İstanbul ' da Ticari Taksi olarak Çalışmış 450.000Km' de FC 5 Pas Çürük

FC5 çürür mü? Honda Cıvıc Çürür Mü?

  • Evet çürür

    Oy: 31 54.4%
  • Asla çürümez.

    Oy: 7 12.3%
  • Biraz paslanır ama çürümez.

    Oy: 9 15.8%
  • Tofaş mı bu çürüsün?

    Oy: 10 17.5%
  • Çürük tarih oldu da biz mi yanlış tarihteyiz.

    Oy: 5 8.8%

  • Kullanılan toplam oy
    57
Evet hocam opak beyazın üzerine vernik atılmıyor doğru bilgi.
Fakat; araçlarımız opak Beyaz değil. Nh-578 taffeta white rengi akzo-nobel firmasına ait kansai fabrika ürünüdür.Fc-5 teki tüm renkler gibi buda su bazlı boyadır. Ve bu beyazinda üzerine solvent bazlı vernik atılır fırınlanır. Honda verniksiz boya yok malesef hocam.
Opak olsaydı zaten eski araçlar gibi aracı yikadiginizda silerken bile elinizdeki beze boya bulasirdi?
Eskiden beri metalik dışında olan beyaza opak demek ağız alışkanlığı olmuş. ? Ama boyamız gerçekten çok ince. Buzdolabı boyası gibi duruyor diyesim geliyor inanın. Bizim fabrikada otobüslere atılan boya yanılmıyorsam 250~300 mikrona kadar çıkıyor. Benim ürettiğim araç ise, dediğim gibi Japon menşeili ve Japonyadan orjinal beyaz boyalı geliyor, boya kalınlığı 100 mikronu zor buluyor. Tırnağı sert olan birisi tırnağıyla kazısa çıkacak neredeyse. Bu Japonlar boyadan tasarruf etmeyi çok seviyor anlaşılan ?
 
Eskiden beri metalik dışında olan beyaza opak demek ağız alışkanlığı olmuş. ? Ama boyamız gerçekten çok ince. Buzdolabı boyası gibi duruyor diyesim geliyor inanın. Bizim fabrikada otobüslere atılan boya yanılmıyorsam 250~300 mikrona kadar çıkıyor. Benim ürettiğim araç ise, dediğim gibi Japon menşeili ve Japonyadan orjinal beyaz boyalı geliyor, boya kalınlığı 100 mikronu zor buluyor. Tırnağı sert olan birisi tırnağıyla kazısa çıkacak neredeyse. Bu Japonlar boyadan tasarruf etmeyi çok seviyor anlaşılan ?
Evet Japonların genelinin boyaları zayıf resmen boyayı koklatiyorlar. Otobüste 250-300 mikron çok iyi değerler muhtemelen tek katta atılmaz akma yapar 2 parça halinde atım yapıyorlardır. Bizim araçlarda 100-120 mikron arası değişiyor yine bu iyi hali. Eskiden 2009 fd6 vardı bende satarken bir ölçütler 50 mikron gelen yerler var arabaya boya atmamislar boyayı anlatmışlar boyanın varlığından bahsetmişler o derece yani ??
 
Evet Japonların genelinin boyaları zayıf resmen boyayı koklatiyorlar. Otobüste 250-300 mikron çok iyi değerler muhtemelen tek katta atılmaz akma yapar 2 parça halinde atım yapıyorlardır. Bizim araçlarda 100-120 mikron arası değişiyor yine bu iyi hali. Eskiden 2009 fd6 vardı bende satarken bir ölçütler 50 mikron gelen yerler var arabaya boya atmamislar boyayı anlatmışlar boyanın varlığından bahsetmişler o derece yani ??
Bizimkiler boyadan kısmıyor hocam. ?Zaten ölçmeden de boyanın tokluğu yakından anlaşılıyor. ?
 
Evet hocam opak beyazın üzerine vernik atılmıyor doğru bilgi.
Fakat; araçlarımız opak Beyaz değil. Nh-578 taffeta white rengi akzo-nobel firmasına ait kansai fabrika ürünüdür.Fc-5 teki tüm renkler gibi buda su bazlı boyadır. Ve bu beyazinda üzerine solvent bazlı vernik atılır fırınlanır. Honda verniksiz boya yok malesef hocam.
Opak olsaydı zaten eski araçlar gibi aracı yikadiginizda silerken bile elinizdeki beze boya bulasirdi
Honda nın beyaz araclarında paslanma mevcut

