Honda sitesinden garanti şartlarına baktım zaten herşey garanti dışı anlamadım ben bu işi bu nasıl garanti lpg li eco diyorlar lpg den kaynaklı arızalar garanti dışı daha neler neler
Girmeyen Durumlar
Honda boya standartları içerisindeki boya kalınlığı üretim hatası olarak değerlendirilemez. Ürünün bölgesel olarak boya kalınlıklarında farklılıklar bulunmaktadır; bu farklar üretim hatası olarak değerlendirilemez. Honda araçlarında boya kalınlığı standardı 300 mikrona kadardır. Aracın gövde plastik parçaları (tamponlar, çıtalar, kapı kolları, aynalar vs.) ile metal parçaları arasında boya ton farkı olabilir. Bu durum üretim hatası olarak değerlendirilemez.
Firmamızın dağıtımını ve/veya üretimini yapmadığı araçlardaki arızalar, Garanti süresinden sonra oluşan arızalar, Kullanım Kılavuzunda tavsiye edilen periyodik bakımların (günlük bakım, periyodik bakımlar, parçaların periyodik değişimi vs.) yapılmamış olması veya firmamız tarafından belirlenmiş yetkili bayi servis merkezleri dışındaki yerlerde bakım, ayar ya da tamir görmesi sonucu oluşabilecek arızalar,
Kullanma Kılavuzunda belirtilen nitelikte olmayan yağ, yakıt, hidrolik ve diğer sıvıların (motor yağı, şanzıman yağı, diferansiyel yağı, fren hidroliği, radyatör sıvısı, yakıt vs.) kullanımından kaynaklanan arızalar,
Firmamızın onaylamadığı modifikasyonlar ve aksesuarlar,
Akülerin periyodik bakımların eksik olması sebebi ile test edilmemesi durumları,
Yarışma veya ralli gibi nedenlerden ötürü aracın aşırı zorlanması, uygun olmayan yol şartlarında kullanılması,
Deprem, fırtına, sel, dolu, çığ, heyelan, yangın gibi doğal afetlerden kaynaklanan sorunlar,
Duman, kimyasal sıvılar, asit yağmurları, ilaçlar, kuş pislikleri, böcek ölüsü, hayvan kanı, deniz suyu ve tuzu, yol tuzlarından kaynaklanan boya ve nikelaj sorunları,
Aracın boya veya nikelaj kaplı kısımlarının uzun süre temizlenmemesi ya da toz, çamur, egzoz gazı vb. etmenler neticesinde oluşan boya bozulması, sararma, paslanma ve oksitlenmeler,
Üreticinin uygun gördüğü standart üretimi dışında ilave olarak talep edilebilecek donanım, parça, boya, cila, yalıtım vb. gibi ek işlemler, sürüş sırasında aracın üzerine gelen sert yabancı materyallerin oluşturduğu hasarlar (cam kırılması, boya atması, radyatör veya kondansör delinmesi, far camı, sinyal camı, sis camı kırılması vb.),
Kullanıcının günlük bakımları uygulamaması sonucunda yağ, soğutucu, hidrolik seviyelerinin normal düzeyde olmamasından kaynaklanan arızalar,
Kaporta, cam, plastik aksamda dış etken ile oluşan çatlak, kırık, çizilme, ezilme vb. hasarlar,
Kaza, taş çarpması, çizilmesi, ezik, kasise çarpma, çukura düşme ve yol bozukluğu gibi harici etkiler ile oluşabilecek bozulma ve yıpranmalar; - Ön ve arka düzen parçaları, - Lastik, - Düşük lastik basıncı ile sürüş, - Süspansiyon geometrisi arıza ve ayarsızlıkları,
Aracın uygun olmayan oto şampuanı, kimyasal temizleyiciler veya fırça ve bezlerle yıkanması neticesinde oluşan boya ve kaporta problemleri,
Aşırı basınçlı, aşırı sıcak veya soğuk su gibi sıvılarla yapılan yıkamalar nedeniyle oluşan arızalar (boyada deformasyon, kaplama kalkması veya deforme olması, fitil, contaların deformasyonu vb.),
Parlatıcı, koruyucu, koku giderici vs gibi amaçlarla kullanılan silikon, parfüm vb. maddelerin kullanımından kaynaklanan;
- Aracın kumaş veya iç kaplamalarındaki yüzey bozulmaları, - Deri veya vinil yüzey ve kaplamalarda çatlak, kırık ve deformasyonlar,
- Renk değişimi, buruşma, kabarma, soyulma, deformasyon vb,
Yakıt kaynaklı olarak; motor, yakıt hatları, filtreleri, şamandıraları, yakıt pompası, egzoz sistemi, katalitik konvertör veya sensör arızaları,
Sürücü ihmal ve kusurundan kaynaklanan arızalar,
Aracın hatalı kullanılması sonucu oluşabilecek arızalar,
Debriyaj baskı ve balatası; seyir halinde sürekli debriyaja basmak veya ayağı sürekli debriyaj pedalı üzerinde tutmak, kar ve çamurda veya yokuşta zorlama, patinaj çekmek, sürüş esnasında el freni çekmek, sık sık vites değişikliği şeklinde aracın zorlanması sonucu oluşan arızalar,
Sarf malzemeler,
Kornanın uzun süreli basılı tutulması ile oluşan arızalar,
Motor yağı, motor soğutma suyu, şanzıman, diferansiyel yağı ve yakıta her türlü katkı maddeleri ilave edilmesi sonucu oluşan arızalar,
Aracın alışma periyodu olan ilk 1000 km içerisinde fren, motor gibi aksamların aşırı zorlanmasından kaynaklanan arızalar,
Kilometre sayacının değiştirilerek gerekli kaydın yapılmadığı veya gerçek kilometrenin belirlenemediği araçlar,
Aracın çalışmasına bağlı gürültü ve titreşimler garanti kapsamında değildir.