.6 i vtec. Araçım var sofır aldım
Sizlere başıma gelen bir olayı Paylaşıyorum
Aracım 206000 km evet ikiyüzbin km
Yağ bakımları aksatmıyorum
Fitreler hava klima yağ her 10’000 de değişim yapılıyor
YaŞadığım en büyük sıkıntı buji
Kocasinan ist bahçelievlerden Bilge otodan buji aldım
Kutuda ngk Orjinal Denildi
sürekli fren balata vs filtre aldığım yer
Zaten HONDA kolay kolay. Yağ filtre balata birde şarj dinomo v kayışında dışında parça lazım olmadı
Kısaca ARAÇ aldığım buji 160’000 km değişim yaptık bende bujileride BİLGE OTODAN ALDIM VE orjinal denilip satın aldığım buji ngk. Sahte imiş.. 200’000km araç güç kaybı tekleme yaşadım
Sonuç BUJİ TIRNAK PORSENELLERİ KIRILIP 3 ve 4 silindir güç kaybı
Arıza tespitinde kompresör basınç ile ölçüm
Ekranda fren hata esp hata motor hatası verdi cihaz silindir arızası tespit etti
Buji sökülünce buji tırnak porsenel parçası yok idi 3 ve 4 silindirde
Anlayacağız üst kapak sökümü pistonları zarar vermiş 6000₺ hasar
Lütfen aldığınız parçalara dikkat edin

BUJİ DEDİĞİMİZ OLAY ÇOK BAŞIMIZI AĞRITTI SAHTE PARÇADAN İYİ ARAŞTIRIN
SAHTE ÜRÜN SATANLARI ALLAHA HAVALE EDİYORUM
MİS GİBİ ARACIMDAN SOĞUDUM
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Sahte buji hususu forumda daha önce uzun uzun konuşuldu ve ben dahil birçok kişi riske girmemek adına biraz pahalı olsa da buji gibi uzun süre dayanabilen parçaların mümkünse yetkili servislerden alınmasını tavsiye ediyoruz. Piyasa maalesef imitasyon yani sahte parça kaynıyor.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Fc5-2017 honda exsuvite 1.6 i vtec. Araçım var sofır aldım
Sizlere başıma gelen bir olayı Paylaşıyorum
Aracım 206000 km evet ikiyüzbin km
Yağ bakımları aksatmıyorum
Fitreler hava klima yağ her 10’000 de değişim yapılıyor
YaŞadığım en büyük sıkıntı buji
Kocasinan ist bahçelievlerden Bilge otodan buji aldım
Kutuda ngk Orjinal Denildi
sürekli fren balata vs filtre aldığım yer
Zaten HONDA kolay kolay. Yağ filtre balata birde şarj dinomo v kayışında dışında parça lazım olmadı
Kısaca ARAÇ aldığım buji 160’000 km değişim yaptık bende bujileride BİLGE OTODAN ALDIM VE orjinal denilip satın aldığım buji ngk. Sahte imiş.. 200’000km araç güç kaybı tekleme yaşadım
Sonuç BUJİ TIRNAK PORSENELLERİ KIRILIP 3 ve 4 silindir güç kaybı
Arıza tespitinde kompresör basınç ile ölçüm
Ekranda fren hata esp hata motor hatası verdi cihaz silindir arızası tespit etti
Buji sökülünce buji tırnak porsenel parçası yok idi 3 ve 4 silindirde
Anlayacağız üst kapak sökümü pistonları zarar vermiş 6000₺ hasar
Lütfen aldığınız parçalara dikkat edin

