- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 10,295
- Çözümler
- 9
- Tepki puanı
- 13,145
- Konum
- Türkiye
- Ad Soyad
- M2Hamid
- Yaş
- 40
- Aracınız
- Civic FD6 2010
Kaynak: https://finance.yahoo.com/news/japans-honda-nissan-talks-merger-171313182.html
Japonya'nın otomotiv devleri Honda ve Nissan, küresel elektrikli araç üreticilerinin artan rekabeti nedeniyle birleşme görüşmeleri için müzakerelere başlayacak. Nikkei'nin Salı günü yayımladığı habere göre, iki şirket son aylarda bağlarını güçlendirerek, özellikle Çinli elektrikli araç üreticilerinin baskısı altında daha güçlü bir duruş sergilemeyi hedefliyor.
Honda ve Nissan, bu birleşme görüşmeleriyle ilgili raporları doğrulamayan bir açıklama yaptı. Şirketler, Mart ayında duyurdukları üzere, birbirlerinin güçlü yönlerinden faydalanarak gelecekteki işbirliklerini keşfettiklerini ve uygun bir zamanda paydaşlarını bilgilendireceklerini belirttiler. Honda'nın ABD'deki hisseleri, bu açıklamanın ardından %1,3 oranında arttı.
Toyota'dan sonra Japonya'nın en büyük ikinci ve üçüncü otomotiv üreticileri olan Honda ve Nissan, Çin pazarında pazar payı kaybı yaşıyor. Çin, Kasım ayında dünya genelindeki elektrikli araç satışlarının %70'ini oluşturdu ve 1,27 milyon araç satıldı. Honda ve Nissan’ın 2023 yılındaki toplam küresel satışları 7,4 milyon araç olmasına rağmen, özellikle Çin'deki BYD ve diğer rakiplerin hızla ilerlemesiyle elektrikli araç pazarında zorluklarla karşılaşıyorlar.
Genel olarak, küresel otomotiv üreticileri, yüksek borçlanma maliyetleri ve zayıf şarj altyapısı gibi engeller nedeniyle yatırımlarını yavaşlatmış durumda. Örneğin, General Motors ve Ford, elektrikli araçların benimsenmesini engelleyen faktörlere karşı temkinli bir yaklaşım sergiliyor. Avrupa'da ise Volkswagen, talep düşüşü ve artan maliyetlerle mücadele ediyor.
Honda ve Nissan, Mart ayında elektrikli araç işbirlikleri konusunda anlaşma sağlamıştı. Ağustos ayında ise batarya, e-aks ve diğer teknolojilerde ortaklaşa çalışmaya karar verdiler. Şimdi, her iki şirketin birleşerek tek bir holding şirketi altında faaliyet göstermeyi planladığı ve Mitsubishi Motors’un da bu yapıya dahil edilerek dünyanın en büyük otomotiv gruplarından birinin kurulacağı ifade ediliyor. Nikkei'ye göre, birleşen şirket için yakın zamanda bir mutabakat zaptı imzalanması bekleniyor.
Eğer anlaşma gerçekleşirse, bu birleşme, Fiat Chrysler ve PSA'nın birleşerek Stellantis'i oluşturduğu 52 milyar dolarlık anlaşmayı geride bırakabilir. Nissan, özellikle Çin ve ABD pazarlarındaki zayıf talep nedeniyle zor bir dönem geçiriyor ve şirket, bu durumla başa çıkabilmek için maliyet tasarrufu önlemleri alıyor. Geçen ay açıklanan verilere göre, Nissan’ın yarıyıl net karı, geçen yılın aynı dönemine göre %90 oranında düşerken, yıllık işletme karı tahmini de %70 oranında revize edildi. Nissan, 2010'lu yıllarda elektrikli araçlarda ön planda yer almışken, son yıllarda tamamen elektrikli araç üreten yeni şirketler tarafından geride bırakıldı.
Japonya'nın otomotiv devleri Honda ve Nissan, küresel elektrikli araç üreticilerinin artan rekabeti nedeniyle birleşme görüşmeleri için müzakerelere başlayacak. Nikkei'nin Salı günü yayımladığı habere göre, iki şirket son aylarda bağlarını güçlendirerek, özellikle Çinli elektrikli araç üreticilerinin baskısı altında daha güçlü bir duruş sergilemeyi hedefliyor.
Honda ve Nissan, bu birleşme görüşmeleriyle ilgili raporları doğrulamayan bir açıklama yaptı. Şirketler, Mart ayında duyurdukları üzere, birbirlerinin güçlü yönlerinden faydalanarak gelecekteki işbirliklerini keşfettiklerini ve uygun bir zamanda paydaşlarını bilgilendireceklerini belirttiler. Honda'nın ABD'deki hisseleri, bu açıklamanın ardından %1,3 oranında arttı.
Toyota'dan sonra Japonya'nın en büyük ikinci ve üçüncü otomotiv üreticileri olan Honda ve Nissan, Çin pazarında pazar payı kaybı yaşıyor. Çin, Kasım ayında dünya genelindeki elektrikli araç satışlarının %70'ini oluşturdu ve 1,27 milyon araç satıldı. Honda ve Nissan’ın 2023 yılındaki toplam küresel satışları 7,4 milyon araç olmasına rağmen, özellikle Çin'deki BYD ve diğer rakiplerin hızla ilerlemesiyle elektrikli araç pazarında zorluklarla karşılaşıyorlar.
Genel olarak, küresel otomotiv üreticileri, yüksek borçlanma maliyetleri ve zayıf şarj altyapısı gibi engeller nedeniyle yatırımlarını yavaşlatmış durumda. Örneğin, General Motors ve Ford, elektrikli araçların benimsenmesini engelleyen faktörlere karşı temkinli bir yaklaşım sergiliyor. Avrupa'da ise Volkswagen, talep düşüşü ve artan maliyetlerle mücadele ediyor.
Honda ve Nissan, Mart ayında elektrikli araç işbirlikleri konusunda anlaşma sağlamıştı. Ağustos ayında ise batarya, e-aks ve diğer teknolojilerde ortaklaşa çalışmaya karar verdiler. Şimdi, her iki şirketin birleşerek tek bir holding şirketi altında faaliyet göstermeyi planladığı ve Mitsubishi Motors’un da bu yapıya dahil edilerek dünyanın en büyük otomotiv gruplarından birinin kurulacağı ifade ediliyor. Nikkei'ye göre, birleşen şirket için yakın zamanda bir mutabakat zaptı imzalanması bekleniyor.
Eğer anlaşma gerçekleşirse, bu birleşme, Fiat Chrysler ve PSA'nın birleşerek Stellantis'i oluşturduğu 52 milyar dolarlık anlaşmayı geride bırakabilir. Nissan, özellikle Çin ve ABD pazarlarındaki zayıf talep nedeniyle zor bir dönem geçiriyor ve şirket, bu durumla başa çıkabilmek için maliyet tasarrufu önlemleri alıyor. Geçen ay açıklanan verilere göre, Nissan’ın yarıyıl net karı, geçen yılın aynı dönemine göre %90 oranında düşerken, yıllık işletme karı tahmini de %70 oranında revize edildi. Nissan, 2010'lu yıllarda elektrikli araçlarda ön planda yer almışken, son yıllarda tamamen elektrikli araç üreten yeni şirketler tarafından geride bırakıldı.