oskurcan
0
herkese selamlar.
yurt dışındayım. burada ki servise pek güvenemiyorum -sebebini birazdan anlatacağım-. bu yüzden formdan yardım istemeye karar verdim.
aracım 2008 model civic, i-vtec 1.8 otomatik motora sahip. 130,000 km de. ilk sahibi 90.000 km ye kadar resmi honda servisine götürmüş. sonraki iki servisi (105,000 ve 120,000) başka yerde yaptırmış. Bana '120,000 yaptırdım, 5.000 km sonra götürürsün' demişti..
aracı alırken honda servisine götürdük. servis hiçbir sıkıntısı yok dedi. aldığım kişi ise 'sabahları motor soğukken ses ve titreşim olacak. motorun yastığı (tam Türkçe terimini bilmiyorum)'nın değişmesi lazım. oda en fazla 150 usd tutar' demişti. Velhasıl arabayı aldım.
sabahları hava -10 derece iken ısınması 15 dakikayı geçiyordu (bir önceki aracım aynı hava şartlarında 5 - 7 dakika arasında ısınıyordu). aynı zamanda motor soğukken rolantide ciddi bir titreme vardı.
ısındığında araç boştayken ya da parktayken titreşim kesiliyor fakat yine ses var; geri vitese taktığımda titreşim ve ses başlıyor, D ye aldığımda yavaş hızlarda titreşim ve ses yok. 60 km/saati geçtikten sonra kabinde ciddi uğultu var. yanımdakinin konuştuğunu duyamiyordum.
Yine -10 dış sıcaklıkta havalandırmayı +24 derecede açtığımda bir iki dakika içerisinde motor sıcaklığı tek tırnağa kadar düşüyordu. +20 de daha uzun idare ediyordu.
bir iki gün sonra tekrar servise götürdüm. arıza ustadan korkar misali servisteyken normal bir şekilde sessiz çalıştı, hiçbir şikayetimi kanıtlayadım .duv. servis yine 'aracın bir sıkıntısı yok, herşey yolunda' teşhisi koydu. gel gelelim şikayetlerimin hiçbiri düzelmedi.
dışarıda özel bir servise götürdüm. 'enjektörü yıkayalım' dediler. bende formdan okuduğum bilgilerle bujileride yenileme, yağ ve filtreleri değiştirme kararı verdim.
arabaya yapılanlar:
* enjektör yıkandı
* 4 adet iridyum buji değiştirildi
* honda 5w30 full sentetik yağ konuldu
* honda yağ filtresi konudu
* daha önce Türkiye den aldığım bor katkı maddesi konuldu
* hava filtresi değiştirildi
*antifriz değiştirildi (mavi antifriz vardı ve -40 mavi ile değiştirildi).
*salon filtresi değiştirildi
bu işlemlerden sonra düzelir ya da azalır diye düşünüyordum lakin hiçbir değişiklik yok
bildiğim kadarıyla honda ivtec motoru sorunsuzluğu ile çok ünlü. tercih nedenimde bu yüzdendi lakin bu sefer şansım tutmadı..
burada işin ehlini bulmak benim için zor, o yüzden sizin tavsiyeleriniz çok önem taşıyor.
yardımcı olursanız sevinirim.
herkese iyi formlar
yurt dışındayım. burada ki servise pek güvenemiyorum -sebebini birazdan anlatacağım-. bu yüzden formdan yardım istemeye karar verdim.
aracım 2008 model civic, i-vtec 1.8 otomatik motora sahip. 130,000 km de. ilk sahibi 90.000 km ye kadar resmi honda servisine götürmüş. sonraki iki servisi (105,000 ve 120,000) başka yerde yaptırmış. Bana '120,000 yaptırdım, 5.000 km sonra götürürsün' demişti..
aracı alırken honda servisine götürdük. servis hiçbir sıkıntısı yok dedi. aldığım kişi ise 'sabahları motor soğukken ses ve titreşim olacak. motorun yastığı (tam Türkçe terimini bilmiyorum)'nın değişmesi lazım. oda en fazla 150 usd tutar' demişti. Velhasıl arabayı aldım.
sabahları hava -10 derece iken ısınması 15 dakikayı geçiyordu (bir önceki aracım aynı hava şartlarında 5 - 7 dakika arasında ısınıyordu). aynı zamanda motor soğukken rolantide ciddi bir titreme vardı.
ısındığında araç boştayken ya da parktayken titreşim kesiliyor fakat yine ses var; geri vitese taktığımda titreşim ve ses başlıyor, D ye aldığımda yavaş hızlarda titreşim ve ses yok. 60 km/saati geçtikten sonra kabinde ciddi uğultu var. yanımdakinin konuştuğunu duyamiyordum.
Yine -10 dış sıcaklıkta havalandırmayı +24 derecede açtığımda bir iki dakika içerisinde motor sıcaklığı tek tırnağa kadar düşüyordu. +20 de daha uzun idare ediyordu.
bir iki gün sonra tekrar servise götürdüm. arıza ustadan korkar misali servisteyken normal bir şekilde sessiz çalıştı, hiçbir şikayetimi kanıtlayadım .duv. servis yine 'aracın bir sıkıntısı yok, herşey yolunda' teşhisi koydu. gel gelelim şikayetlerimin hiçbiri düzelmedi.
dışarıda özel bir servise götürdüm. 'enjektörü yıkayalım' dediler. bende formdan okuduğum bilgilerle bujileride yenileme, yağ ve filtreleri değiştirme kararı verdim.
arabaya yapılanlar:
* enjektör yıkandı
* 4 adet iridyum buji değiştirildi
* honda 5w30 full sentetik yağ konuldu
* honda yağ filtresi konudu
* daha önce Türkiye den aldığım bor katkı maddesi konuldu
* hava filtresi değiştirildi
*antifriz değiştirildi (mavi antifriz vardı ve -40 mavi ile değiştirildi).
*salon filtresi değiştirildi
bu işlemlerden sonra düzelir ya da azalır diye düşünüyordum lakin hiçbir değişiklik yok
bildiğim kadarıyla honda ivtec motoru sorunsuzluğu ile çok ünlü. tercih nedenimde bu yüzdendi lakin bu sefer şansım tutmadı..
burada işin ehlini bulmak benim için zor, o yüzden sizin tavsiyeleriniz çok önem taşıyor.
yardımcı olursanız sevinirim.
herkese iyi formlar