Hybrid Corolla Vs. Fc5 Civic

Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
17
Çözümler
1
Tepki puanı
2
Konum
Bolu
Ad Soyad
Furkan Çimen
Yaş
23
Aracınız
Civic FB7 2015
1.8 corolla dream mi fc 5 2020 mi kararsız kaldım benim için önemli olan sorunsuzluk bakımsız bırakmak değil arabayı fc5 te cvt şanzıman korkutuyor Toyota da 10 yıl garanti oluyor hangisi sizce
 
Corolla alacaksam flame paket olacak 17” jant cok onemli. Civic daha sert sase yapisi var coollada insan yollarda yag gibi akip gidiyor abartmiyayim mercedes c serisi gibi arkada cok rahat ettim sadece bas mesafesi civice gor dar birde tavan kumasi dreamlarde guzel degil.
 
1) Atkinson motor düşük devirlerde cansız ama orta ve yüksek devirlerde verimli
2) hybrid destek hariç motorun kendisi sadece 98 beygir gücünde buda hybrid elektrik desteğin olmadığı anlarda motorun gerçekten zorlanması,bağırması vs demek

3) Corolla da Civicte her ne kadar yerli üretim olsalarda araçların asıl hedef pazarı ve çok çok büyük oranda satış yakaladığı ülkeler ABD,Kanada,Avustralya,Ortadoğu ve bu ülkelerde Avrupalı rakiplerinin aksine yol tutuş değil konfor ön planda bu sebeble her iki araçta oldukça yumuşak,pürüzsüz sürüşe izin veren nispeten yumuşak süspansiyon ayarlarına sahip.

4) yukarıda bahsi geçen yumuşak süspansiyon neredeyse her kasa corollada olumsuz yol tutuşlarına sebeb olurken neredeyse her kasasında Civic bir şekilde bunun önüne geçecek mühendisliğe sahip oldu (şase? ) bu noktada civic bir tık daha sert ama yoluda daha iyi kavradığı kesin öbür yandan corolla dahada konforlu.

5) Corollanın yalıtımı daha iyi ve trim sesleri daha az
6) Corolladada CVT şanzıman var yani kaçtığınız CVT oluşumu bilmiyorum ama tahminim corolla daha sağlamdır
7) Civicdeki motor Türkiyeye özgü R18 ve R20 motorlarının daha kısa stroke kullanılarak 1600cc elde edilmesini sağlayan R16 motoru= stroke daha kısa eşittir= daha cansız altlar ama daha devirlenmeye musait üstler. fakat yinede Civic Corolladan daha performanslı


açıkcası ben düşündüğünüz rakam,km aralığı, model yılı kısıtlamalarınızı bilmiyorum ama benim gözümde yukarıda bahsetiğiniz 2 araçtanda her anlamda daha adam gibi olan araç FC5 1.6i Dtec

1) motor ülkemize uydurulmuş bir motor değil Hondanın yıllarını vererek AB pazarına iddialı giriş yapmak üzere tasarladığı motor
2) üzerindeki şanzıman bilen bilmeyen herkesi şok eden bir iş birliğinin şanzımanı, BMW,Mercedesin bile iyi modellerinde kullandığı Alman ZF şanzımanı var üzerinde vede yetmedi 9 ileri modeli
3) bu modeller Türkiye üretimi olan modeller değil İngiliz fabrikasından çıkma modeller ve disk ,balata ebadından tutun kemer mekanizmasına kadar ufak ama etkili bir sürü farka sahip
4) yalıtımı farklı ve daha iyi

ben olsam düşük km uygun fiyatda bulmanız halinde kaçırmazdım evet dizel faz dışı bırakılmaya çalışılıyor ama bunun en az 4-5 senesi var binin bakın keyifine derim
 
1.8 corolla dream mi fc 5 2020 mi kararsız kaldım benim için önemli olan sorunsuzluk bakımsız bırakmak değil arabayı fc5 te cvt şanzıman korkutuyor Toyota da 10 yıl garanti oluyor hangisi sizce
Benim şahsi tercihim sorunları göz önüne alarak ve iki aracı da deneyimlemis biri olarak üzülerek Makyajlı Corolla olurdu.

Civic yol tutuş, ferahlık-hacim ve tasarim ile belirgin şekilde önde. Ancak FC5 benzinli-LPG atmosferiklerde bulunan CVT şanzımanin önceki kasalar ile dayanıklılik olarak yok, en ufak bakimsizlikta ciddi masrafa neden olabiliyor. 1.5 turbo versiyon bu konuda daha iyi ancak onunda özellikle şehiriçi kullanimda yakıtı zamanla yormaya başlıyor.

Corolla'daki hibrit özellikle sehiricinde hem tüketim, hem konfor hemde sessizlik ile beklenenden fazla performansta vererek daha iyi bir sürüş deneyimi veriyor. Biraz dikkatli olup 4,5 lt ortalama sehirici tüketimle yolculuklar yapabiliyorsunuz. Konfor olarakta düzgün lastikler ile cidden memnun edecektir. Performans olarak elektrik motor ve aslinda direk elektrik motora bağlı şanzıman sayesinde (eCVTnin sistem olarak CVT ile hiç alakası yok, ömürlük sonsuz dişli tarzi bir mekaniği var) her an belirgin bir torku ayağınızin altında hazır hissedebilirsiniz. İki bariz dezavantajinda biri 1.8 motorun yüksek vergi dilimde olması sebebiyle MTV kaynaklı. Yakıttan yarattığı tasarrufu MTV geri alıyor gibi tuhaf bir durum oluyor, 2.dezavantajda muhtemelen 11-12 yıl (+-2 yıl) sonunda akünün 2000-2500 dolar gibi bir ücretle degisimi ihtimali.
 
Geri
Üst