günümüzdeki güncel ve yeni sayılabilecek modellerde bu tür elektronik donanım kumandaları direksiyon düğmeleri klima park sensörü düğmesi vs. hepsi direnç mantığı ile çalışır, eğer bozuldu ise büyük ihtimalle kablo soket temassızlığı değildir, ya buton grubunun olduğu parça arızalıdır yada bu kumandaların komutunu işleyen kutuda yada beyinde problem vardır, tabi donanım parçalarının beyni motor beyni ile aynı değil mitsubishi tanımı ile ETACS denilen bir kutu var, her markanın donanım beyini tanımı değişik ben örnek verdim sadece, oto elektrikçiler ve tamirciler buna bazen park sensörü beyni bazen airbag beyni bazen otomatik cam beyni yada CC beyni derler hepsi genelde aynı parçadır, o kutu bozulduysa sık sık tutukluk yapar, soketleri söküp takınca düzelebilir sonra arızayı yineler
kilometrelerce kablo döşemek yerine sadece iki tane kabloyu 10 tane kumandanın olduğu buton grubuna bağlayıp bu 10 tane düğmenin her birine ayrı ohmaj bilgisi vererek komutlar işlenir mesela ses kıs düğmesine basarsınız beyine 110kohm komut gider beyin bunu işler sesi kısar CC aktif düğmesine basarsınız beyine 65ohm komutu gider CC aktif olur hız sabitlenir gibi, direnç ile komutlar tanıtılır,
aslında elektronikten anlıyorsanız arızalı buton grubunun kartını söküp üzerindeki dirençlere ulaşabilirseniz ölçü aleti avometre vs. ile bu dirençleri tek tek ölçüp arızalı olanı 3-5 liraya elektronikçiden alıp lehimleterek değiştirip düzeltme imkanınız var
eğer elektronik konusunda fazla bilginiz yoksa yukarıda yazdıklarıma kafa yorup boşuna kafanızı karıştırmayınız, bu durumda iyi bir oto elektrikçiden yada servisten yardım alınız.
Eski arabalarda donanım sayısı az idi, bu sistemler klasik aç kapa anahtar mantığı ile çalışırdı, artık öyle değil