BUJİ DEDİĞİMİZ OLAY ÇOK BAŞIMIZI AĞRITTI SAHTE PARÇADAN İYİ ARAŞTIRIN
SAHTE ÜRÜN SATANLARI ALLAHA HAVALE EDİYORUM
MİS GİBİ ARACIMDAN SOĞUDUM
Geçmiş olsun. Buji konusunda orjinal almanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Kendi ustamda bu tarz bir olay yaşamış. Buji ucu gidip subap kırmış. Fakat masrafı bundan daha azdı.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
29 Ara 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Geçmiş olsun. Buji konusunda orjinal almanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Kendi ustamda bu tarz bir olay yaşamış. Buji ucu gidip subap kırmış. Fakat masrafı bundan daha azdı.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
MALESEF HİÇ DUYMADIĞIM BİR OLay BAŞIMA GELDİ.. ama ucuza vs kaçtığımdan değil .. tamamen karşı tarafa güvenmekten
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Geçmiş olsun. Bu tip örnekler üzücü ancak diğer kullanıcılar için de önemli bir örnek. Sözüm meclisten dışarı; ne kadar desek de başına gelmeden ya da gerçek bir örnek görmeden çoğu kişi orjinal diye buji, yağ, filtre, vb. ürünleri sanayideki tüccarlardan alıyor ve aracına çoğu zaman ne kadar zarar vereceğinin farkında olmuyor. Pahalı diye servisten alınmayan şanzıman yağı ve buji gibi kritik ürünler eninde sonunda pahalıya patlıyor ya o kişiye ya da sattığına... Yeni araç alan arkadaşlar da aracının geçmişini iyi didiklemeli. Buji değişimini orjinal servisten ya da distribütörden alarak değiştirtmeli mutlaka (serviste değiştirilmediyse). Şanzıman yağı da diğer bir soru işareti. Bakalım bununla ilgili tecrübeler biriktikçe önümüze gelir.

@Sonmez Sizin Otomatik şanzıman yağı değişimleriniz nasıl hocam ? Yetkili Serviste mi yaptırıyorsunuz, özel serviste farklı bir yağ mı kullanıyorsunuz ? Deneyimleriniz nasıl ?
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
1,133
Tepki puanı
1,463
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Çok can sıkıcı bir olay, küçücük bir parçanın sahte olmasından dolayı kopup subaplara kapağa zarar vermesi içten bile değil. Çok geçmiş olsun.




Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
206
Tepki puanı
185
Konum
Düzce
Aracınız
Civic FC5 2017
Geçmiş olsun buji, şanzıman yağı, V kayışı gibi malzemeler mutlaka orijinal olmalı. Konu dışı olacak ama size sormak istediğim bir kaç soru var;
200.00 km'yi geçmiş biri olarak,
Subap ayarını hangi km aralıklarında yaptırdınız? Disk, balata, V kayışı değişimini ne zaman yaptırdınız. Yağ olarak 0-20 mi kullandınız?
Şimdiden teşekkürler tekrardan geçmiş olsun.
 
Katılım
29 Ara 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Geçmiş olsun. Bu tip örnekler üzücü ancak diğer kullanıcılar için de önemli bir örnek. Sözüm meclisten dışarı; ne kadar desek de başına gelmeden ya da gerçek bir örnek görmeden çoğu kişi orjinal diye buji, yağ, filtre, vb. ürünleri sanayideki tüccarlardan alıyor ve aracına çoğu zaman ne kadar zarar vereceğinin farkında olmuyor. Pahalı diye servisten alınmayan şanzıman yağı ve buji gibi kritik ürünler eninde sonunda pahalıya patlıyor ya o kişiye ya da sattığına... Yeni araç alan arkadaşlar da aracının geçmişini iyi didiklemeli. Buji değişimini orjinal servisten ya da distribütörden alarak değiştirtmeli mutlaka (serviste değiştirilmediyse). Şanzıman yağı da diğer bir soru işareti. Bakalım bununla ilgili tecrübeler biriktikçe önümüze gelir.

@Sonmez Sizin Otomatik şanzıman yağı değişimleriniz nasıl hocam ? Yetkili Serviste mi yaptırıyorsunuz, özel serviste farklı bir yağ mı kullanıyorsunuz ? Deneyimleriniz nasıl ?
Honda parkta ... depişim yapıldı hep
 
Katılım
29 Ara 2020
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2017
Geçmiş olsun buji, şanzıman yağı, V kayışı gibi malzemeler mutlaka orijinal olmalı. Konu dışı olacak ama size sormak istediğim bir kaç soru var;
200.00 km'yi geçmiş biri olarak,
Subap ayarını hangi km aralıklarında yaptırdınız? Disk, balata, V kayışı değişimini ne zaman yaptırdınız. Yağ olarak 0-20 mi kullandınız?
Şimdiden teşekkürler tekrardan geçmiş olsun.
 
Geri
Üst