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Merhaba, bende bir başka Japon menşeili aracın üretiminde çalışıyorum. Nut kılavuzdan etkilenmiş olabilir. Ancak şu an konuştuğumuz konunun ilk mesajında ki aracın komple paslanmasını nasıl açıklayacağız? Bence üretilen tüm araçlarda paslanma problemi mevcut. Sadece üzerine parça montajlandığı için görülemiyor. Özellikle beyaz opak boyalı araçlarda belli başlı parçalar söküldüğünde muhtemelen paslanma her araçta mevcut. İstenildiği kadar test yapılsın, dışarıda son kullanıcının yaptığı gerçek test kadar deneme yapılamayacaktır. Honda, kataforez fosfat prosesini gözden geçirmeli diye düşünüyorum.
pasivasyon havuzundan çok Galvaniz lı sac aldıgı firma cok dandik bu gocuk olayıda bu sebebden kaynaklanıyor benım tahmınım Firma dalgalı sacı gönderdi bizim Türklerde kontrol etmeden bir bobini ( rulo sacı ) bir partiye kitledi.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Evet arkadaşlar yanlış okumuyorsunuz aracımız 450.000 km de ve İstanbul da Ticari takside çalıştı. Aracımız FC5 1.6 Elegance Manuel. Araçla ilgili şuana kadar hiç bir problem yaşamadık. İlk çıktığında aldığımız için bizimde C sütununda dalgalanmalar oldu. Şuan aracın üzerinde 4. fren balatası var. Ön ve arka diskleri hiç değişmedi. Ön takımda 2 defa ön amortisör değişti. Bir defa da salıncak ve askı rotları değişti. Ve bir kaç defa da kapı gergileri. 4 kere de baskı balata değişti. Olay bu kadar. Aracımızda yan sanayi hiç bir şey kullanmadık. Yağ olarak Petronas kullandık. Araç sürekli lpg ile İstanbul da çalıştı . Aracımızı Honda Damla dan 2016 yılında satın aldık. Kısacası İstanbul' da taksici bu aracı takıyorsa kalitelidir mantığıyla reklamını da biz yapmış olduk.
Tek ve en büyük problemimiz aracın kaportasında ki paslanmalar. Aracın sadece istanbul da arkadan başka bir aracın vurması nedeniyle tamponu değişti ve plaka olan kısmında düzeltme oldu.. bunun haricinde aracın hiç bir parçasında macun düzeltme vs yok.
Biz aracın taksiye takarken stoplar hariç hiç bir şey sökmeden sadece skoç ile mevcut boyası pütürleştirildi (boya tutsun diye) ve Fırında komple boyandı.
2020 şubat ayında aracı taksiden çıkardım. Pandemi sürecinde aracı boyattım ve şuan hususi araç olarak kullanmaktayım.
Şimdi esas sorunumuza gelelim.

Aracın 4 kapısı çürükler içinde. özellikle direklerin birleşim yerleri ve kapı üst fitillerinin oturduğu kısımlar.
Merak ve pandemi boşluğunda aracın 4 kapısının döşemesini söktüm. kapı içlerinde bulunan rol barlar bile çürümüş durumda.
Birde ön motor kaputunun iç kısmında bulunan kuşaklar üst saçla megesler kısmında ayrılmış durumda ve zırıltı yapmakta.

Bununla ilgili Honda Damla ya randevu alarak servise gittim. 40 dk sonra bana aracın kontrolünün bittiğini söylediler. Ve açıklamaları aracın giydirme olduğu ve giydirme sökülürken falçata çiziğinden aracın pas yaparak çürüdüğünü söylediler. Oysa ki aracımız komple dıştan yüzeysel boyalıydı. ve garantiden hiç bir işlem yapılmayacağını söylediler. Honda merkez ile görüştünüz mü diye sorduğumda ise evet yanıtını verdiler.Oysa o kadar kısa zamanda merkezdeki arkadaşlarla mailleşmeleri görüşmeleri imkansız olduğu halde doğruyu söylemediler. Merkezin haberi olmadığına eminim. İş emri kapanışını istediğim de ise o evrağı veremeyeceklerini illaki istiyorsanız 450 tl ekspertiz ücreti ödemem gerektiğini söylediler. Bende kabul ettim. Tam ilk girerken açılan evrağı iptal edeceklerken servis müdürü gelip danışmana ne yapıyorsun deyince: Beyefendi evrak istiyor ekspertiz için ücretli iş emri açtığını dile getirince Müdür hn. adamın evrağını ver deyince ödeme yapmadan iş emri kapanışını da almış oldum. Şimdi zamanım oldu en kısa zamanda Honda Türkiye ile yazışıp Şekerpınar fabrika da aracı inceleteceğim.

Ayrıca kapıların pas olan yerlerine rötuş lokal boya vs yaptırmadım ki daha önce işlem yapılmış demesinler diye.

Konuyla ilgili ayrıca forum sitesinde siz değerli honda kullanıcılarına durumu paylaşacağım.

Görünmeyen kısımların fotolarını yüklüyorum. birde görünen kısımları fotoğraflayıp daha sonra ekleyeceğim. Oralar göründüğü için çekmedim. Kapıyı açıp binerken gördüğünüzde arabaya binmezsiniz emin olun.

Merhaba bu olayin tek sebebi ucuz isçilige ve ucuz parcalara dayaniyor ben yurt disindayim lakin burda bile mevcut bu durum aracin dış kısmından ziyade kapı iç kisimlarina su veya tuz degmemesine ragmen çürükler gözüküyor kısaca o kadar paraya bu kadar oluyor diyorlar.
 
O kadar paraya bu kadar kısmına katılmıyorum,c segment araçların çoğu aynı fiyata geliyor ama hepsinde aynı durum söz konusu degil,hatta grupta paylaşılmıştı,son kasa Civic 20 bin Euro,Accord 24 bin Euro diye ,burda satılsa iki katı fiyatına satarlar ama olağanüstü bir kalite beklentisi olur Accord için, bakıyorsun bize göre nerdeyse aynı fiyat iki araç,bizim gözümüzde biri halk arabası diğeri efsane ...
 
Son düzenleme:
Geri
Üst